|
کدخبر: 173784

تابستان داغِ داغ پرسپولیس با جیب خالی!

باشگاه پرسپولیس که تیم فوتبالش یکی از شانس‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی در بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر است برای تامین هزینه‌های جاری و البته پرداخت مطالبات بازیکنان به مشکل خورده است.

ورزش تابستان داغِ داغ پرسپولیس با جیب خالی!

 

تیم فوتبال پرسپولیس که با پیروزی در نود و پنجمن دربی تهران شرایط روحی خوبی پیدا کرد و با عبور از نماینده بوشهر در جام حذفی راهی مرحله یک چهارم نهایی شد، برای پشت سر گذاشتن دیدارهای آینده‌اش که سرنوشت ساز هم هست با مشکلات عدیده مالی مواجه است و تلاش مدیران باشگاه برای حل این مشکلات ادامه دارد.

ترفند صمیمی سمیعی!

جعفر سمیعی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از زمان حضور در پست خود سعی کرد ارتباط نزدیکی با سرمربی و بازیکنان برقرار کند. از این رو سمیعی معمولاً به طور مرتب با یحیی گل محمدی و بازیکنان باتجربه ارتباط روزانه می‌گیرد تا اجازه ندهد حاشیه‌ای بین مدیریت و رختکن به وجود آید. سمیعی در حالی ترفند صمیمیت با بازیکنان و کادر فنی را برقرار کرده که در همان روزهای ابتدایی وعده داد طلب ۳۰ درصدی آنها بابت قهرمانی را پرداخت می‌کند. همین اتفاق هم افتاد تا شاگردان یحیی به او و حرف‌هایش اطمینان کنند.

پولی برای قرض، قرضی برای ارز!

سمیعی پس از اینکه دید نمی‌تواند با پول حاصل از قرارداد با کارگزار برند طلب فصل گذشته بازیکنان را بدهد سراغ قرض ۱۵ میلیارد تومانی رفت. او از یک شرکت فعال در حوزه اپراتور تلفن همراه قرض گرفت تا سرخپوشان برای دیدار فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا مشکلی نداشته باشند. سمیعی قرضی که از این شرکت گرفته بود را به پای پاداش‌های آسیایی نوشت تا به محض دریافت آن از سوی AFC بتواند آن را پرداخت کند.

قرضی که ادامه دار بود تا او مجبور شود حدود ۱۲ میلیارد تومان دیگر هم بگیرد تا بدهی‌های بین‌المللی پرسپولیس در پرونده‌هایی نظیر ماریو بودیمیر مهاجم گران نرخ پیشین این تیم را که از سوی دادگاه عالی ورزش محکوم به پرداخت آن شده بود را بدهد.

رابطه دوستانه مانع از شکایت برای قرض

شرکتی که به پرسپولیس قرض داده بود به دلیل رابطه خوبی که با سمیعی و یکی از اعضای هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس داشته ترجیح داده است فعلاً بابت عدم دریافت این مبلغ از سرخ‌ها شکایت نکند تا بتواند در فضایی دوستانه آن را باز پس گیرد.

دریافت تمام و کمال از کارگزار برند

باشگاه پرسپولیس طبق قراردادی که با کارگزار برند خود منعقد کرده بود ۱۱۰ میلیارد تومان تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ باید می‌گرفت که تمام آن را حتی زودتر از موعد مقرر هم دریافت کرد اما همچنان نتوانست بر مشکلات مالی جاری خود غلبه کند تا این تیم در پرداخت پاداش‌های اندک پیروزی‌هایش در لیگ برتر هم با مشکل روبه‌رو شود.

۳۵ درصد برای اعتراض

باشگاه پرسپولیس از ابتدای فصل جاری لیگ برتر نزدیک به ۳۵ درصد از قراردادهای بازیکنان و اعضای کادر فنی، پزشکی و تدارکات خود را پرداخت کرده است. پولی که باعث اعتراض برخی از بازیکنان این تیم به‌خصوص با تجربه‌ها شده است. شاگردان یحیی گل محمدی تا پایان هفته بیست و دوم لیگ برتر چنین درصدی از کل قرارداد خود را دریافت کرده‌اند تا باعث بحث‌های فراوان بین سیدجلال حسینی، احمد نورالهی و امید عالیشاه به عنوان بزرگترهای تیم با مسئولان باشگاه شود اما سمیعی به آنها قول حل مشکلات در کوتاه‌ترین زمان ممکن را داده تا باز هم مشکلات مالی مانع از حاشیه آفرینی در تیم شود.

اعتراض به نحوه پرداخت‌ها

باشگاه پرسپولیس در تابستان سال گذشته طبق تصمیمات یحیی گل محمدی پیش رفت تا بتواند مهره‌هایی که او نیاز دارد را بگیرد. خریدهایی که مجموع آنها به ۹ نفر رسید و پرسپولیس را مجبور به خرج چند ده میلیارد تومانی در آن زمان کرد.

سرخپوشان در همان ابتدا نیز بخشی از مبالغ قرارداد آنها را نقد دادند تا بازیکنانی نظیر سعید آقایی، عیسی آل کثیر، حامد لک و… حاضر به امضای قراردادهایشان شوند. پرداختی‌هایی که میزان دریافتی آنها را حدود ۵۰ درصد کرده است تا همین نحوه تقسیم پول بین بازیکنان جدید و قدیم تبدیل به مشکل شود اما بازیکنان باتجربه پرسپولیس تصمیم گرفتند این موضوع را تبدیل به چالش بزرگ نکرده و مشکلی برای باشگاه به وجود نیاورند.

تابستان سرخ در انتظار پرسپولیس

بازیکنان پرسپولیس در حالی بابت عدم دریافت بخش قابل توجهی از قراردادها و پاداش‌های خود گلایه دارند که مسئولان باشگاه نیز چاره‌ای جز تمکین از قرارداد با کارگزار نداشتند. قراردادی که تا پایان هفته جاری به اتمام می‌رسد و سرخ‌ها را برای تأمین منابع مالی جدید خود آزاد می‌کند.

باشگاه پرسپولیس علاوه بر تلاش برای پرداخت مبلغ قراردادهای فصل جاری باید پولی را بابت تمدید قرارداد با بازیکنان و پیش پرداخت انها برای فصل آینده فراهم کند. کار سختی که در سه سال گذشته باعث کناره گیری مدیران باشگاه نیز شد اما سمیعی قصد دارد با بستن قرارداد مالی جدید با اسپانسرهای پر زرق و برقف از این فصل مهم فوتبالی نیز عبور کند.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها