|
کدخبر: 261568 سهیل فرزین

گفتگوی گسترش نیوز با مدیرعامل سایت نمایشگاهی سنندج؛

اتفاق عجیب بعد از برگزاری این نمایشگاه / علوم پزشکی شکایت کرد!

فروتن گفت: برخی افراد علی رغم صدور مجوز برگزاری نمایشگاه ها از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری رویدادها در سطح استان را ممنوع اعلام کردند.

نمایشگاه اتفاق عجیب بعد از برگزاری این نمایشگاه  / علوم پزشکی شکایت کرد!

نمایشگاه سنندج یکی از سایت های کشور بود که با شیوع ویروس کرونا به ورشکستگی کامل رسید. پس از صدور مجوز برگزاری رویدادها توسط ستاد مقابله با کرونا این سایت نمایشگاهی با شروعی قوی موفق شد در یک ماه ۴ رویداد را برگزار کند. اما این بار اما علوم پزشکی استان با ورود به موضوع برگزاری نمایشگاه ها موجب وقفه در برگزاری رویدادهای این سایت شد و وقفه ای طولانی مدت را در روند فعالیت این سایت به وجود آورد. خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز پیرامون این موضوع گفتگویی را با علیرضا فروتن مدیرعامل این سایت نمایشگاهی ترتیب داده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

رکوردزنی در صنعت نمایشگاهی استان

فروتن در این گفتگو اظهار داشت: طبق نامه ای که شهریور ماه سال گذشته به سایت های نمایشگاهی سراسر کشور رسید اجازه برگزاری رویدادهای تخصصی از اول مهرماه تا پایان سال صادر شد.  پیک بعدی کرونا که در کشور فراگیر شد موجب شد که ما فعالیت های نمایشگاهی خود را تا بهمن ماه به تعویق بیندازیم. در همین راستا با برنامه ریزی های منسجم و برگزاری جلسات مکرر بر آن شدیم که تا پایان سال چند رویداد تخصصی را برگزار کنیم. نمایشگاه مبلمان، نمایشگاه لوازم خانگی، نمایشگاه فرش و تابلو فرش و همچنین نمایشگاه صنایع غذایی ۴ عنوان رویدادی بودند که در بهمن ماه برگزار کردیم. به عبارتی می توان گفت که ما هر هفته شاهد برگزاری یک رویداد در سایت نمایشگاهی سنندج بودیم. این اتفاق رکوردی در صنعت نمایشگاهی استان بود.

علیرضا-فروتن

وی افزود: روز آخر نمایشگاه صنایع غذایی مسئولان مربوطه در استان، علی رغم صدور مجوز برگزاری نمایشگاه ها از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری رویدادها در سطح استان را ممنوع اعلام کردند. مسئله از این موضوع فراتر رفت و مسئولان علوم پزشکی سایت نمایشگاهی استان را پلمب کردند. امروزه شخص من به عنوان مدیرعامل سایت نمایشگاهی استان سنندج به دلیل برگزاری این رویدادها (که با مجوز رسمی ستاد مقابله با کرونا برگزار شده بود) دو پرونده در دادگاه این استان دارم و این اتفاق تلخ در حالی رخ داده که در همان دوران تمام حسینیه ها و تکایا، بازار ها و پاساژها، اماکن ورزشی و... به فعالیت خود مشغول بودند.

مدیرعامل سایت نمایشگاهی سنندج گفت: از مسئولان دلسوز تا تمام کارشناسان خواستار انجام اقداماتی برای بهبود شرایط اقتصاد، صنعت و تجارت کشور هستند اما متاسفانه برخی افراد بر خلاف این جریان شنا می کنند. در شرایط کنونی کشور ما به دلیل تصمیمات غیرکارشناسانه برخی افراد ناچار شدیم که فعالیت خود را به مدت ۲۳ ماه به حالت تعلیق درآورده و نیروهای انسانی خود را علی رغم میل باطنی اخراج کنیم. در حال حاضر نیز به جای اینکه در راستای هر چه بهتر برگزار شدن رویداد در سال جاری برنامه ریزی داشته باشیم در دادگاه ها و کلانتری ها هستیم!

نمایشگاه ها صنعت نشدند

عضو انجمن نمایشگاه‌ های بین ‌المللی ایران همچنین گفت: اگر برخی افراد اجازه دهند فعالان صنعت نمایشگاهی بدون هیچ چالشی فعالیت خود را انجام خواهند داد و موجبات توسعه این صنعت را هم فراهم خواهند کرد. قوانین و بخشنامه های خلق الساعه مانند دست اندازهای بزرگ در مسیر عملکرد فعالان این صنعت حضور دارند. سال ها است که قرار است نمایشگاه ها به عنوان صنعت شناخته شود و از تسهیلات صنعتی بودن استفاده کند اما هنوز هیچ اتفاقی در این زمینه رخ نداده است. این موضوع یکی از مشکلات بسیار ملموسی است که فعالان این بخش با آن مواجه هستند. این در حالی است که نمایشگاه ها در تمام کشورهای پیشرفته دنیا به عنوان صنعت شناخته شده اند. نمایشگاه ها در تحقق شعار سال نقش ویژه ای دارند.

فروتن در پایان گفت: اگر فعالان این بخش مورد حمایت معنوی دولت و سیاست گذاران قرار بگیرد می‌توانند چرخه تولید و اقتصاد کشور را پویا تر کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها