|
کدخبر: 221453

معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه ها در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

تسهیلات ویژه برای حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه های خارجی

قنبری گفت: شرکت های ایرانی هنگام حضور در رویدادهای نمایشگاهی با مشکلات فراوانی روبرو هستند که موضوعات مربوط به انتقال پول و مراودات مالی و تجاری از جمله مهمترین آنها به شمار می روند.

نمایشگاه تسهیلات ویژه برای حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه های خارجی

حضور در نمایشگاه های بین المللی برای تمام کشورها دارای مزایا و محاسن بی شماری است اما برای برخی از کشورها مانند ایران که وابسته به نفت و برخی کالا ها هستند حضور در این گونه نمایشگاه ها موجب توسعه صادرات غیر نفتی خواهد شد. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که حضور در نمایشگاه های بین المللی برنامه ریزی اقتصادی برای صادرات یک کشور محسوب می شوند.  کشور ها و شرکت ها با حضور در نمایشگاه های بین المللی  با تولیدکنندگان جهانی آشنا شده و با بازاری به وسعت کشور هدف صادراتی و چه بسا دنیا رو به رو خواهند شد.

شرکت سهامی نمایشگاه ها با درک اهمیت این موضوع سعی در تسهیل شرایط حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه های بین المللی دارد. خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز در همین رابطه گفتگویی را با محمدجواد قنبری معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه ها ترتیب داده که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با گسترش نیوز همراه باشید.

قنبری در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران در حوزه برگزاری رویدادهای خارجی با انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های ایران و شرکت های ایرانی که مجری برگزاری نمایشگاه های خارجی هستند، تفاهمنامه ای را منعقد کرده است که تا به واسطه آن بتوان حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه های خارجی را توسعه داد.

محمد-جواد-قنبری

وی افزود: در درجه اول کشورهای همسایه ایران، جامعه هدف ما برای حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه های خارجی هستند. در همین راستا با توجه به سیاست های سازمان توسعه تجارت ضروری بود که بازار و ظرفیت های ۱۵کشور همسایه مورد رصد و بررسی قرار بگیرد.

تسهیل حضور شرکت های ایرانی در رویدادهای خارجی

معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه ها در ادامه با بیان اینکه ایران همواره حضور مستمری را در اروپا داشته است، بیان کرد: با توجه به قابلیت هایی که کشور دارد و ظرفیت تولیدکنندگان داخلی برای حضور در نمایشگاه های خارجی دارند امکان تعریف نمایشگاه های جدید نیز وجود دارد. ما باید بتوانیم راهکارهایی را برای تسهیل حضور شرکت های ایرانی در رویدادهای خارجی فراهم کنیم. شرکت های ایرانی هنگام حضور در رویدادهای نمایشگاهی با مشکلات فراوانی روبرو هستند که موضوعات مربوط به انتقال پول و مراودات مالی و تجاری از جمله مهمترین آنها به شمار می روند. در همین راستا هر چقدر بتوانیم این مشکلات و چالش های فعالان نمایشگاهی مخصوصا در حوزه های فرآیندهای گمرکی کالا و بازگشت کالاهای نمایشگاهی را تسهیل کنیم به طور قطع حضور شرکت های ایرانی در رویدادهای خارجی را تسهیل خواهیم کرد.

قنبری در ادامه خاطرنشان کرد: البته باید اذعان داشت که شرکت سهامی نمایشگاه ها بخش اعظمی از این مشکلات را حل و برطرف کرده است.  حل برخی از این مشکلات نیز در توان برخی دستگاه ها مانند بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و... است. این دستگاه ها باید شرایطی را برای ما فراهم کنند که در انتقال پول و هزینه های نمایشگاهی با مشکل مواجه نشویم.

اعطای تسهیلات شرکت سهامی نمایشگاه ها به شرکت ها

وی در ادامه گفت: ما تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا تسهیلات شرکت سهامی نمایشگاه ها را نیز به فعالان و برگزارکنندگان نمایشگاهی اعطا کنیم. این تسهیلات در قالب تهاتر ها و تفاهمنامه های نمایشگاهی موجب خواهد شد که هزینه ها برای شرکت ها و برگزارکنندگان رویداد های خارجی به مراتب کاهش پیدا کند. این موضوع موجب خواهد شد که هزینه شرکت های داخلی در حوزه خدمات نمایشگاهی مانند اقامت، رفت و آمد و... با کاهش مواجه شود تا شرکت ها برای حضور در رویدادهای خارجی رغبت داشته باشند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها