|
کدخبر: 287532 سهیل فرزین

گفت‌وگوی گسترش نیوز با احمدرضا طحانیان؛

نمایشگاه اصفهان دِینش به صنعت نمایشگاهی را اَدا کرد

به گفته مدیرعامل نمایشگاه‌ اصفهان، این سایت نمایشگاهی، ۲ ماموریت اصلی خود در حوزه صنعت نمایشگاهی را به انجام رسانده است.

نمایشگاه نمایشگاه اصفهان دِینش به صنعت نمایشگاهی را اَدا کرد

سال ۱۴۰۱ برای نمایشگاه اصفهان، از منظر برگزاری رویدادهای تخصصی و افزایش کیفیت نمایشگاه‌های برگزار شده سال خوبی به شمار می‌آید. چرا که پس از ۲ سال و با فروکش کردن شیوع ویروس کرونا، زمینه مناسب برای برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در کشور فراهم شد و شرکت‌ها همانند سال‌های گذشته توانستند با حضور در رویدادهای تجاری و نمایشگاهی به معرفی محصولات و دستاوردهای خود بپردازند. قرار گرفتن نمایشگاه اصفهان در نقطه جغرافیایی مناسب و مرکز کشور انتخاب بسیاری از شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه بوده و است، زیرا شرایط مناسبی را در جهت کشف بازارهای جدید و توسعه کسب و کار را برای آنان در بستر نمایشگاه اصفهان فراهم می‌کند. احمدرضا طحانیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان اعتقاد دارد که امکان استفاده از تمام ظرفیت‌ها و ظرفیت‌های نهادهای اقتصادی، مدیریت شهری و استانی به خوبی می‌تواند به کمیت و کیفیت برگزاری رویدادهای نمایشگاهی و رونق بخشیدن بهتر به کسب و کارهای مختلف کمک کند؛ گفتگوی مدیرعامل نمایشگاه اصفهان با گسترش نیوز را در ادامه بخوانید.

از لحاظ عملکردی هم بخواهیم بررسی کنیم، نسبتا یک سال را پشت سر گذاشتید؛ سال ۱۴۰۱ برای مجموعه شما چگونه گذشت؟

سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال‌های گذشته و برای اهالی این صنعت سال نسبتا متفاوتی بود. بسیار تلاش و پیگیری کردیم تا ۲ ماموریت اصلی را در حوزه صنعت نمایشگاهی اصفهان انجام دهیم. نخست، تکمیل برخی کاستی‌ها در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان و دوم، برگزاری چند نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی که از نظر کمیت و کیفیت نسبت به دوره‌های سابق ارتقاء یافته است. اکنون زمان برنامه‌ریزی برای سال آینده است تا به بهترین نتایج دست پیدا کنیم. بخش زیادی از تقویم سال آینده پس از برگزاری جلسات هم اندیشی و گفت‌وگو با انجمن‌ها و اتحادیه‌های مربوطه برنامه‌ریزی شده، این جلسات از این رو برگزار شده است تا بتوانیم با بهترین کیفیت رویدادهای سال آینده را برگزار کنیم.

احمدرضا-طحانیان

‌ به محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان و تکمیل برخی از قسمت‌ها اشاره کردید؛ چه بخش‌هایی تکمیل شده است؟

ظرفیت پارکینگ نمایشگاه به نسبت استقبالی که از رویدادهای نمایشگاهی می‌شود بسیار کم است. براساس برنامه‌ریزی انجام شده در حال ساخت و تکمیل پارکینگ در ضلع غربی و جنوبی نمایشگاه هستیم تا ظرفیت پارک ۶۰۰ خودرو دیگر امکان‌پذیر گردد. همچنین اتاق‌های مذاکرات که در سالن اصلی نمایشگاه قرار داشت به صورت کامل تجهیز و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این اتاق‌ها به منظور تسهیل شرایط برای مشارکت‌کنندگان یا سایر منتفعان رویدادها برای مذاکره و انعقاد قرارداد طراحی و تکمیل شده است. خرید و نصب دستگاه ژنراتور نیز با موفقیت انجام شده تا در شرایط اضطراری بتوانیم برق مجموعه را تامین کنیم. در محل سابق ۲ سازه کروی شکل قرار داشت که به محل جدید انتقال یافت، این ۲ سازه کروی امکان برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها و راهه اندازی رستوران مجهزی را فراهم می‌کند و فضای مناسبی را در اختیار ما قرار خواهد داد. جاده بارانداز که در پشت سالن اصلی نمایشگاه قرار دارد مسیر پرتردد و شلوغی بود، خصوصا در روزهای اول نمایشگاه و روزهایی که مشارکت‌کنندگان تجهیزات و کالاهای خود را از نمایشگاه بیرون می‌بردند، این جاده نیز تکمیل شده و خودروهای حمل بار به آسانی می‌تواند پس از تخلیه و بارگیری از جاده جدید به سمت درب خروجی نمایشگاه حرکت کنند.

فکر می‌کنید نقش اصلی و اساسی نمایشگاه چیست؟ آیا نمایشگاه‌ها در جهان امروز محرک اقتصادی، تسهیل‌گر و یا توسعه دهنده به کسب و کارهای مختلف هستند؟

بله. سوال خوبی را مطرح کردید. لازم می‌دانم برای روشن‌تر کردن مبحث مورد نظر توضیحاتی را ارائه کنم. در دنیای امروز تولید ثروت از طریق ارتباطات تجاری امکان‌پذیر می‌شود. ارتباطات تجاری به تمام روابطی گفته می‌شود که یک سازمان با هدف ارتقاء جایگاهش در بازار و با مشتریان و مخاطبان خود برای ارائه خدمات، فروش کالا، در خدمت گرفتن روش‌های نوین فعالیت تجاری و توسعه بازار هدف و جذب سرمایه‌های جدید برقرار می‌کند. در یک دسته‌بندی کلی می‌توان ارتباطات را به درون و بیرون سازمان تقسیم‌بندی کرد. روابط درون ساختار یک سازمان تجاری براساس ارتباطات شکل می‌گیرد، ارتباط با مدیر اصلی مجموعه، ارتباط مدیران ارشد و مدیران میانی و ارتباط کارکنان با مدیران، هدفمند بودن اینگونه ارتباطات می‌تواند اهداف تعریف شده را برای تمام افراد در داخل آن سازمان قابل دسترس کند. هر کدام از این ارتباطات نحوه فعالیت تجاری آن شرکت با بیرون از مجموعه را نیز بهتر مشخص می‌کند. ابزارهای بسیاری برای انسجام بخشیدن به ارتباطات بیرونی سازمان تعریف شده است. برگزاری جلسات گفت‌وگو، انعقاد قرارداد، امضای تفاهمنامه، نظرسنجی، ارسال ایمیل، تماس تلفنی، تبلیغات، رسانه، استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و... بنابراین، ارتباطات تجاری خارجی ارسال هر پیامی است که از دفتر رسمی کسب و کار و کارکنان همان شرکت برای برقراری ارتباط با مخاطب منتقل می‌گردد. بنابراین برقرار شدن هر ارتباط با بیرون از سازمان، باعث می‌شود که رقیبان و مشتریان آشنایی بهتر و بیشتری را با تجارت شما از طریق همین ارتباطات کسب کنند. در هنگام برقرار ساختن ارتباطات تجاری خارجی هر مجموعه تجاری می‌بایست بالاترین دقت را در هنگام انتقال پیام رعایت کند، چرا که در هنگام ارسال پیام نام آن شرکت تجاری و تمام داشته‌هایش در میان است. امروزه یکی دیگر از راه‌های گسترش ارتباطات تجاری، صادرات خدمات، کالا و تکنولوژی به کشورهای هدف است. چرا که صادرات نقش موثری در رشد و توسعه اقتصادی کشورها دارد. آمارهای سازمان‌های جهانی مرتبط با ارتباطات تجاری و صادرات گواه این ادعا است. کشورهایی که امکان برقرار ساختن ارتباطات تجاری را در بازارهای هدف داشته و جذب منابع مالی را در بازارهای هدف خارجی جست‌وجو کرده‌اند، در عمل اثبات کردند که ارتباطات تجاری بیشتر و سودآوری را در بازارهای هدف برقرار ساختند. کسب اطلاعات در مورد نیازها و سلیقه مصرف‌کنندگان در بازارهای خارجی یکی از مهم‌ترین اصول ماندگاری در بازارهای جهانی و ارتقای سطح کیفیت صادرات محصولات و خدمات می‌باشد. به عبارتی با چنین رویکردی شبکه‌سازی تجاری به بهترین نحو انجام شده است. با اطمینان خاطر می‌توان گفت حضور صاحبات کسب و کار در نمایشگاه‌های تخصصی، بین‌المللی و خارجی نیز یکی و شاید بهترین ارتباطات تجاری در دنیای امروز است. در هنگام برگزار شدن نمایشگاه‌ تمام ابزارهای ارتباطات تجاری در جهت توسعه ارتباطات، بهبود بخشیدن به روابط تجاری و توسعه کسب و کار در کنار هم قرار می‌گیرند تا در سطح بالاتر معنای دقیق ارتباطات تجاری را محقق کنند. نمایشگاه حقیقت ارتباطات تجاری را به صورت کامل به نمایش می‌گذارد. نمایشگاه رسانه، تبلیغات، چیدمان مهندسی غرفه‌ها، شرایط ایده‌آل رفاهی و خدماتی و در کل فضایی را خلق می‌کند که با استانداردهای تجاری دنیای امروز هماهنگ است؛ آنچه با عبارت ارتباطات تجاری از سوی کارشناسان تکرار می‌شود به معنای واقعی کلمه در نمایشگاه‌ها نمایان می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها