|
کدخبر: 272429

اختصاصی گسترش نیوز؛

ارمغان اولین نمایشگاه ایران و پاکستان برای دانش بنیان ها

اولین نمایشگاه تخصصی ایران و پاکستان در اسلام آباد پس از سه روز فعالیت به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه که با حضور ۳۳ شرکت ایرانی از جمله شرکت های تعاونی دانش بنیان و ۲۰ شرکت پاکستانی از ۲ الی ۴ شهریور ماه سال جاری برگزار شده بود، تولیدکنندگان دو کشور آخرین محصولات خود در حوزه های مختلف مانند انرژی، پتروشیمی، محصولات شیمیایی، مصالح ساختمانی و ماشین الات راه ساختمان، محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی، مواد غذایی، شیرینی و شکلات، داروسازی، فرش دستباف و ماشینی و... را به نمایش گذاشتند.

به گفته علی محتشم امیری مدیر برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی ایران و پاکستان، مقامات تجاری دو کشور برگزاری این نمایشگاه تخصصی  در اسلام آباد پس از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی طی هفته گذشته را گامی مهم در توسعه روابط تجاری دوجانبه عنوان کردند.

پاک - ایران

در خلال برگزاری این رویداد  تجار نیز خواستار شناخت هر چه بیشتر بخش های خصوصی دو کشور از نیازهای یکدیگر شدند. شرکت های دانش بنیان ایران با ارائه تولیدات و تجارب خود در حوزه های دارو، تجهیزات پزشکی، ماشین آلات، مواد غذایی، مخابرات، انرژی، نفت و گاز و پتروشیمی توانمندی جمهوری اسلامی ایران در این بخش ها را به مدت سه روز به نمایش گذاشتند.

بنا به گفته مدیر برگزاری این رویداد برگزاری نمایشگاه های مشترک با هدف شناسایی ظرفیت بازارهای دو کشور می تواند زمینه رسیدن به تجارت سالانه ۵ میلیارد دلار بین ایران و پاکستان را فراهم کند. چندین قرارداد تجاری میان شرکت های دانش بنیان ایران با طرف پاکستانی از دیگر دستاوردهای مهم این نمایشگاه بود.

نمایندگان شرکت های ایرانی برگزاری این نمایشگاه را گامی موثر در تقویت روابط دوجانبه عنوان کردند.

دیدار با تجار و فعالان تجاری لاهور از دیگر برنامه های جانبی برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی ایران و پاکستان در اسلام آباد بود.

نمایشگاه-پاک-ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها