|
کدخبر: 267078

پاکستان میزبان نمایشگاه صنعتی - اقتصادی ایران

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی پاکستان گفت: نمایشگاه صنعتی – اقتصادی ایران آذر ماه امسال در شهر کراچی برگزار خواهد شد.

«حسن نوریان» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر کراچی قطب اقتصادی پاکستان از شهرک صنعتی موسوم به SITE به عنوان یکی از بزرگترین واحد‌های صنعتی این کشور بازدید و با مقامات پاکستانی درباره راهکار‌های تقویت همکاری‌های صنعتی – اقتصادی میان دو کشور همسایه رایزنی کرد.

وی با بیان اینکه موانع موجود در مسیر تجارت دوجانبه در آینده‌ای نزدیک با اراده دولت‌های دو کشور رفع خواهد شد، افزود جمهوری اسلامی ایران تمصمیم دارد با هدف معرفی ظرفیت‌های صنعتی خود به تولید کنندگان و تجار پاکستانی، نمایشگاهی را آذر ماه امسال در شهر کراچی برگزار کند.

نوریان تاکید کرد توسعه روابط همه جانبه با همسایگان از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است و در این راستا سرکنسولگری ایران در کراچی تمام تلاش خود را برای ایجاد ارتباط سازنده میان بخش خصوصی دو کشور همسایه و تسهیل سفر تجار و تولید کنندگان پاکستانی به ایران انجام می‌دهد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نبود کانال‌های بانکی میان دو کشور همسایه گفت ایران پیشتر پیشنهاد افتتاح شعبه بانک ایرانی در کراچی را داده است، امیدواریم با همکاری طرفین این امر میسر شود چراکه معتقدیم تجارت منهای دلار و استفاده از ارز ملی در مناسبات تجاری نقش مهمی در تقویت اقتصاد دو کشور همسایه خواهد داشت.

"زبیر موتی والا" رئیس شهرک صنعتی SITE در دیدار با حسن نوریان گفت: ما پیوند‌های محکمی با ایران داریم اگرچه پاکستان از نظر مالی مشکلاتی دارد و تحت فشار نهاد‌های مالی بین المللی است، اما بسیار علاقه‌مند هستیم با ایران همکاری کنیم، به هم نزدیکتر شویم و تجارت با این کشور همسایه را گسترش دهیم.

این مقام پاکستانی افزود با توجه به وجود تحریم‌ های گوناگون، تجارت تهاتری می‌تواند راهکار موثری برای تقویت مناسبات دو کشور همسایه باشد، به عنوان مثال می‌توان پروژه خط انتقال گاز ایران به پاکستان را تکمیل کرد چراکه صنایع پاکستان برغم اینکه کشور همسایه ایران به وفور گاز دارد، به دلیل کمبود گاز در بحران بزرگی قرار دارند.

وی تصریح کرد پاکستان همچنین می‌تواند از ایران سنگ معدن وارد کند و در مقابل منسوجات یا برنج به این کشور صادر کند، زیرا هیچ گونه تحریمی برای واردات مواد غذایی به ایران وجود ندارد، ما با هند نیز تجارت می‌کنیم و معتقدیم فعالیت‌های تجاری نباید به دلیل مشکلات سیاسی یا تحریم‌ها محدود شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها