|
کدخبر: 231028 سهیل فرزین

مدیرعامل سایت نمایشگاهی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

رخنه ویروسی بدتر از کرونا به صنعت پیشران ایران

محمد مسعودی گفت: نمایشگاه‌ها ویترین توسعه اقتصادی هر کشوری هستند اما متاسفانه جایگاه واقعی و اهمیت این صنعت در بخش اجرایی کشور ما هنوز شناخته شده نیست و به عبارتی مورد غفلت واقع شده است.

نمایشگاه رخنه ویروسی بدتر از کرونا به صنعت پیشران ایران

صنعت نمایشگاهی این روزها پس از حدود دو سال رکود به چرخه فعالیت خود بازگشته و در تلاش است که با سرعت به دوران رونق خود بازگردد. در همین راستا برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در اکثر سایت های استانی از سر گرفته شده اما بنا به دلایل مختلف هنوز برخی از سایت‌ها در  برگزاری رویدادهای نمایشگاهی موفق نبوده اند و همچنان با ضرر و زیان های باورنکردنی دست و پنجه نرم می کنند. خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز در همین رابطه گفتگویی را با محمد مسعودی مدیرعامل سایت نمایشگاهی چهارمحال و بختیاری و عضو انجمن نمایشگاه‌ های بین‌المللی ایران ترتیب داده و نظر وی را در خصوص چرایی این مسئله جویا شده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با گسترش نیوز همراه باشید.

مسعودی در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: متاسفانه صنعت نمایشگاهی در کشور ما هنوز یک صنعت ناشناخته است؛ این در حالی است که این صنعت در کشورهای مختلف، پیشران اقتصادی صنایع  به شمار می‌رود. نمایشگاه‌ها ویترین توسعه اقتصادی هر کشوری هستند اما متاسفانه جایگاه واقعی و اهمیت این صنعت در بخش اجرایی کشور ما هنوز شناخته شده نیست و به عبارتی مورد غفلت واقع شده است. در کمال تاسف برخی از مسئولان اجرایی عالی‌رتبه کشور فرق نمایشگاه تخصصی با بازارهای مکاره و عرضه مستقیم را نمی‌دانند و این فاجعه‌ای بزرگ برای صنعت نمایشگاهی کشور است.

محمد-مسعودی

دو ویروس مهلک

وی افزود: از زمان شروع تحریم ها تاکنون با دو تحریم روبرو بودیم. یکی از آنها تحریم ترامپی و دیگری تحریم داخلی بود. امروزه نیز دنیا با شیوع یک ویروس کرونا روبرو شده اما ما فعالان صنعت نمایشگاهی در کشور خود با دو کرونا مواجه هستیم. کرونای دوم ورود سازمان های متعدد و مدیران ناآشنا و غیرمطلع به حوزه های تصمیم گیری صنعت نمایشگاهی کشور است. نکته اینجاست که این ویروس نسبت به ویروس کرونای شایع در جهان آسیب بیشتری به حوزه صنعت نمایشگاهی کشور وارد می کند. متاسفانه هنوز راه مقابله با ویروسی که صنعت نمایشگاهی ایران را دچار مشکلات عمده کرده پیدا نشده است.

عضو انجمن نمایشگاه‌های بین المللی ایران در ادامه عنوان کرد: ما در همین راستا جلسه ای را با آقای محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور ترتیب دادیم و مشکلات این صنعت را به ایشان منتقل کردیم و امیدواریم که صدای فعالان صنعت نمایشگاهی در بدنه دولت شنیده شود و گره های کوری که در نگاه های افراد مسئول و تصمیم گیر این حوزه وجود دارد را باز کنیم. تا مادامی که نگاه های مغرضانه و غیر تخصصی به این صنعت را تغییر ندهیم هیچ اتفاق مثبتی در صنعت نمایشگاهی کشور رخ نخواهد  داد. در همین راستا باید تلاش کرد و استفاده از تمام ابزارهای موجود مانند رسانه ها این نگاه ها را تغییر دهیم.

مسعودی با بیان اینکه امروزه و با گذشت دو سال از شیوع ویروس کرونا هنوز برخی از سایت های استانی تعطیل هستند تصریح کرد: این موضوع نیز به نگاه غیرتخصصی به این صنعت بر می‌گردد. فعالان صنعت نمایشگاهی باید با تمام قوا برای مجاب کردن مدیران و تصمیم گیران این صنعت تلاش کنند تا این تابو که صنعت نمایشگاهی برای سلامتی مردم خطرناک است شکسته شود. سالن‌های نمایشگاهی در سطح کشور بسیار استاندارد است. هیچ کسب و کاری در سراسر کشور از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون به اندازه صنعت نمایشگاهی برای مراجعه کنندگان خود پروتکل‌، تعریف و اجرا نکرده است.

مدیرعامل سایت نمایشگاهی چهارمحال و بختیاری در پایان اظهار داشت: متاسفانه مسئولان و سیاستگذارن، مرکز اصلی شیوع ویروس کرونا را ۴ روز برگزاری نمایشگاه ها می‌دانند. اما آیا این افراد به فکر تاکسی‌ها، باربرها،‌ رانندگان اتوبوس و تمام مشاغل مربوط به رویدادهای نمایشگاهی هستند؟ در حوزه مدیران رده بالای اجرایی کشور باید فرهنگ‌سازی ویژه‌ای در خصوص صنعت نمایشگاهی کشور ایجاد شود تا بتوان نگاه آنها به این صنعت را تغییر داد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها