|
کدخبر: 282114 سهیل فرزین

مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد؛

نمایشگاه نقش تسهیل کننده ارتباطات را دارد

طحانیان گفت: با برگزاری هر کدام از عنوان‌های نمایشگاهی زمینه رونق و توسعه کسب و کار بهتر از گذشته محقق می‌گردد و ما در نمایشگاه اصفهان دقیقا به دنبال این مهم هستیم.

نمایشگاه نمایشگاه نقش تسهیل کننده ارتباطات را دارد

اهمیت برگزاری رویدادهای اقتصادی از جمله نمایشگاه‌ها همیشه با رونق کسب و کارها همراه بوده است. از همین‌رو در اکثر شرکت‌های تجاری و تولیدی حضور در رویدادهای بین‌المللی و تخصصی نمایشگاهی از جایگاهی خاص برخوردار بوده است. بسیاری از کارشناسان صنعت نمایشگاهی، کمیت و کیفیت برگزاری نمایشگاه‌ها را در تعداد عنوان‌های مندرج در تقویم سالیانه می‌دانند. عنوان‌هایی که به صورت بین‌المللی، تخصصی و عمومی طی یک‌سال برگزاری رویدادها اجرا می‌شوند و میزبان صنعت‌گران، تولید کنندگان، صاحبان کسب و کار، کارخانه‌داران و واحدهای تولیدی صنعتی و تجاری می‌باشند. برای آشنایی با فعالیت‌های جاری و سال آینده نمایشگاه بین‌المللی اصفهان با احمدرضا طحانیان، مدیر این نهاد اقتصادی گفتگو کردیم.

برنامه‌های نمایشگاه اصفهان تا پایان سال به چه صورتی است؟

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بوده نزدیک به ۳۴ عنوان نمایشگاه برای سال ۱۴۰۱ داشته باشیم و امید است طبق این برنامه پیش برود و حدود ۶ یا ۷ عنوان نمایشگاه دیگر تا پایان سال مانده است و سعی کردیم که چه در بخش نمایشگاه‌های واگذاری و چه بخشی که خود نمایشگاه برنامه‌ریزی کننده آن بوده است،  نمایشگاهی که مورد نیاز صنعت و بازار بوده است طبق برنامه‌ریزی از قبل شده انجام دهیم. همان‌طور که مطلع هستید با برگزاری هر کدام از عنوان‌های نمایشگاهی زمینه رونق و توسعه کسب و کار بهتر از گذشته محقق می‌گردد و ما در نمایشگاه اصفهان دقیقا به دنبال این مهم هستیم.

احمدرضا-طحانیان

آیا برنامه سال آینده و تقویم نمایشگاه به صورت برگزاری عنوان‌های عمومی یا تخصصی است؟

با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده سال آینده عنوان‌های نمایشگاهی افزایش خواهد داشت و نزدیک به ۴۴ عنوان نمایشگاهی خواهیم داشت که هم به صورت تخصصی و هم به صورت عمومی است. از نظر ما همزمان نیازمند برگزاری رویداد تخصصی نمایشگاهی و عمومی هستیم، چرا که نیاز بازار و رونق بخشیدن به چرخه اقتصاد به گونه‌ای است که نمی‌توانیم به صورت کاملا تخصصی رویدادها را برگزار کنیم و یا اینکه همیشه نمایشگاه‌های عمومی را برپا کنیم. اما تفاوت عمده تقویم نمایشگاه در سال آینده یکسری عنوان‌های نمایشگاهی است که تا الان برگزار نمی‌شده و امید است سال آینده ما با توجه به تغییرات و نیازهایی که بازار همیشه دارد و تحقیقاتی که در نمایشگاه اصفهان انجام دادیم، بتوانیم سال بهتری نسبت به ۱۴۰۱ رقم بزنیم.

همکاری اتاق بازرگانی با شرکت نمایشگاه در مدت مدیریت شما به چه شکلی بوده است؟

نمایشگاه ۲ سهامدار اصلی دارد که یکی شهرداری و دیگری اتاق بازرگانی اصفهان است. در کل مباحثی که ما چه در هیئت مدیره و چه در شرایط برگزاری رویدادها داشتیم، این نهاد موثر اقتصادی و برآمده از بخش خصوصی اقتصاد کشور، حامی ما بوده و تعامل خوبی برقرار بوده است و بازدید کننده‌ها که اتاق بازرگانی به نوعی میزبان آنها بودند هماهنگی‌های خوبی انجام شده و مشکل خاصی وجود نداشته است. به گمانم باید تعاملات بیشتر شود و در مجموع تعاملات بیشتر زمینه‌ساز ارتباطات گسترده و کارآمدتر خواهد بود. اتفاقاتی که در بحث برنامه‌های ۱۴۰۲ در حال رقم خوردن است نوید خوبی می‌دهد که از پتانسیل‌های سهام‌داران، چه شهرداری و چه اتاق بازرگانی بهتر استفاده کنیم. چرا که همگرایی نهادهای اثرگذار برای برپایی با کیفیت رویدادهای نمایشگاهی غیرقابل چشم‌پوشی است.

نظر شما در مورد مسئله انتخابات اتاق بازرگانی که در اسفندماه نماینده‌های آن مشخص می‌شود چیست و آیا مشکلی در تعامل‌های آینده ایجاد می‌کند؟

زمانی که هدف کار است و نمایشگاه هم نقش تسهیل کننده ارتباطات دارد از تمام پتانسیل‌های موجود باید استفاده کند اما مطمئناً هرچه این تسهیلات و تعاملات بین سازمان‌ها و مجموعه ما با سایر قسمت‌ها چه ذینفعان که مستقیم با ما در ارتباط است و چه آنهایی که در بخش صنعت میزبان آنها هستیم، باید این زنجیره بهتر رقم بخورد تا سودش نصیب مردم بازار و صنعت که دارای صدها نفر نیروی کار بشود. تمام تلاش ما بر این است که وارد بحث‌های حاشیه‌ای نشویم و سعی بر این تسهیل‌گری و ارتباط موثرتر و بهتر فراهم کنیم و مطمئناً نگاهی که در این سیستم وجود دارد بسیار می‌تواند به آسان‌سازی کمک کند.امیدواریم اتفاق‌های خوبی رقم بخورد و اگر همه همراهی کنند اقتصادی که در حال حاضر در آن هستیم و اتفاقات خوبی که در صنعت افتاده، می‌تواند بهتر شود و باید از توانمندی‌های صنعت‌گران ایرانی به بهترین نحو ممکن و در راستای توسعه اقتصادی حمایت کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها