|
کدخبر: 174209

مصاحبه مفصل لیونل مسی؛ از زندگی او چه می‌دانید؟

لیونل مسی، کاپیتان ۳۳ ساله بارسلونا در گفت‌وگویی طولانی با نشریه اوله در مورد بسیاری از مسائل صحبت کرده است.

ورزش مصاحبه مفصل لیونل مسی؛ از زندگی او چه می‌دانید؟

 

روزنامه آرژانتینی اوله، مصاحبه‌ای یک ساعته با لئو مسی ستاره بارسا منتشر داشته است. لیونل مسی در این گفت‌وگو در مورد قهرمانی در کوپا دل ری در این فصل، تاثیر آکادمی لاماسیا در زندگی خود، برنامه زندگی روزانه، دوران حرفه‌ای درخشان، کودکی در روساریو و شیوع ویروس کرونا و مسائلی از این دست حرف زده است.

در ادامه صحبت‌های لیونل مسی در این مصاحبه را با هم مرور می‌کنیم؛

ریش گذاشتن: برای مدت طولانی صورتم را اصلاح می‌کردم. من با کمپانی ژیلت قرارداد بستم و آنها پیشنهاد دادند که مدتی صورت خود را اصلاح نکنم. من فکر می‌کنم در سال ۲۰۱۶ در کوپا آمه ریکا در ایالات متحده بازیکنان زیادی مانند من ریش گذاشته بودند و در اردو ما چند بازیکن با این ظاهر وجود داشت.

غذای مورد علاقه: ملانیسا با دستپخت مادرم، من فکر می‌کنم دلیل این علاقه نیز سسی است که اومادرم روی آن می‌ریزد. دیگران نیز دستپخت مادرم را امتحان کرده و گفتند که بسیار خوب است.

دوران کودکی و مهاجرت به اسپانیا: بعد از سفر به اسپانیا در آن زمان دوستان زیادی را از دست دادم، زیرا ارتباطات در آن دوران دشوارتر بود. حالا هر کودک ۱۳ سال‌های هم تلفن دارد، اما در آن زمان اینطور نبود.

گاهی اوقات یک ساعت تلفنی حرف می‌زدیم، اما بعد همه چیز دشوارتر شد و حفظ دوستان سخت شد. البته من در زندگی حسرتی ندارم، زیرا پدر من همیشه کار می‌کرد تا ما چیزی کم نداشته باشیم. پدرم گاهی اوقات به اضافه کاری می‌رفت اما من دوستانی داشتم که غذا، آب و برق هم نداشتند.

از آنچه در برخی فیلم‌ها می‌بینم، قهرمانی در مسابقات محلی را به خاطر می‌آورم. در ادامه در برخی از این مسابقات مهم در نیوول حضور داشتم اما...، اگر آن لحظات یا فیلم را ببینم، آن روزها را به یاد می‌آورم. البته من کوچک بودم و چیز زیادی به خاطر نمی‌آورم. در برخی روزها دوستانم از من بزرگ تر بودند و من به ترس از مصدومیت اجازه نداشتم با آنها بازی کنم.

من بچه تر که بودم واقعا درک نمی‌کردم ترک کشور و زندگی در جایی دیگر که خیلی دور از خانه است به چه معناست. شرایط در ابتدا سخت بود، زیرا ابتدا به علت مشکلاتی که داشتم امکان بازی کردن بود و بعد هم آسیب دیدم. تقریبا یک سال گذشت، اما بعد خوش شانس بودم که همه چیز خیلی سریع رقم خورد.

مصدومیت گونه در دوران نوجوانی: فکر می‌کنم ۱۴ یا ۱۵ ساله بودم که در دیدار در آخر هفته مقابل اسپانیول، بازیکن حریف با آرنج به من ضربه زد و استخوان گونه ام شکست. و آخر هفته بعد ما فینال جام کاتالونیا را برگزار کردیم، این جام در آن مقطع برگزار می‌شد و من نمی‌دانم که همچنان ادامه دارد یا نه... اما در آن سن برای ما مانند یک تورنمنت بسیار مهم حساب می‌شد.

