|
کدخبر: 265441

وزیرخارجه آمریکا تهدید کرد/ برجام نباشد، تحریم می کنیم

در نبود یک توافق، ما از اختیارات تحریمی‌مان برای محدود کردن صادرات نفت و محصولات نفتی و محصولات پتروشیمی به خارج از ایران ادامه خواهیم داد.

سیاست وزیرخارجه آمریکا تهدید کرد/ برجام نباشد، تحریم می کنیم

وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که در وبگاه وزارتخانه این کشور منتشر شده است، در پی اعمال تحریم‌های جدید این کشور علیه اشخاص و نهادهای ایرانی گفت: آمریکا تحریم‌هایی را علیه شبکه‌ای از تولیدکنندگان ایرانی در زمینه صنایع پتروشیمی و شرکت‌های صوری در جمهوری خلق چین، امارات متحده عربی و ایران اعمال کرد که از شرکت پتروشیمی تریلیانس و شرکت تجارت پتروشیمی ایران حمایت می‌کنند.

 

آمریکا نهادهایی را که در وساطت معاملات مواد پتروشیمی ایران در خارج از کشور نقش داشته‌اند، تحریم کرد. این شبکه به تبادلات بین‌المللی و دور زدن تحریم‌ها، حمایت از فروش محصولات پتروشیمی ایران به خریداران در جمهروی خلق چین و دیگر بخش‌های شرق آسیا کمک می‌کند.
بلینکن در ادامه این بیانیه در دفاع از تحریم‌های امریکا علیه ایران آورده است: دولت بایدن در پیگیری مسیر دیپلماسی هدفمند برای رسیدن به بازگشت دوجانبه به اجرایی شدن کامل برجام[ توافق هسته‌ای] صادق و ثابت‌قدم بوده است. در نبود یک توافق، ما از اختیارات تحریمی‌مان برای محدود کردن صادرات نفت و محصولات نفتی و محصولات پتروشیمی به خارج از ایران ادامه خواهیم داد.
منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها