|
کدخبر: 278704 سهیل فرزین

گفتگوی گسترش نیوز با مدیرعامل نمایشگاه اصفهان؛

نمایشگاه سنگ اصفهان، با کیفیت‌تر از تمام دوره‌ها برگزار خواهد شد

طحانیان گفت: نمایشگاه سنگ این دوره، با حضور ۱۵۰ غرفه و صنعت‌گر این صنعت مهم در کشور برگزار خواهد شد.

نمایشگاه نمایشگاه سنگ اصفهان، با کیفیت‌تر از تمام دوره‌ها برگزار خواهد شد

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان طی روزهای بیست و چهارم تا بیست و هفتم آبان ماه برگزار می‌شود. از آنجایی که این استان از جایگاه بسیار مطلوبی در حوزه سنگ برخوردار است، نمایشگاه سنگ آن نیز توانسته جایگاه خود را در جمع رویدادهای مهم صنعت سنگ کشور تثبیت کند و به نظر می‌رسد حتی توانسته به‌عنوان برترین قطب صنعت سنگ در مرکز کشور تبدیل شود. برای بررسی این مهم با علیرضا طحانیان، مدیرعامل نمایشگاه اصفهان به گفتگو پرداختیم.

به نظر می‌رسد با توجه به تغییراتی که در سایت جدید نمایشگاه اصفهان در منطقه روشن دست ایجاد شده، شاهد اجرای رویکردهای جدید در برپایی این رویداد مهم در استان هستیم. در این باره توضیحات بفرمایید؟

امسال نمایشگاه سنگ را با حضور ۱۵۰ غرفه و صنعت‌گر این صنعت مهم در کشور برگزار خواهیم کرد. به عبارتی ۷۵۰۰ متر فضای سرپوشیده نمایشگاهی را داریم و ۳۰۰۰ متر فضای باز نمایشگاهی را خواهیم داشت. این فضای باز نمایشگاهی تجربه جدیدی و بسیار جالب‌ توجه است که با استقبال بی‌نظیر فعالان سنگ و بازدیدکنندگان روبرو شده است، چرا که در گذشته و به غیر از سال ۱۴۰۰ تجربه اجرای این کار وجود نداشت و با توجه به فضای باز نمایشگاه جدید اصفهان انجام این کار عملی شده است و ما هم به دنبال توسعه این فضای مفید هستیم. درواقع بازدیدکنندگان می‌توانند با اندازه، کیفیت و زیبایی کوپ‌های سنگ از نزدیک آشنا شوند و عظمت سنگ را قبل از کارهایی که برای زیباسازی روی آن انجام می‌شود از نزدیک ببینند.

احمدرضا-طحانیان

به نظر می‌رسد نمایشگاه سنگ اصفهان در حال تعریف جایگاه خودش است و به دنبال یک برندسازی در این زمینه است؟

بله، با توجه به فعالیت‌هایی که از سال‌های گذشته برای این رویداد نمایشگاهی صورت گرفته به دنبال چنین جایگاهی هستیم. نمایشگاه سنگ اصفهان فقط جایگاهی ایده‌آل برای به نمایش گذاشتن صدها نوع سنگ استخراج شده از معادن مختلف نیست، بلکه این نمایشگاه فرصت دیدن انواع سنگ‌های طبیعی و فراوری شده را فراهم می‌کند که تزئین کننده سازه‌های ساختمانی هستند. این نمایشگاه نه تنها به تعیین استراتژی‌هایی برای افزایش صادرات کمک می‌کند بلکه به افزایش آگاهی از این موضوع کمک می‌کند که چگونه می‌توان به نحو مؤثر از سنگ استفاده کرد. نمایشگاه سنگ اصفهان که دربرگیرنده چندین پنل و سمینار است، بی‌تردید بخشی اصلی از دورنمای این صنعت محسوب می‌شود و برگزاری هرکدام از پنل‌ها و سمینارها و نشست‌های هم‌اندیشی هم برای صنعتگران صنعت سنگ مهم خواهد بود و هم برای مدیران که با دغدغه‌های این صنف با اهمیت در کشور بیشتر آشنا شوند.

جایگاه این نمایشگاه در کشور را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ اصفهان در استانی برگزار می‌شود که فعال‌ترین استان صنعت سنگ در کشور به شمار می‌رود. نمایشگاه سنگ اصفهان یک جایگاه منحصربه‌فرد برای به نمایش گذاشتن محصولات سنگی تمام شده و نیمه‌تمام و آخرین طرح‌ها و تکنولوژی ها در صنعت سنگ را فراهم خواهد کرد. چرا که تمام این پتانسیل‌ها در استان اصفهان فعال هستند و حضور چشم‌گیری هم دارند. استان اصفهان رتبه نخست تولید و فرآوری سنگ کشورمان را به خود اختصاص داده و فعالیت بیش از ۲۳۰ معدن سنگ و بیش از ۸۰۰ کارخانه فرآوری، این استان را به بزرگترین تولیدکننده سنگ‌های تزئینی کشور تبدیل کرده است. بنابراین در نمایشگاه بخشی از این توانایی بی‌بدیل را به نمایش می‌گذاریم.

درباره ویژگی‌های نمایشگاه و رویدادهایی به این شکل دیدگاه شما چیست آیا نمایشگاه سنگ را منحصر به فعالان این صنف می‌دانید و یا افق گسترده‌تری را دنبال می‌کنید؟

این نمایشگاه یک رویداد چندوجهی است که به طراحان، معماران و دیگر تصمیم‌گیرندگان و نیز تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان دسترسی بی‌مانندی می‌دهد که شامل نمایش زنده، فرصت‌هایی برای ایجاد ارتباط با دیگران، کنفرانس جامع و برنامه سمینار می‌شود. نمایشگاه سنگ اصفهان به شما امکان دسترسی به مشتریان بالقوه مورد نظر و سهامدارانی که به این صنعت مربوط می‌شوند را فراهم می‌کند. ایجاد روابط با مشتریان بالقوه و شناخته‌تر شدن در کشور برای شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه بسیار مفید خواهد بود. این نمایشگاه رویدادی خاص و دیدنی از محصولات برگزیده در زمینه تکنولوژی سنگ به شمار می‌رود که کارشناسان را درزمینه سنگ‌های طبیعی و فراوری شده، به روز می‌سازد. نمایشگاه سنگ اصفهان، به عنوان معتبرترین نمایشگاه تجاری سنگ در ایران، ارتقا و پیشرفت شرکت‌هایی که تولید فناوری برای این صنعت را انجام می‌دهند یا ایمنی و امنیت بهتر برای کارکنانشان را فراهم می‌سازند را هدف خود قرار داده است.

به عنوان آخرین سؤال؛ هدف شما از برپایی این رویداد صنعتی در استان اصفهان که به عنوان معدن سنگ ایران شناخته می‌شود چیست؟

یکی از اصلی ترین اهداف این نمایشگاه آن است که محصولات، تجهیزات و فناوری‌های جدید را به نمایش بگذارد و فرصتی برای تجارت فراهم کند. کمک به توسعه روابط در دنیای صنعت سنگ و تلاش برای ارتقای وضعیت صنعت سنگ و افزایش حجم تجارت سنگ در سطح ملی از دیگر اهداف پیش بینی شده برای این نمایشگاه است. این نمایشگاه از آنجا به عنوان معتبرترین نمایشگاه سنگ ایران تبدیل شده که از یک سو، منابع فراوان این صنعت در استان اصفهان و استان‌های هم‌جوار موجب توسعه و رشد نمایشگاه سنگ شده و از سوی دیگر خود نمایشگاه هرساله به شکلی موفقیت‌آمیز برگزار شده که این عامل نیز امکان بهره‌برداری، فراگیری آخرین فناوری‌های این صنعت از بازار را برای شرکت‌های محلی فراهم کرده است.

ارسال نظر