فکر می‌کنم دو گل به ثمر رساندم و ۳-۰ پیروز شدیم. اما در دقیقه ۳۰ من تعویض شدم و سرم فریاد زدند که نه، بدون ماسک بازی نکن. در آن لحظه فقط علاقه داشتم بازی کنم و نمی‌دانستم چه خطری ممکن است من را تهدید بکند.

من فقط می‌خواستم بازی کنم، چه در باشگاه، چه در محله و هر جای دیگری. من بسیار مسئولیت پذیر هستم و وقتی مجبور به انجام کاری باشم، سعی می‌کنم تمام تلاش خود را انجام داده و با نهایت توان در میدان حاضر شوم.

زندگی خانوادگی در بارسلونا: من آنقدر خوش شانس هستم که عملا کل روز را با فرزندانم می‌گذرانم، می‌توانم آنها را به مدرسه برده، به دنبال آنها بروم، با بچه هایم فوتبال بازی کرده و به فعالیت‌های دیگر بپردازم.

وقت بیشتری که با خانواده می‌گذرانم و از این جهت آدم خوش شانسی هستم، زیرا بسیاری از والدین تمام طور روز را برای کار بیرون رفته و در کنار خانواده نیستند. فرزندان من برنامه زندگی ما را تعیین می‌کنند و البته من علاقه دارم بعد از ظهر را با آنها بگذارم. ما خیلی زود صبحانه خورده و زود هم بخوابیم.

دوران تحصیل در آرژانتین: اگرچه علاقه زیادی به درس خواندن نداشتم، اما نمرات خوبی می‌گرفتم. البته دوران دبیرستان خود را در اسپانیا تمام کرد و با توجه به عدم تمرکز این کار برایم دشوار بود.

کلکسیون لباس لیونل مسی: از اینکه لباس بازیکنانی را که در روزهای اول فوتبالم با انها روبه‌رو شدم را نگرفتم ناراحتم، بازیکنانی مثل رونالدو نازاریو و روبرتو کارلوس. اگرچه الان لباس‌های زیادی دارم، اما دوست داشتم لباس آنها را نیز می‌گرفتم.

روحیات و خلقیات لیونل مسی: وقتی اتفاق تلخی در دنیا رخ می‌دهد ناراحت می‌شوم. گاهی مردم می‌توانند بگویند تو فقط حرف می‌زنی و از مشکلات مردم اگاه نیستی. اما من از همه اتفاقات در آرژانتین و اسپانیا اتفاق می‌افتد خبر داشته و مانند دیگر مردم از مشکلات رنج می‌برم.

علاقه لیونل مسی به تماشای فوتبال: من بازی‌های زیادی را در لیگ‌های مختلف تماشا می‌کنم. البته علاقه به آنالیز بازی‌ها ندارم و به عنوان یک بیننده عادی فوتبال می‌بینم. فقط علاقمند به تحلیل سبک بازی‌های رقبای خودمان هستم و در باقی موارد چنین کاری نمی‌کنم.

قهرمانی در کوپا دل ری: من همیشه برای کسب موفقیت و پیروزی تلاش می‌کنم و این قهرمانی با توجه به شرایط که بارسلونا پشت سر گذاشت، برای من موفقیت خاصی محسوب می‌شد.

رقابت‌های کوپا آمه ریکا: دفعه قبل به علت شیوع ویروس کرونا اردوی تیم ملی برگزار نشد و به همین دلیل این بار کل تیم برای ملاقات دوباره با یکدیگر هیجان زده هستند. تورنمنت متفاوتی پیش رو داریم، زیرا هواداران قادر به حضور در استادیوم‌ها نیستند و البته من مشتاقانه منتظر شروع رقابت‌ها هستم.

 

 

منبع: ورزش3

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها