|
کدخبر: 275104

معرفی بیش از ۱۰۰ محصول جدید نانویی در این نمایشگاه

سیزدهمین دوره نمایشگاه فناوری نانو با هدف معرفی تازه‌ترین دستاوردهای نانویی برگزار می‌شود؛ در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ محصول جدید نانو و ۲۰۰ شرکت دانش بنیان حضور دارند.

سیزدهمین دوره نمایشگاه نانو پس از دوسال وقفه به دلیل همه‌گیری کرونا به مدت ۴ روز از ۹ الی ۱۲ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی دایر می‌شود. در این دوره از نمایشگاه، بخش‌های مختلفی از جمله نشست‌های تجاری، بازدید نماینده‌های خارجی، معرفی محصولات جدید نانو، معرفی شرکت‌های دانش بنیان و… برگزار می‌شود.

همچنین در این دوره از نمایشگاه، ۱۰۰ نمونه محصول اولیه تایید شده ستاد توسعه فناوری نانو، معرفی می‌شوند. این محصولات در صنایع مختلف کاربرد دارند که قرار است طی نمایشگاه به واسطه رایزنی با سرمایه گذاران داخلی و خارجی به محصول تبدیل شوند. فناوران و صاحبان ایده این بخش دوره‌های آموزشی و شتابدهی برای تبدیل ایده به محصول را می‌گذرانند.

در بخش‌های دیگر این نمایشگاه، نشست‌های تجاری بین صاحبان صنایع و شرکت‌های دانش بنیان برگزار می‌شود. همچنین شبکه تبادل فناوری و کارگزاران ترویج صنعتی فناوری نانو، نشست‌هایی را با حضور صنایع و مدیران شرکت‌های فناور برگزار می‌کنند تا چالش‌های صنایع مشخص و به واسطه دانش بنیان‌ها رفع شود.

از ۳۲۵ شرکت دانش بنیان فعال در عرصه نانو، نزدیک به ۲۰۰ شرکت در سیزدهمین نمایشگاه ایران نانو، حضور می‌یابند و محصولات خود را در معرض دید قرار می‌دهند.

پیش بینی شده نمایندگانی از کشورهای مکزیک، برزیل، اندونزی، سوریه، عراق، اتیوپی، هند، چین، مالزی و تایلند در این نمایشگاه حضور دارند.

همچنین در سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو تورهای فناورانه‌ای برای تیم‌های مختلف با هدف آشنایی دانشجویان، اعضای هیئت‌علمی و مسئولین دانشگاهی با توانمندی‌های علمی کشور در حوزه فناوری نانو، آشنایی دانشجویان و اساتید با ستاد نانو، اهداف، سیاست‌ها و حمایت‌های آن، ایجاد و تقویت روحیه امید و خودباوری در جامعه به‌ویژه در میان نسل جوان و دانشجویان، جذب مشارکت نهادهای ترویجی در برگزاری تورهای علمی امیدبخش، ایجاد بستر مناسب تعامل میان دانشجویان و اساتید با فناوران صنایع و شرکت‌های فناور، ایجاد انگیزه در دانشجویان برای ورود به حوزه نانو، ترویج و توسعه ملموس فناوری نانو، مشاهده و معرفی دستاوردهای کشور در حوزه‌ی فناوری نانو برگزار می‌شود.

منبع: بازار

ارسال نظر