|
کدخبر: 157805

کار پرسپولیس در نقل و انتقالات به پایان رسید؟

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درخصوص برخی از مسائل اخیر این تیم توضیحاتی را ارائه داد.

ورزش کار پرسپولیس در نقل و انتقالات به پایان رسید؟

در روزهای اخیر، اتفاقات فراوانی برای سرخپوشان پایتخت رقم خورد که باعث ایجاد فضایی تازه برای تیم و باشگاه بود. در همین راستا، جفعر سمیعی در مورد مسائلی که ذهن هواداران پرسپولیس را به خود مشغول کرده، به صحبت پرداخت.

ششمین برد مبارک پرسپولیسی‌ها

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در ابتدا گفت: «تلاش بازیکنان و مربیان تیم بار دیگر نتیجه داد و توانستیم نیم‌فصل دوم را با پیروزی مقابل سایپا آغاز کنیم. این ششمین برد پیاپی پرسپولیس در لیگ بیستم بود که جا دارد چنین موفقیتی را به هواداران عزیزمان تبریک بگویم. من احساس می‌کنم همه اعضای خانواده بزرگ پرسپولیس نسبت به تیم فعلی، احساس بسیار خوبی دارند و انشالله تیم‌مان با همین قدرت در دیدارهای آینده هم به میدان می‌رود.»

از گل‌محمدی و شاگردانش تشکر می‌کنم

«بازیکنان پرسپولیس با جان و دل فوتبال بازی می‌کنند و دلیل صدرنشینی ما، بهره بردن از ستاره‌هایی است که همدل و متحد برای شاد کردن هواداران می‌جنگند.»

سمیعی با بیان این جمله، ادامه داد: «تیمی که یک روز در نیمه پایینی جدول حضور داشت، با تلاش بی‌وقفه و غیرت بازیکنان و مربیان تیم، حالا صدرنشین است و به گفته کارشناسان، می‌تواند قهرمانی سال‌های قبل را تکرار کند. از یحیی گل‌محمدی و تک‌تک بازیکنان و اعضای تیم پرسپولیس تشکر می‌کنم. آنها با درک مشکلات باشگاه، همیشه در کنار ما بودند. ما هم می‌کوشیم تا پاسخ تلاش اعضای تیم را با ساختن شرایط مطلوب بدهیم.»

پنجره نقل و انتقالات بسته نمی‌ماند

او با اشاره به واریز پول به حساب ماریو بودیمیر اضافه کرد: «ما در دو بخش، به مهاجم کروات و پیشین تیم، پول دادیم. بخش اول، همان ۴۷۵ هزار یورو اصل مطالباتش بود و بخش دوم، ۳۲ هزار و ۵۰۰ یورو بابت سود پول و جریمه دیرکرد. همه این مبالغ در هفته‌های گذشته به حساب این بازیکن واریز شد اما بنا به دلایلی که همه می‌دانند، انتقال پول از ایران با مشکلاتی مواجه است و نیاز به صبوری دارد. منتظریم تا با نامه تائید وکیل بودیمیر، پنجره نقل و انتقالاتی باز شود. البته شنیدم در این میان، شیطنت‌هایی علیه پرسپولیس انجام شده تا باز شدن پنجره را به تاخیر بیندازد اما مطمئنا کار تمام است. ما تائیدیه واریز ۴۷۵ هزار یورو را از وکیل بودیمیر دریافت کردیم و از سوی دیگر، نامه‌‎نگاری‌هایی با فیفا انجام شده تا از آن طریق، مشکل را حل کنیم. پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس بسته نمی‌ماند.»

شکایت‌های داخلی در حال بررسی و رایزنی است

نایب رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در خصوص شکایات داخلی و آرای کمیته های وضعیت، انضباطی و استیناف تصریح کرد: «دیونی از گذشته برای باشگاه باقی مانده که باید تسویه شود اما تصور می‌کنم هواداران هم این موضوع را می‌دانند که باشگاه بودجه مشخصی دارد و تسویه فوری همه این مطالبات در مدت زمان اندک، کاری غیرممکن است. یکسری از شکایات که متاسفانه با سر و صدای زیادی هم مطرح شده، باید بار دیگر مورد بررسی قرار بگیرد زیرا ادعاهایی در آن دیده شده که ابهاماتی را به وجود آورده است. در برخی پرونده‌ها مشغول رایزنی هستیم تا به نتیجه مطلوبی برسیم.»

درخواست‌ها باید منطقی باشد نه احساسی

وی ادامه داد: «من نگرانی هواداران را به خوبی درک می‌کنم و از طریق همکارانم در باشگاه، پیام‌های طرفداران دلسوز تیم را می‌شنوم. به عنوان مدیرعامل باشگاه، وظیفه دارم تا برای حل مشکلات تلاش کنم. این اتفاق هم افتاده و ما زمان زیادی را صرف کاهش نگرانی هواداران می‌کنیم ولی موضوع اصلی اینجاست که در کنار قبول بدهی‌ها، باید با این موضوع به صورت منطقی برخورد کرد. دوست داریم هر چه زودتر، بدهی‌ها را تسویه کنیم اما به شرط آنکه درخواست‌ها به صورت منطقی باشد و زمان و بودجه کافی برای این کار داشته باشیم.»

جذب بازیکن یک «پروژه» است

سمیعی در مورد جذب بازیکنان جدید گفت: «از بنده و همکارانم در این مورد سوالات زیادی می‌شود اما جواب ما مشخص است؛ تا زمانی که یک بازیکن در دفتر باشگاه، پای برگه قراردادش را امضا نکند، نمی‌توانیم بگوییم کار تمام شده و یا ما بازیکنی را به صورت قطعی جذب کرده‌ایم. جذب بازیکن نیازمند طی کردن یک «پروژه» است و باید به خوبی این پروژه پیش برود. پرسپولیس در گذشته بابت یکسری قراردادها، لطمه‌های زیادی خورده و ما نباید بدون تحقیق و مطالعه، با بازیکنی عقدقرارداد کنیم. با این حال، باید به هواداران پرسپولیس مژده بدهم که کارمان در بازار نقل و انتقالات به اتمام نرسیده و تلاش‌هایی انجام داده‌ایم که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد.»

نگران سفرهای تیم هستم

سمیعی گفت: «به خاطر سیر صعودی شیوع ویروس کرونا در کشورمان، نگران سفرهای تیم به خصوص به استان خوزستان هستم. در تماس با مسئولان سازمان لیگ، این نگرانی را اعلام کردم و امیدوارم آنها بهترین تصمیم را بگیرند. اگر قرار است تیم‌مان راهی سفر به آبادان شود، باید همه اصول بهداشتی را رعایت کنند. ما هم در حال برنامه‌ریزی هستیم که سفر بدون ریسک برای تیم رقم بخورد. امیدوارم تیم‌مان بتواند در هر بازی به پیروزی برسد و همه پرسپولیسی‌ها، مردم کشورمان و تمام دنیا، در سلامت کامل باشند و هر چه زودتر از سد این ویروس منحوس عبور کنیم تا به زندگی عادی بازگردیم.»

نقشه خوبی برای جوانان کشیدیم

مدیر باشگاه پرسپولیس، در پاسخ به این سوال که «چرا رای به جدایی سعید حسین‌پور و آریا برزگر دادید؟»، این طور پاسخ داد: «یکی از برنامه‌های ما در باشگاه پرسپولیس، کمک به پیشرفت بازیکنان جوان و ساختن آینده تیم است. برخی بازیکنان مستعد را به صورت موقت و تا پایان فصل به تیم‌های دیگر راهی کردیم تا شانس بازی و کسب تجربه داشته باشند و در فصل آینده بتوانیم از آنها سود ببریم. نقشه خوبی برای جوانان تیم کشیدیم و قراردادهای حرفه‌ای بسته‌ایم که این موضوع می‌تواند آینده باشگاه و بازیکنان را تامین کند.»

به زودی اولین کنفرانس خبری را برگزار می‌کنم

نایب رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس با اشاره به درخواست پیاپی اصحاب رسانه برای برگزاری یک نشست خبری افزود: «در ابتدا باید از همه رسانه‌ها تشکر کنم؛ حتی دوستانی که با اطلاعات اشتباه، گاهی از ما انتقاد می‌کنند. بالاخره هر کاری که باشگاه انجام می‌دهد، بدون عیب و نقص نیست اما برآورد کلی من این بوده که رسانه‌ها، عملکرد بنده و همکارانم در این مدت را مثبت ارزیابی کرده‌اند و از آرامشی که در سه، چهار ماه گذشته در باشگاه به وجود آمده، مطالب زیادی به رشته تحریر درآورده‌اند. باید از نگاه منصفانه خبرنگاران و گزارشگران تقدیر کرد. آرزو می‌کنم فعالیت ما به گونه‌ای باشد که منتقدان را راضی نگه دارد. از سوی دیگر، کمیته روابط عمومی و همچنین سخنگوی باشگاه، ارتباط صمیمانه و نزدیکی با رسانه‌ها دارند و به آنها تاکید کرده‌ام برخورد شفافی با خبرنگاران داشته باشند. خودم هم به زودی اولین کنفرانس خبری را برگزار می‌کنم تا پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه باشم.»

شفافیت، اصل کار ماست

وی ادامه داد: «در دنیای امروز، کسی نمی‌تواند عملکردی غیرشفاف داشته باشد. نمی‌توان با دروغ و فریب افکار عمومی، فعالیت‌ها را پیش برد؛ چون یک جست‌وجوی ساده در فضای مجازی، واقعیت‌ها را مشخص می‌کند. به همین دلیل ساده، ما هم نخواستیم دروغی بگوییم. شفافیت، اصل کار مدیریت باشگاه پرسپولیس است و با یاری خدا، همین رویه را ادامه می‌دهیم. اقدامات بسیار زیادی در همین چهارماه گذشته صورت گرفته که در روزهای آینده و احتمالا پیش از پایان سال ۱۳۹۹ در قالب یک گزارش کلی، همه این اقدامات به صورت شفاف به هواداران و رسانه‌ها اعلام می‌شود.»

منبع: باشگاه پرسپولیس تهران

ارسال نظر