|
کدخبر: 287255 سهیل فرزین

برگزارکننده نمایشگاهی در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد؛

جولان داخلی ها در نبود غول‌های خارجی

نوروزی گفت: امروز با توجه به تحریم‌ها و کاهش بسیار شدید واردات خودرو، شرکت‌های داخلی رقبای خارجی خود را در داخل کشور از دست داده‌اند و این فضای پویا و رقابتی به طور کامل از رویدادهای نمایشگاهی حذف شده است.

نمایشگاه جولان داخلی ها در نبود غول‌های خارجی

حضور در نمایشگاه از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی برای تولیدات داخلی، شناخت بازارهای جدید و ارزیابی آنها و نوعی خودارزیابی از وضعیت کمی و کیفی کالای تولیدی و قدرت رقابت در مواجهه با بازارهای بین‌المللی است. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای هر نمایشگاه ارتباطات مؤثر، گسترده و پایداری است که بین تجار و فعالان اقتصادی در نمایشگاه‌ها شکل می‌گیرد و منجر به همکاری‌های گسترده و دراز مدت می‌شود، همکاری‌هایی که می‌تواند به توسعه صادرات و تبادلات علمی، تجاری، فناوری و حتی فرهنگی کمک کند.

یکی از رویدادهای همواره پرمخاطب ایران و جهان نمایشگاه‌های مربوط به صنعت خودرو است. این رویداد در کشور ما نیز همواره علاوه بر متخصصان صنعت خودرو مورد اقبال از طرف مخاطبان عام نیز قرار می‌گرفت اما اعمال تحریم‌ها از یک‌سو و وضعیت کنونی صنعت خودرو و گرانی افسار گسیخته در این بازار از سوی دیگر دست‌به‌دست هم دادند تا نمایشگاه‌های خودرو نیز با لطمات زیادی مواجه شوند.

«گسترش نیوز» پیرامون این موضوع گفت‌وگویی را با مسلم نوروزی مدیرعامل شرکت آرتا نمانگر اردبیل و برگزارکننده رویدادهای مربوط به صنعت خودرو کشور ترتیب داده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

مسلم نوروزی ضمن ابراز نارضایتی از بازار خودرو در کشور به گسترش نیوز گفت: وضعیت امروز صنعت خودرو که به واسطه تحریم‌ها، رکود و افزایش افسار گسیخته قیمت‌ها در بحران قرار گرفته، متاسفانه اثر مستقیم بر برگزاری رویدادهای نمایشگاهی حوزه خودرو در همه استان‌ها داشته است. همان‌طور که می‌دانید تقریباً در هر یک از استان‌های کشور یک رویداد بین‌المللی در حوزه صنعت خودرو برگزار می‌شود.

مسلم_نوروزی_نمایشگاه

این کارشناس صنعت نمایشگاهی به کمرنگ شدن فضای رقابت و رونمایی از برندها و محصولات جدید در رویدادهای نمایشگاهی اشاره کرد و اظهار کرد: در گذشته هر یک از این رویدادها میزبان مشارکت‌کنندگانی از کشورهای خارجی بودند و مجموعه‌های خودروساز و قطعه ساز داخلی نیز برای مقابله با شرکای خارجی با بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات خود در نمایشگاه شرکت می‌کردند.

وی همچنین تاکید کرد: امروز با توجه به تحریم‌ها و کاهش بسیار شدید واردات خودرو، شرکت‌های داخلی رقبای خارجی خود را در داخل کشور از دست داده‌اند و این فضای پویا و رقابتی به طور کامل از رویدادهای نمایشگاهی حذف شده است.

نوروزی سپس به فضای محدود و دلسردکننده بازار خودرو در کشور اشاره کرد و افزود: این امر باعث ایجاد حاشیه امن برای داخلی سازها شده و حالا مشتری‌ها دیگر حق انتخاب چندانی ندارند. با توجه به فروش‌های بلندمدت، قرعه‌کشی‌های به وجود آمده و عدم فروش به‌روز خودرو، حالا دیگر خودروسازان احساس نیازی برای حضور در نمایشگاه‌ها ندارند و خیالشان از بابت فروش محصولاتشان راحت است. در این زمینه حتی با کمبود محصول به میزان تقاضای بازار نیز مواجه می‌شوند.

این برگزارکننده رویدادهای حوزه خودرو تاکید کرد: بی‌شک نمایشگاه، محیطی است که در آن بازدیدکنندگان با محصولات روز دنیا و فناوری‌های عرضه شده در هر حوزه آشنا می‌شوند و در واقع می‌توانند نسبت به معیارهای خود محصول یا محصولاتی را تهیه کنند.

نبود شرایط مساعد برای پاسخ به نیازهای روز مشتریان

وی نبود شرایط مساعد برای پاسخ به نیازهای روز مشتریان را نیز چالش بعدی بازار آشفته صنعت خودرو عنوان کرد و گفت: تعریف آپشن در کشور ما تقریباً به طور کامل عوض شده است. با توجه به این که در نمایشگاه‌های سطح کشور برندهای روز صنعت خودروسازی حضور نداشته و بسیاری از مصرف‌کنندگان اطلاعاتی راجع به فناوری‌های قابل استفاده در خودروهای جدید ندارند، کوچک‌ترین تغییرات در محصولات داخلی، برای مصرف‌کننده خوشایند است و آنها را ترغیب به خرید می‌کند.

نوروزی در پایان اظهار کرد: وقتی فضایی برای مقایسه در رویدادهای نمایشگاهی وجود ندارد، بی‌تردید سلیقه مخاطب نیز تحت تأثیر قرار گرفته و قدرت انتخابش محدودتر می‌شود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها