|
کدخبر: 264915 سهیل فرزین

گفتگوی گسترش نیوز با رییس فراکسیون نمایشگاه‌ های مجلس؛

دولت باید نمایشگاه را به چشم صنعت ببییند / صمت میزگرد برگزار کند؛ ما هم هستیم

چنارانی گفت: ما به جد در پی آن هستیم که نمایشگاه ها نه در شعار و عنوان بلکه در عمل به صنعت تبدیل شوند.

نمایشگاه دولت باید نمایشگاه را به چشم صنعت ببییند / صمت میزگرد برگزار کند؛ ما هم هستیم

فعالان صنعت نمایشگاهی کشور در سال های اخیر مخصوصا بعد از شیوع ویروس کرونا با مشکلات عدیده ای روبرو شدند و نیازمند حمایت های همه جانبه مسئولان و سیاست گذاران این حوزه بودند. بدون شک یکی از ابزارهای مهم برای حمایت از این صنعت، مجلس شورای اسلامی و فراکسیون توسعه زیر ساخت های فرهنگی، سیاحتی و نمایشگاه‌ های پارلمان به عنوان فراکسیون تخصصی این حوزه است. پیرامون این موضوع گفتگویی را با هاجر چنارانی رییس این فراکسیون ترتیب داده ایم که در ادامه مطالعه خواهید کرد:

نمایشگاه در عمل به «صنعت» تبدیل شوند

چنارانی در این گفتگو اظهار داشت: ما با فعالان صنعت نمایشگاهی کشور و ذی نفعان این حوزه جلسات متعددی را برگزار کرده ایم. گفتنی است، در مدت زمان کوتاهی که مدیریت جدید شرکت سهامی نمایشگاهی بین المللی ایران روی کار آمده نیز ۴ مرتبه جلسه تشکیل داده  و مشکلات و چالش های صنعت نمایشگاهی کشور را مورد بحث و بررسی قرار داده ایم. از اکسپو دوبی و عملکرد پاویون ایران  در این رویداد بین المللی نیز بازدید کرده و آسیب شناسی های لازم را انجام داده ایم.

هاجر-چنارانی

وی افزود: ما به جد در پی آن هستیم که نمایشگاه ها نه در شعار و عنوان بلکه در عمل به صنعت تبدیل شوند. هر خدمات و تسهیلاتی که به صنایع مختلف کشور ارائه می شود باید و باید به صنعت نمایشگاهی نیز تخصیص داده شود. بدون شک تمام صنایع کشور نیازمند چتر حمایتی دولت و مشوق های مختلف هستند. اگر حلقه مفقوده حمایت و دفاع از نمایشگاه ها پیدا نشود این اتفاق مهم رخ نخواهد داد.

رییس فراکسیون توسعه زیر ساخت های فرهنگی، سیاحتی و نمایشگاه‌ های مجلس در ادامه تصریح کرد: در خلال جلسه سازمان توسعه تجارت، شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران و نمایندگان انجمن ها و فعالان صنعت نمایشگاهی برگزار شده کارگروه صنعت نمایشگاهی کشور به عنوان بازوی سازمان توسعه تجارت تشکیل شده است. ما به عنوان فراکسیون توسعه زیر ساخت های فرهنگی، سیاحتی و نمایشگاه‌ های مجلس با کمک این کارگروه، سند توسعه جامع صنعت نمایشگاهی را به تصویب خواهیم رساند. امیدواریم که این سند در قالب لایحه برنامه هفتم وارد مجلس شود تا ما از این طریق پیگیر حصول نتیجه باشیم.

تقویت ارتباط با رسانه های تخصصی حوزه نمایشگاه

چنارانی با بیان اینکه ارتباط ما با رسانه های تخصصی حوزه نمایشگاه ها باید تقویت شود، گفت: فاصله بین قانون گذار و رسانه ها حس می شود اما ما قول میدهیم که فاصله میان مجلس و رسانه های تخصصی این حوزه در زمینه صنعت نمایشگاهی از میان برود. از همین طریق برای حضور در میزگردهای تخصصی موسسه صمت در زمینه صنعت نمایشگاهی اعلام آمادگی می کنیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها