|
کدخبر: 202307 سهیل فرزین

برگزارکننده نمایشگاهی در گفتگو با گسترش نیوز تشریح کرد:‌

همه چیز درباره سیزدهمین نمایشگاه متالورژی

بندرچی گفت: سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته از تاریخ ۷ لغایت ۱۰ مهر ماه در محل جدید نمایشگاه های دائمی اصفهان برگزار خواهد شد.

نمایشگاه همه چیز درباره سیزدهمین نمایشگاه متالورژی

با تسریع واکسیناسیون عمومی و گذر از پیک کرونا، فعالیت های نمایشگاهی بار دیگر از سر گرفته شده و در استان هایی با وضعیت زرد و نارنجی رویدادهای نمایشگاهی با رعایت پروتکل های بهداشتی بار دیگر آغاز به فعالیت کرده اند. این وقفه موجب بروز چالش ها و مشکلات فراوانی برای فعالان صنعت نمایشگاهی کشور شده است. حال که این صنعت تغییر روند داده و خواه و ناخواه با ویروس کرونا عجین شده است فعالان این حوزه چه اقداماتی باید انجام بدهند؟

خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز در همین راستا با محمود بندرچی فعال و برگزار کننده نمایشگاهی که در آینده ای نزدیک سیزدهمین نمایشگاه متالورژی، فولاد و ریخته گری را در برگزار خواهد کرد، ترتیب داده و از جزییات برگزاری این رویداد و وضعیت صنعت نمایشگاهی کشور پس از فعالیت مجدد این صنعت در کشور، گفتگو کرده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

جزییات برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی

بندرچی در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته از تاریخ ۷ لغایت ۱۰ مهر ماه در محل جدید نمایشگاه های دائمی اصفهان از ساعت ۱۰ تا ۱۷ میزبان متخصصان این حوزه خواهد بود. ۱۵۰ شرکت داخلی و نمایندگانی از کشور های مختلف در این رویداد حضور خواهند داشت. گفتنی است این نمایشگاه در فضایی حدود ۱۶ هزار متر مربع برگزار خواهد شد.

وی افزود: کلیه زنجیره ارزش و زنجیره تامین در این نمایشگاه حضور دارند. از شرکت های شاخص حاضر در این رویداد نیز می توان به فولاد مبارکه، ذوب آهن، میدکو، فولاد کویر و سایر شرکت های این حوزه اشاره کرد.

محمود-بندرچی

ظرفیت های معدنی استان اصفهان

این برگزارکننده نمایشگاهی در ادامه به ظرفیت های استان اصفهان برای برگزاری این رویداد اشاره کرد و گفت: استان اصفهان در حوزه معدنی مزیت خاصی ندارد و بیشتر مزیت های این استان در حوزه معادن سنگ های ساختمانی است و در بخش سایر کانی ها نسبتا ضعیف است. اما نباید فراموش کرد که این استان قطب صنعتی کشور است و بالغ بر ۶۵ درصد زنجیره تامین و ارزش صنایع ریخته گری کشور در این استان قرار دارد. از طرفی دو قطب بزرگ فولادی کشور که بال اساسی این صنعت در کشور به شمار می رود نیز در این استان قرار دارند. بنابراین اهمیت این استان در برگزاری این رویداد بیش از پیش نمایان می شود.

بندرچی در بخش دیگری از صحبت های خود به تاثیر برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در حوزه معدن و صنایع معدنی کشور اشاره کرد و گفت: اکثر واحدهای کوچک و متوسط در بستر نمایشگاه ها رشد می کنند و از این طریق با هزینه بسیار اندک خود را به بازار معرفی می کنند. از طرفی برگزاری رویدادهای نمایشگاهی نیز موجب برندینگ واحدهای صنعتی بزرگ می شود و این واحدها هم در طول برگزاری رویدادهای نمایشگاهی موفق خواهند شد زنجیره تامین خود را به خوبی شناسایی و مذاکرات خوبی را در این زمینه داشته باشند.

توصیه ای مهم به فعالان صنعت نمایشگاهی

این فعال نمایشگاهی همچنین به وقفه ایجاد شده در برگزاری رویدادها اشاره کرد و گفت: توقفی که در روند برگزاری رویدادها پیش آمد اجتناب ناپذیر بود و اثرات آن تا سالیان سال ادامه خواهد داشت. بنابراین فعالان صنعت نمایشگاهی باید خود را با این پدیده هماهنگ و همسو کنند و روش های بازاریابی و مارکتینگ خود را تغییر دهند. اگر فعالان نمایشگاهی این تغییر را به وجود نیاورند ناگزیر مشتریان خود را از دست خواهند داد. متاسفانه برگزارکنندگان رویدادها تمام انرژی خود را در جذب مشارکت کننده متمرکز می کنند و در خصوص بازدید مخاطب موثر اقدام خاصی انجام نمی دهند. متاسفانه در این زمینه سرمایه گذاری خاصی انجام نشده و همین موضوع در آینده ای نزدیک موجب بروز آسیب به فعالان نمایشگاهی کشور خواهد شد.

بندرچی افزود: نمایشگاه ها حداقل ۴ رکن اساسی که این اضلاع باید با یکدیگر همسو و هماهنگ باشند. اولین ضلع محل یا سایت برگزاری رویداد ها است. برگزارکننده رویدادها دومین ضلع، مشارکت کنندگان ضلع سوم و بازدیدکنندگان ضلع چهارم را تشکیل می دهند. در صورت نبود هر کدام از این اضلاع رویداد نمایشگاهی مورد نظر به نتیجه مطلوب نخواهد رسید. پس از شیوع ویروس کرونا ضلع چهارم که بازدیدکننده موثر است نقش مهم و اساسی را ایفا می کند.

ضعف بزرگ فعالان نمایشگاهی کشور

وی در بخش پایانی صحبت های خود گفت: من امیدوارم که نگاه دولت مردان و مسئولان به صنعت نمایشگاهی کشور تغییر کند. این صنعت پیشرو توسعه اقتصادی هر کشوری محسوب می شود و نباید اهمیت این صنعت بزرگ را در حد بازارچه و پاساژ پایین آورد. البته در این خصوص ضعف از فعالان صنعت نمایشگاهی است. چراکه نتوانسته اند وضعیت صنعت نمایشگاهی کشور را به درستی تبیین کنند. این در صورتی است که امروزه صنعت نمایشگاهی کشور با پیشرفت قابل ملاحظه ای روبرو بوده و وارد حوزه های تخصصی و فوق تخصصی شده اند و بالاترین راندمان را برای مشارکت کنندگان به وجود آورده است.

ارسال نظر