|
کدخبر: 224260

استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان از پاویون ایران در اکسپو

دکتر زمانی کمیسر ژنرال جمهوری اسلامی ایران در اکسپو اعلام کرد: وضعیت کلی پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو بسیار مطلوب است و محتوای پاویون کشورمان روز به روز غنی تر و کامل تر شده است.

دکتر زمانی با بیان این مطلب گفت: در بحث ارائه محتوای پاویون کشورمان در اکسپو، شاهد همکاری خوب دستگاه های زیربط هستیم، جلسات هماهنگی به صورت منظم در تهران برگزار می شود و تاثیر این جلسات، در ارتقاء محتوای پاویون ایران کاملاً محسوس است، از سوی دیگر توجه خاصی به بازخورد رسانه‌ای و بازدید مقامات مسئولان می شود.

زمانی

کمیسر ژنرال جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جلسات متعدد نمایندگان سازمان توسعه تجارت ایران، اتاق‌های بازرگانی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت گردشگری و میراث فرهنگی برای ارتقاء کیفیت محتوای پاویون ایران در اکسپو، گفت: برای اولین بار در اکسپو، شاهد برگزاری هفته های متعدد در حوزه‌های حائز اهمیت برای کشور هستیم که می توان به هفته معماری، معدن،فرش، زعفران، بانوان، روز ملی و سایر برنامه های دیگر اشاره کرد.

استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از پاویون ایران در اکسپو

کمیسر ژنرال جمهوری اسلامی ایران با اشاره به استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از پاویون کشورمان اعلام کرد: از آغاز اکسپو در ۹ مهرماه تا امروز بالغ بر ۶۵۰ هزار نفر از پاویون جمهوری اسلامی ایران بازدید کرده اند که این آمار در مقایسه با پاویون کشورهای همجوار حاکی از حضور موفق کشورمان در این رویداد بزرگ جهانی است.

وی افزود: یکی از موضوعات قابل توجه، استقبال چشمگیر مردم کشور امارات با توجه به قرابت های فرهنگی و مذهبی از پاویون ایران بوده است، همچنین شاهد حضور چشمگیر بازدیدکنندگان و مقامات سیاسی و تجاری در پاویون جمهوری اسلامی ایران از کشورهای دوست نظیر هندوستان، چین، روسیه و سایر کشورهای منطقه بوده ایم.

دستور کمیسر ژنرال ایران در اکسپو به روابط عمومی نمایشگاه برای حضور رسانه های تخصصی و عمومی در اکسپو

دکتر زمانی حضور خبرنگاران و رسانه ها در اکسپو ۲۰۲۰ دبی را برای انعکاس دقیق اخبار پاویون ایران مهم قلمداد کرد و اظهار داشت: بر این اساس تصمیم گرفتیم در هر دوره ای که نمایندگان شرکت سهامی و دستگاه های دیگر برای حضور در اکسپو به دبی اعزام می شوند، یک خبرنگار نیز از رسانه‌ها جهت انعکاس واقعی و دقیق اخبار پاویون کشورمان اعزام شود.

لزوم حمایت حداکثری از پاویون جمهوری اسلامی ایران

کمیسر ژنرال جمهوری اسلامی ایران با تشبیه شرایط کنونی حضور ایران در اکسپو با بازی فوتبال گفت: برای کسب نتیجه لازم نیازمند حمایت حداکثری هستیم و چناچه برخی افراد انتقادات و یا پیشنهاداتی در زمینه تغییر محتوای پاویون جمهوری اسلامی ایران دارند، می توانند از طریق روابط عمومی شرکت سهامی نمایشگاه ها، دیدگاه های خود را منعکس کنند.

وی افزود: در شرایطی که اکثریت بازدیدکنندگان، اعم از رسانه‌ها و مقامات و بالاخص خارجی‌ها، وضعیت پاویون ایران را بسیار خوب و مناسب ارزیابی می کنند؛ شاهد هستیم، تعدادی اندک با زیر سوال بردن تمامی مزیت ها و ویژگی های خاص پاویون جمهوری اسلامی ایران، این افتخار ملی و کار بزرگ را نادیده گرفته و نقاط ضعف را بزرگنمایی می کنند، ستاد اکسپو آماده شنیدن نقطه نظرات افراد و دستگاه های مختلف است و قطعا پیشنهادات و انتقادات سازنده بررسی خواهد شد.

حضور متفاوت ایران نسبت به سایر کشورها در اکسپو

دکتر زمانی با بیان اینکه بسیاری از کشورها در اکسپو نسبت به دوره های گذشته حضور چشمگیری نداشته اند؛ خاطرنشان ساخت: به دلیل همه گیری ویروس کرونا و برگزاری این رویداد برای اولین بار در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا شاهد حضور متفاوت کشورها در اکسپو نسبت به دوره های گذشته هستیم و سطح حضور برخی از کشورها صرفا به صورت ارائه محتوا در مدیا و سینما است اما پاویون ایران متفاوت با سایر کشورها عمل کرده است. پاویون کشورمان آورده حسی و خاصی را به بازدیدکنندگان ارائه می کند و تفاوت زیادی با محتوای سایر کشورها دارد، برای نمونه بازدیدکنندگان با مشاهده فرش ایرانی می‌توانند آن را لمس کنند. در زمینه سایر محتواها و برنامه‌های فرهنگی نیز متفاوت با کشورهای دیگر عمل کرده ایم.

اکسپو فرصتی ویژه برای جذب سرمایه گذاران و گردشگران خارجی است

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به علاقه مندی و استقبال بازدیدکنندگان خارجی از غذاهای ایرانی و بخش صنایع دستی اشاره کرد و افزود: استقبال بازدیدکنندگان خارجی از بخش های گردشگری و صنایع دستی پاویون ایران فرصت مناسبی برای جذب گردشگران خارجی و ترغیب آن ها به حضور در کشورمان است که قطعا نقش مهمی در رونق صنعت گردشگری ایفا می کند.

از سوی دیگر ارائه توانمندی ها و ظرفیت های کشورمان در حوزه های مختلف چون فرش، معدن، زعفران و… در راستای جذب سرمایه گذاران خارجی بوده است که نتایج قابل قبولی به همراه داشته است و شاهد جلسات متعدد B2B بین تجار و فعالان اقتصادی کشورمان با تجار و سرمایه گذران خارجی در اکسپو بوده ایم.

استقبال خارجی ها از برنامه های فرهنگی و اجتماعی ایران در اکسپو

دکتر زمانی در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در پاویون ایران گفت: یکی از شاخصه های این دور از حضور ایران در اکسپو، ارائه بیشترین برنامه های فرهنگی و اجتماعی در بین کشورهای حاضر در اکسپو بوده است؛ این برنامه ها هر روز در محل پاویون اجرا می شود و با استقبال خارجی ها همراه بوده است، این برنامه ها به قدری جذاب بوده که تعدادی از کشورها در روز ملی خود از بخش فرهنگی ایران برای اجرا دعوت کرده اند.

 

منبع: اخبار نمايشگاه ها

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها