|
کدخبر: 263369

روز جهانی نمایشگاه‌ها، بزرگترین سرمایه صنعت نمایشگاهی کشور

شاهرخ مدرس - پیشکسوت نمایشگاهی و مبتکر «روز جهانی نمایشگاه ها»

استثنا و قاعده که برتولت برشت نویسنده بزرگ آلمانی،  آن‌را عنوان یکی از کتاب های مهمش قرار داده، در طول تاریخ و به اشکال مختلف، اتفاق افتاده است. ساده ترین مثال در این ارتباط، این است که دانش آموزی کم سن و سال، در کنکور سراسری رتبه اول را بدست می آورد و باعث تعجب همگان می شود.

شاهرخ_مدرس

در صنعت نمایشگاهی نیز، استثنا و قاعده در بالاترین سطح جهانی اتفاق افتاده است و آن اینکه شرکت نمایشگاه های بین‌ المللی جمهوری اسلامی ایران،  مشهور به نمایشگاه بین المللی تهران، در سال ۱۳۹۱ برابر با ۲۰۱۲ میلادی و در سن ۴۳سالگی از فعالیت های نمایشگاهی خود، طرح و پیشنهادی جهانی بنام "روز جهانی نمایشگاه ها" را به جامعه بین المللی صنعت نمایشگاهی ارائه داد که اندیشمندان این صنعت در اروپا، آسیا، آفریقا، اقیانوسیه و آمریکا و فعال در سازمان های نمایشگاهی،  با قدمتی بین ششصد تا هزار سال را به تعجب وا داشت.

متعاقب این اتفاق عجیب، آقای کریستین دروآرت، معاون اتحادیه نمایشگاه های بین المللی (یوفی) و رئیس مستقیم مراسم روز جهانی نمایشگاه‌ها، نگارنده را بعنوان نماینده نمایشگاه بین المللی تهران، جهت ایراد سخنرانی در مجمع بین المللی روز جهانی نمایشگاه ها به پاریس دعوت کرد.

 این دعوت در حقیقت نوعی تایید و به‌ رسمیت شناختن این ابداع جهانی  بود. با داشتن چنین عنوان بزرگی، وظیفه نمایشگاه بین المللی تهران در جهان بسی سنگین تر از پیش شده است.

با توجه به مراتب فوق، به عنوان عضوی از نمایشگاه بین المللی تهران،  پیشنهاد میکنم، هیاتی عالی رتبه، مسلط به زبان انگلیسی، انتخاب شود و این هیات وظیفه بازبینی استراتژیک، انجام تبلیغات موثرتر برای شناساندن هرچه بیشتر این روز جهانی به هم میهنان و شناختن نیاز های اعضا داخل کشور را خواهد داشت و با رفع نیاز ها، در قالب بین المللی نیز در اصلاح تصمیمات غیرحرفه ای و غیر کارشناسی،  نظیر گردشی بودن روز جهانی نمایشگاه ها بین روز های ۱ تا ۸ ژوئن  که شناسایی این روز بزرگ را کمرنگ کرده است، خواهد کوشید.

در اینجا، از الطاف، دیدگاه های تخصصی و تشویق های عزیزان ایرانی صنعت نمایشگاهی،  جنابان آقایان میلاد محمدی، حبیب علیزاده، کامران پارسا، حبیب ماهوتی، شهنام سپاسدار، محمد جواد قنبری، داود آدینه، حمید رضا آملی، علی رجب زاده، عبدالکریم جلالی، سینا کرمی، سید رضا قندیلی، امید فدایی، بهزاد زرین پور، فریدون سراج ، مهرداد ابراهیمی، علی محتشم امیری، محمد سعادتی پور، فرزین، حسنعلی موبدی و سلمان قاسمی و سایر دوستان و عزیزان که امکان نام بردن از همه در این یادداشت کوتاه وجود ندارد و  به انحا مختلف در این سال‌ها از این طرح جهانی پشتیبانی کرده اند، از صمیم قلب سپاسگزاری می کنم و موفقیت های روز افزون این نوادر در جایگاه‌ها و عرصه های مختلف نمایشگاه های بین المللی را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

نویسنده: شاهرخ مدرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها