|
کدخبر: 278430 سهیل فرزین

برگزارکننده نمایشگاهی در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد؛

برنامه ویژه اتاق بازرگانی اصفهان برای نمایشگاه سنگ

بندرچی گفت: با همکاری اتاق بازرگانی استان اصفهان برای اولین بار در برگزاری نمایشگاه سنگ، تیمی از دانش‌پژوهان حوزه صادرات سنگ در غرفه‌ای متحدالشکل، به بازرگانان و واحدهای صادراتی خدمات مشاور رایگان خواهند داد.

نمایشگاه برنامه ویژه اتاق بازرگانی اصفهان برای نمایشگاه سنگ

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته اواخر آبان ماه سال جاری در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبروی منطقه روشن‌دشت برپا می‌شود و میزبان فعالان، کارشناسان، متخصصان و علاقه‌مندان این حوزه خواهد بود. پیرامون جزئیات برگزاری این رویداد گفتگویی را با محمود بندرچی مدیرعامل شرکت رستاک پادویژن و مدیر برگزاری این رویداد ترتیب داده‌ایم که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

جزییات برگزاری نمایشگاه سنگ اصفهان

 بندرچی در این گفتگو اظهار داشت: هفدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی سنـگ، معـادن، ماشین‌آلات و صنایع وابسته از ۲۴ تا ۲۷ آبان ماه در سایت نمایشگاهی استان اصفهان برگزار خواهد شد. گفتنی است نمایشگاه سنگ در کشور ما در سه شهر تهران، محلات و اصفهان برگزار می‌شود. در این میان استان اصفهان جایگاه خاص به خود را دارد. اولین نمایشگاه سنگ ایران در این استان برگزار شده است و به عبارتی می‌توان گفت اصفهان یکی از مهم‌ترین قطب‌های صنعت سنگ کشور است. بالغ‌بر ۲۲۰۰ واحد فراوری در این استان فعالیت دارند. ۴ گروه اصلی معدن داران حوزه سنگ، واحدهای فراوری، ماشین سازان و ادوات و تجهیزات صنایع وابسته نیز در این رویداد حضور دارند. حدود ۱۵۰ شرکت نیز در این رویداد حاضر هستند.

محمود-بندرچی

برنامه‌های جانبی و اهداف برگزاری رویداد

وی در ادامه عنوان کرد: برگزاری میز سنگ کشور از جمله برنامه‌های جانبی این رویداد است. برای اولین بار با همکاری اتاق بازرگانی استان اصفهان، تیمی از دانش‌پژوهان حوزه صادرات سنگ در غرفه‌ای متحدالشکل، به بازرگانان و واحدهای صادراتی خدمات مشاور رایگان خواهند داد. این گروه از دانش‌پژوهان بازارهای هدف را به خوبی برای بازرگانان ترسیم و هزینه‌های جاری اعم از نرخ و میزان فروش و... را برای آنها محاسبه خواهند کرد. همچنین با همکاری اتاق بازرگانی استان و سازمان زمین‌شناسی کشور مدیران و کارشناسان کشورهای عضو اکو از این نمایشگاه بازدید خواهند داشت.

این برگزارکننده نمایشگاهی در ادامه به تشریح اهداف برگزاری این رویداد اشاره کرد و گفت: ارائه توانمندی‌های فعالان این حوزه، توسعه بازار و برندینگ شرکت‌کنندگان در این رویداد، ارائه نوآوری‌های نوین و بیان مزیت‌های استفاده از سنگ‌های طبیعی را می‌توان به عنوان مهم‌ترین اهداف برگزاری هفدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی سنـگ، معـادن، ماشین‌آلات و صنایع وابسته عنوان کرد.

بازارهای صادراتی را از دست دادیم

مدیرعامل شرکت رستاک پادویژن در ادامه به تأثیر برگزاری نمایشگاه در معرفی ظرفیت‌های صنعت سنگ کشور اشاره کرد و گفت: ایران یکی از مهم‌ترین کشورهای تولید سنگ در دنیا به حساب می‌آید. تنوع سنگ‌های ایرانی در دنیا زبانزد است. سنگ ایران بازار صادراتی بسیار خوبی در دنیا دارد و حتی به صورت غیر مستقیم به کشور آمریکا نیز صادر می‌شود اما متاسفانه به دلایلی مانند نبود زیرساخت مناسب و عدم حمایت دولت از این بخش ما نتوانستیم از این ظرفیت بالقوه استفاده کنیم. در کمال تأسف و تعجب دولت بخشنامه‌هایی را در حوزه صنعت سنگ کشور صادر می‌کند که هیچ کدام از آنها عملی و عملیاتی نیستند؛ از طرفی دولت در تصمیم‌گیری‌های خود از کارشناسان و تشکل‌های این حوزه استفاده نمی‌کند. از همین رو ما تمام بازارهایی که به سختی به دست آمده است را به راحتی از دست داده‌ایم و این در حالی است که حجم تولید در کشور ما فراتر از نیاز داخل است و ما به بازارهای صادراتی نیاز داریم.

بندرچی در ادامه گفت: در همین راستا من از تمام مسئولان و مدیران ذی‌نفع در حوزه صنعت سنگ کشور دعوت می‌کنم که در این نمایشگاه حضور جدی داشته باشند تا با مسائل و مشکلات فعالان این بخش بیشتر آشنا شوند. مسئولان نباید تنها به بریدن روبان افتتاح رویدادها اکتفا کنند؛ بلکه باید با نشست رو در رو با فعالان این حوزه گوش شنوای مشکلات آن‌ها و حل‌کننده چالش‌های آنها باشند. فعالان این حوزه به کمک‌های مالی و مادی دولت احتیاج ندارند. اگر دولت موفق شود موانع فعالیت این فعالان صنعتی را از پیش پای آنها بردارد بزرگ‌ترین کمک را به این افراد کرده است.

شاه‌کلید حل مشکلات فعالان صنعت کشور

این برگزارکننده نمایشگاهی همچنین خاطرنشان کرد: شاه‌کلید حل مشکلات فعالان صنعت کشور، نگاه دلسوزانه و تخصصی مسئولان دولتی به این حوزه است. متاسفانه در شرایط کنونی ما با مشکلات متعددی در این زمینه روبرو هستیم که عدم ثبات در مدیریت یک بخش، مهم‌ترین آنها است. عمر مدیریت مدیران در کشور ما کوتاه است و این موضوع چالش‌های متعددی را در پی دارد. چرا نباید وزیر یا معاون یک وزارتخانه از بدنه کارشناسی همان مجموعه انتخاب شود؟ یعنی در سازمان‌های صمت کشور شخصی پیدا نمی‌شود که چندین سال پیاپی در حوزه معدن کشور فعالیت کرده باشد و پس از آن به عنوان معاون معدنی وزارت صمت مشغول به انجام وظیفه شود؟ اگر چنین شخصی در بدنه صمت کشور وجود ندارد حتماً جایی از کار می‌لنگد و اگر این شخص وجود خارجی دارد چرا در تخصص مربوطه خود به کار گرفته نشده است؟

بندرچی در پایان گفت: متاسفانه انتخاب‌ها در کشور ما بر پایه تخصص نیست. اگر ما خواهان پیشرفت کشور هستیم ناگریزیم که به تخصص اهمیت دهیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها