|
کدخبر: 178981

لیونل مسی: آرژانتین هیچگاه وابسته من نبوده است

در آستانه نخستین مسابقه آرژانتین در کوپا آمه‌ریکا، لیونل مسی، کاپیتان آلبی سلسته، در مصاحبه‌ای مفصل درباره گذشته و آینده تیم ملی کشورش صحبت کرده است.

ورزش لیونل مسی: آرژانتین هیچگاه وابسته من نبوده است

لیونل مسی معتقد است که آرژانتین هرگز بیش از حد به او و گل هایش وابسته و متکی نبوده است. مسی می‌گوید که آلبی سلسته درحال‌حاضر و پیش از نخستین مسابقه در کوپا آمه‌ریکا در مسیر درستی قرار دارد.

مسی مدت‌ها است که یکی از بهترین بازیکنان جهان است اما علیرغم موفقیت باورنکردنی در سطح باشگاهی و شخصی، جام‌های بین‌المللی از چنگ او و آرژانتین گریخته‌اند.

کاپیتان آرژانتین این فرصت را خواهد داشت تا این تابستان بار دیگر در کوپا آمه‌ریکا برای رفع این ناکامی تلاش کند، اما پس از سال‌ها انتقاد مبنی بر اینکه آرژانتین بیش از حد به مسی تکیه دارد، او این موضوع را رد می‌کند.

مسی گفت: " در هیچ زمانی تیم ملی به من وابسته نبوده است. ما همیشه سعی کرده‌ایم که یک گروه قدرتمند داشته باشیم. همیشه گفته‌ایم که اگر تیم قدرتمندی نباشیم، پیروزی و دستیابی به اهداف‌مان دشوار خواهد بود.

فکر می‌کنم ما به عنوان یک گروه و تیم قدرتمند شدیم. بیشتر بازیکنان مدت‌ها است که با هم کار می‌کنند. ما قبلاً در کوپا آمه‌ریکا بازی کرده ایم، بنابراین تجربه‌ای که بازی در این رقابت‌ها به شما می‌دهد را داریم. ما هنوز در تمرینات هستیم و فکر می‌کنم در مسیر درستی قرار داریم.

این تورنمنت خاصی است، هر رقابتی که من با تیم ملی در آن بازی می‌کنم همیشه خاص است، خواه بازی دوستانه باشد، انتخابی، کوپا آمه‌ریکا، یا جام جهانی باشد... من هرگز تصور نمی‌کردم که این همه بازی انجام دهم. حتی به آن فکر هم نمی‌کردم. من فقط روز به روز زندگی کردم و سعی کردم همیشه حضور داشته باشم و همیشه بهترین تلاش خود را ارائه دهم."

آرژانتین روز دوشنبه و با دیدار با حریف دیرینه خود شیلی، که پیشتر مسی و یارانش را در فینال کوپا آمه‌ریکا در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ شکست داده است، رقابت‌های خود در کوپا آمه‌ریکا را آغاز خواهد کرد.

با وجود ساختار سهل و آسان کوپا در مرحله گروهی که تنها دو تیم از ۱۰ تیم تورنمنت حذف خواهند شد، مسی معتقد است که شروع این رقابت‌ها به شکلی صحیح و قدرتمند، بسیار مهم است.

کاپیتان آرژانتین افزود: "ما به یک پیروزی مهم نیاز داریم. ما کارها را به خوبی انجام داده ایم، در حال رشد هستیم، اما باید در بازی اول پیروز شویم. مهم است که با سه امتیاز شروع کنید، این به شما آرامش خاطر برای آنچه در پیش است را خواهد داد.

می دانیم که این کار دشوار خواهد بود. دوباره باید برابر شیلی بازی کنیم. ما همدیگر را خیلی خوب می‌شناسیم و آنها رقیب سرسختی هستند."

کوپا آمه‌ریکا حتی پیش از آغاز نخستین بازی با جنجال و پیچیدگی همراه شد. به دلیل بروز ناآرامی‌های اجتماعی سیاسی در کلمبیا و شدت یافتن شیوع کرونا در آرژانتین، میزبانی این رقابت‌ها که قرار بود بین این دو کشور به صورت مشترک برگزار شود، به برزیل منتقل شد، هر چند که برزیل نیز در هفته‌های اخیر با افزایش شیوع کرونا دست به گریبان بوده است.

مسی می‌گوید که او نیز نگران مبتلا شدن به ویروس کرونا است اما معتقد است که کار زیادی از دست بازیکنان در این رابطه بر نمی‌آید.

مسی اضافه کرد: "همه ما در ریسک ابتلا به کرونا هستیم. در این باره نگرانیم، باید از خودمان مراقبت کنیم و هر کاری که به ما گفته‌اند را انجام دهیم.

ما با تیم‌های دیگر بازی خواهیم کرد و در این دیدار‌ها نیز ریسک آلودگی وجود دارد. ما هر کاری که ممکن است را می‌کنیم تا مطمئن شویم چنین اتفاقی نمی‌افتد، اما در بسیاری از مواقع این موضوع به ما و کارهایی که می‌کنیم، ربطی ندارد. به هر حال ممکن است اتفاق بیفتد."

مسی درباره این احتمال که در خاک برزیل کوپا آمه‌ریکا را ببرند، گفت: "خیلی عالی خواهد بود. من خوش شانس بودهام و توانسته ام در سطح باشگاهی به همه عناوین برسم و خیلی خوب خواهد بود اگر بتوانم با تیم ملی هم به قهرمانی برسم."

مسی همچنین درباره اوج رویاهایش به عنوان یک بازیکن برای تیم ملی آرژانتین گفت: "من چندین بار به کسب قهرمانی با تیم ملی بسیار نزدیک بودم. این اتفاق نیافتاد اما من همچنان به تلاشم ادامه خواهم داد. همیشه برای قهرمانی با آرژانتین خواهم جنگید.

به نظرم مسابقات کوپا در زمان خوبی برگزار می‌شوند. ما خیلی وقت بود که با هم تمرین نکرده بودیم و در ابتدا برای‌مان خیلی سخت بود. دو بازی خود در مقدماتی جام جهانی داشتیم.

اگر چه بازیکنان جدیدی به ما اضافه شده‌اند اما به نظرم ایده و روش بازی تیم ملی کاملا روشن است. فکر می‌کنم وقت آن رسیده که خودی نشان دهیم و کوپا آمه‌ریکا برای این کار فرصتی عالی است."

 

منبع: ورزش3

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها