|
کدخبر: 264024

روز جهانی نمایشگاه ها؛ بستری برای تسریع بهبود اقتصادی کشورها

سعید صیفی – رییس انجمن نمایشگاه های بین المللی ایران

روز جهانی نمایشگاه ها مهر تاییدی است بر نقش مهمی که نمایشگاه ها در رشد و رونق اقتصاد کشور و به منزله محرکی برای تقویت تجارت در سرتاسر جهان ایفا می‌کنند. هر ساله قریب به ٣٢٠٠٠ نمایشگاه در سطح جهان برگزار می شود و تبادل تجاری حاصل از برگزاری نمایشگاه ها در سطح جهانی در طول سال، ۵۵١ میلیارد دلار است. به واسطه فعالیت های نمایشگاهی ٣،۴ میلیون شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می شود.

سعید-صیفی

بدنبال بیماری همه گیر کووید ١٩، که تقریبا بر تمامی حوزه ها و بخش های اقتصادی جهان تأثیرات مخرب و بالقوه پایداری داشته است، تمامی مشاغل و کسب و کارها در جستجوی راه حل هایی برای بازسازی و بهبود وضعیت اقتصادی هستند. از آنجا که نمایشگاه ها مکان و بازاری برای ملاقات کلیه صنایع در سطح منطقه، ملی و بین المللی هستند، اکنون علاوه بر نقش سنتی خود در توسعه تجارت، نقش جدید " تسریع روند بهبود اقتصاد" را نیز ایفا خواهند کرد.

پویش روز جهانی نمایشگاه ها بر این مهم تمرکز دارد که تا چه اندازه نمایشگاه ها در ایجاد بسترهایی برای رشد و بهبود، نقش بنیادی و اساسی ایفا می کنند، ضمن این که به مردم اطمینان می بخشند اولویت برگزار کنندگان امنیت و موفقیت شرکت کنندگان است. در سال جاری، هفتمین دوره روز جهانی نمایشگاه ها بر ارزش غیر قابل جایگزین نمایشگاه ها و رویدادهای تجاری رو در رو در ایجاد بسترهایی برای رشد و بهبود اقتصادی تمرکز دارد.

روز جهانی نمایشگاه ها فرصتی برای صنعت نمایشگاهی به وجود می آورد تا ارزش ها و انعطاف پذیری عجیب این صنعت که بخصوص طی دوران اخیر در بحبوحه بحران کرونا شاهد آن بودیم، را مطرح سازیم.

این روز بهترین زمان برای تجلیل از ارزش بی بدیل نمایشگاه ها و رویدادهای تجاری رو در رو گرد هم آوردن مردم و پیشبرد اقتصاد جهانی خواهد بود، همچنین فرصتی ارزشمند برای تجلیل و قدردانی از فعالان این صنعت. روز جهانی نمایشگاه ها روز اتحاد این صنعت است و فرصتی برای ایجاد امید و خوشبینی به آینده و تمرکز بر نقش مهم نمایشگاه ها در ایجاد ارتباط مجدد و بازسازی جوامع و اقتصاد سال جاری بازگشایی امن نمایشگاه ها را جشن می گیریم و بر تاثیر برگزاری نمایشگاه در تسریع بهبود اقتصادی تاکید می کنیم.

درودهای بی پایان به همه همکاران، مشارکت کنندگان و دست اندرکاران این صنعت و با آرزوی کامیابی، سربلندی و سلامتی.

روز جهانی نمایشگاه ها مبارک باد.

نویسنده: سعید صیفی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها