|
کدخبر: 156725 سهیل فرزین

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های استان قم در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

افتتاح سایت جدید نمایشگاهی قم در تابستان ۱۴۰۰

عمورسولی گفت: برآورد ما این است که در اواخر بهار یا اوایل تابستان سال آینده فاز یک سایت جدید نمایشگاهی استان قم به بهره برداری برسد.

نمایشگاه افتتاح سایت جدید نمایشگاهی قم در تابستان ۱۴۰۰

اولین تشخیص شیوع ویروس کرونا در کشور در استان قم صورت گرفت و همین موضوع موجب شد تا انگشت اتهامات به سمت این استان نشانه رود. فارغ از اشتباه بودن این تفکر شرکت نمایشگاه های این استان به عنوان اولین مجموعه تمام فعالیت ها و برنامه ریزی های خود را لغو کرد و تا کنون نیز هیچ رویدادی را برگزار نکرده است.

محل جدید نمایشگاه های این استان در آینده ای نه چندان دور افتتاح خواهد شد.این موضوع علاوه بر رونق شهر و استان قم موجب تسریع در روند بازگشت صنعت نمایشگاهی به دوران پرفروغ خود خواهد شد.

خبرنگار گسترش نیوز به منظور دریافت اطلاعات بیشتر از کم و کیف فعالیت شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قم پس از شیوع ویروس ‌کرونا و همچنین آخرین جزییات از روند ساخت ساختمان جدید نمایشگاه های این استان گفتگویی را با صابر عمورسولی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه های استان قم ترتیب داده که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با گسترش نیوز همراه باشید.

صابر-عمو-رسولی

سایت جدید نمایشگاهی استان قم

عمورسولی در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: از آنجا که خبر انتشار شیوع ویروس کرونا در کشور انگشت اتهامات را به سمت این استان نشانه گرفته بود ما اولین مجموعه کاری در استان قم بودیم که به صورت داوطلبانه به فعالیت خود پایان دادیم. از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور تا کنون نیز هیچ رویدادی را در استان قم برگزار نکرده ایم و بیشتر تمرکز خود را بر روی ساخت و تکمیل سایت جدید نمایشگاه های بین المللی این استان متمرکز کردیم.

عمو رسولی همچنین گفت: قرار است که این مجموعه نمایشگاهی در ۳ فاز به کار خود پایان دهد. فاز ۱ در مساحت یک هکتار خواهد بود که حدود ۸۰ درصد آن تکمیل شده و ۲۰ درصد باقی مانده نیز در کوتاه ترین زمان ممکن تکمیل خواهد شد. برآورد ما بر این است که در اواخر بهار یا اوایل تابستان سال آینده فاز یک این سایت نمایشگاهی به بهره برداری برسد. در فاز اول این مجموعه یک سالن ۱۸هزار متری قرار دارد که به دو قسمت ۱۰هزار متری و ۸ متری تقسیم شده است. ساخت یک مجتمع خدماتی و گردشگری نیز در مجموعه شرکت نمایشگاه های استان پیش بینی شده است. ۸۰ غرفه ثابت نمایشگاهی که محل فروش برندهای تولید داخل خواهند بود نیز در این مجتمع نمایشگاهی خواهیم داشت.  

وی افزود: ساخت این مجموعه جدید که در ابتدای بزرگراه قم-تهران واقع است تقریبا رو به اتمام است. محل سابق سایت نمایشگاهی استان قم را از استانداری این استان اجاره کرده بودیم. همین موضوع موجب ایجاد هزینه هنگفت برای شرکت نمایشگاه های این استان می شد. طبق قانون برای سال ۱۴۰۰ نیز باید به مدت یک سال این زمین را اجاره می کردیم و به همین منظور باید مبلغی حدود یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان به استانداری پرداخت می کردیم. پرداخت این مبلغ در شرایط کنونی که شیوع کرونا و تعطیل شدن فعالیت های نمایشگاهی در استان قم شد برای ما توجیه اقتصادی نداشت.

پرداخت حقوق تمام کارکنان

مدیرعامل شرکت نمایشگاهی استان قم بیان داشت: قبل از شیوع  ویروس کرونا به صورت سالانه حدود ۳۰ رویداد در این استان برگزار می شد. اما نکته ای که در این میان وجود دارد این است که همه چیز سود مانده شرکت نیست. به عقیده ما ضرر اصلی بیکار شدن کارکنان سایت نمایشگاهی استان است. این موضوع در برابر ضرر و زیان شرکت نمایشگاه های استان قم که تا کنون رقمی در حدود یک و نیم الی دو میلیارد تومان بوده است از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است. گفتنی است بعد از شیوع ویروس کرونا و رکودی که در برگزاری رویدادها به وجود آمد تا کنون، ما در شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قم نیروی اخراجی نداشتیم. تنها چند مورد نیروی تعدیلی داشتیم که این موضوع نیز به درخواست خود افراد بوده است. لازم به ذکر است که در این مدت ما حقوق تمام کارکنان این شرکت را پرداخت کرده ایم.

وی در ادامه گفت: ما تقویم نمایشگاهی استان قم را تدوین کرده ایم و بر اساس آن حدود ۱۸ مورد رویداد در سال آینده و طبق برنامه ریزی انجام شده برگزار خواهد شد.

تاثیر شیوع ویروس کرونا بر صنعت نمایشگاهی

عمورسولی در بخش پایانی صحبت های خود به تاثیر شیوع ویروس کرونا بر صنعت نمایشگاهی اشاره کرد و گفت: به طور قطع می توان گفت یکی از مشاغلی که از شیوع این ویروس بیشترین ضربه را متحمل شد، صنعت نمایشگاهی بود. چرا که تمام فعالیت های این صنعت به صفر رسید و تا ماه ها در همین وضعیت ماند. به عقیده من در اواسط تابستان سال آینده می توان برگزاری رویدادها در استان قم را از سر گرفت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها