|
کدخبر: 291963 سینا ستوده

گفتگوی گسترش نیوز با برگزارکننده نمایشگاهی؛

نمایشگاه ایران بیوتی فرصتی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی

نمایشگاه بین‌المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولزی و ماشین‌آلات وابسته ایران به عنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در حوزه آرایشی و بهداشتی است که در سال قبل در فضای بالغ بر ۲۰ هزار مترمربع برگزار شد و ۱۷۳ مشارکت‌کننده توانمند داخلی و خارجی و بیش از ۳۰ هزار بازدیدکننده در آن حضور داشتند.

نمایشگاه نمایشگاه ایران بیوتی فرصتی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی

ایران از نظر مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی درمنطقه جایگاه دوم را بعد از عربستان صعودی دارد و برخی آمارها نشان می‌دهد که کشورمان از حیث مصرف محصولات آرایشی در جهان نیز از رتبه بسیار بالایی برخوردار است. برخی از مواد اولیه مورد نیاز این صنایع توسط پتروشیمی‌ها و تولیدکنندگان مواد اولیه و افزودنی‌های پلیمری تامین می‌‌گردد.

برپایی نمایشگاه ایران بیوتی می‌تواند برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی که به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید هستند مناسب باشد. این نمایشگاه برای بازدیدکنندگان فرصت مناسبی را ایجاد می‌کند تا افراد بتوانند به راحتی کالاهای موردنیاز خود را خریداری کنند.

نمایشگاه-ایران-بیوتی

با توجه به اینکه روز هفتم اردیبهشت ماه نمایشگاه ایران بیوتی افتتاح خواهد شد، گفتگویی با علی مرادی مدیر برگزاری این نمایشگاه داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

علی مرادی مدیر برگزاری نمایشگاه ایران بیوتی درباره اقدامات انجام شده در سال جاری، گفت: در این دوره از نمایشگاه ایران بیوتی تلاش‌های بسیاری برای بهبود کیفت برگزاری نمایشگاه نسبت به ایران بیوتی ۱۴۰۱ انجام شده است. به عنوان مثال از نظر متراژی حدود ۸ درصد، تعداد شرکت‌کنندگان داخلی ۱۰ درصد، تعداد شرکت‌کنندگان خارجی ۷۳ درصد رشد داریم.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در فضایی به وسعت ۳۴ هزار مترمربع برگزار می‌شود و ۱۲ کشور خارجی در این نمایشگاه حضور دارند. نمایشگاه ایران بیوتی از تمام جوانب به طور کلی نسبت به سال گذشته حدود ۳۷ درصد رشد داشته است.

کشورهای خارجی شرکت‌کننده و تعداد شرکت‌ها

کشور

تعداد شرکت

چین

۴۲

ترکیه

۱۰

فرانسه

۴

هندوستان

۳

آلمان

۲

روسیه

۲

ایتالیا

۲

اسپانیا

۲

سوئیس

۱

کره جنوبی

۱

ویتنام

۱

سوئد

۱

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
مرادی درباره ظرفیت‌ها و هدف برگزاری نمایشگاه ایران بیوتی اظهار کرد: خوشبختانه در سال اخیر که واردات محصولات آرایشی محدود شده، بسیاری از تولیدکنندگان داخلی به تولید این محصولات رو آورده‌اند که این یک جو رقابتی بین شرکت‌های داخلی ایجاد کرد. بیش از ۶۰ درصد شرکت‌هایی که در نمایشگاه ایران بیوتی حضور دارند شرکت‌های آرایشی داخلی هستند که در زمینه عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی فعالیت دارند. حدود ۲۵ درصد از شرکت‌های شرکت‌کننده در حوزه صنایع شوینده فعالیت دارند،‌ حدود ۱۰ درصد تولیدکننده مواد اولیه و مواد واسطه‌ای فعالیت دارند و ۵ درصد از شرکت‌ها در بخش ماشین‌آلات فعالیت دارند. نمایشگاه ایران بیوتی نسبت به نمایشگاه‌هایی که در کشورهای اطراف مانند ترکیه برگزار می‌شوند هم از لحاظ رونق و هم لحاظ متراژ برتری دارد.

مدیر برگزاری نمایشگاه ایران بیوتی درباره دغدغه‌ها و مشکلات تولیدکنندگان آرایشی و بهداشتی و تاثیر برگزاری نمایشگاه بر حل این مشکلات، گفت: واردات و تخصیص منابع ارزی از مهمترین مشکلات تولیدکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی است. به دلیل اینکه نمی‌توانند مواد اولیه خود را برای تولید وارد کنند.

مرادی گفت: بسیاری از فعالان حوزه آرایشی بهداشتی تازه ورود هستند و معرفی محصولات جدید و همچنین شناسایی و مقایسه محصولاتشان با دیگر رقبا برای این شرکت‌ها بسیار حائز اهمیت است. این شرکت‌ها با حضور در نمایشگاه ایران بیوتی و ارتباط مستقیم با مشتریان، نمایندگی‌ها و مجامع علمی و دانشگاه‌ها که بعضا در این نمایشگاه حضور دارند، فرصت بسیار خوبی برای معرفی محصولات خود دارند.

وی ادامه داد: موضوع مثبت دیگر برای این شرکت‌کنندگان جذب سرمایه و شناسایی سرمایه‌گذاران جدید است که می‌خواهند در این حوزه وارد شوند. همچنین ارتباط با این سرمایه‌گذاران منجر به توسعه نمایندگی‌های بیشتر در استان‌ها می شود.

مدیر برگزاری نمایشگاه ایران بیوتی درباره حضور تشکل‌ها و شرکت‌های شرکت‌کننده در این رویداد توضیح داد: شرکت‌های داخلی و تشکل‌های زیرگروه بسیاری در این نمایشگاه مشارکت دارند، از جمله این تشکل‌ها می توان به اتحادیه عطر و ادکلن، انجمن صنایع شوینده آرایشی بهداشتی، انجمن صنایع بهداشتی سلولزی، اتاق مشترک بازرگانی ایران و فرانسه، بانک سامان و... اشاره کرد. ما برای کمک به صنعتگران و تولیدکنندگان آرایشی و بهداشتی و رفع مشکل وام دهی آنها، با مسئولان بانک سامان توافقاتی داشتیم و به آنها غرفه رایگان اختصاص دادیم که صنعتگران بتوانند مذاکراتی با این بانک داشته باشند.

مرادی درباره شرکت‌های داخلی شرکت‌کننده در نمایشگاه ایران بیوتی گفت: شرکت آرایشی داخلی بزرگی مانند شرکت سبز گلسار، شرکت صنایع آرایشی بهداشتی آریس، شرکت طوبی گل، شرکت عمادآرا و همچنین در حوزه شوینده‌ها و مواد اولیه شوینده شرکت‌هایی مانند؛ بتافرآیند شیمی، پدیده شیمی جم، پدیده شیمی غرب،‌ پتروشیمی بهسا، شرکت شیمیایی آناسیمین و... در این نمایشگاه حضور دارند.

 

 

ارسال نظر