|
کدخبر: 208031 سهیل فرزین

گفتگوی گسترش نیوز با مدیرعامل سایت نمایشگاهی قم:

ای کاش این یارانه پرداخت می‌شد

عمورسولی گفت: در حال حاضر علی رغم صدور مجوز برگزاری نمایشگاه های تخصصی در سطح کشور ستاد مقابله با کرونای استان ما را از برگزاری رویدادهای نمایشگاهی منع کرده است.

نمایشگاه ای کاش این یارانه پرداخت می‌شد

از زمان شیوع ویروس کرونا شرکت نمایشگاه های استان قم به عنوان اولین مجموعه تمام فعالیت ها و برنامه ریزی های خود را لغو کرد و تا کنون نیز هیچ رویدادی را برگزار نکرده است.

محل جدید نمایشگاه های این استان نیز در آینده ای نه چندان دور افتتاح خواهد شد. این موضوع علاوه بر رونق شهر و استان قم موجب تسریع در روند بازگشت صنعت نمایشگاهی به دوران پرفروغ خود خواهد شد.

خبرنگار گسترش نیوز به منظور دریافت اطلاعات بیشتر از کم و کیف فعالیت شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قم پس از شیوع ویروس ‌کرونا و همچنین آخرین جزییات از روند ساخت ساختمان جدید نمایشگاه های این استان گفتگویی را با صابر عمورسولی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه های استان قم ترتیب داده که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با گسترش نیوز همراه باشید.

عمو رسولی در ابتدای این گفتگو با بیان اینکه ساخت سایت جدید استان قم با پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی روبرو شده است، گفت: سالن شرقی ما از زمان شیوع ویروس کرونا نیز آماده بهره برداری است. از طرفی کارگروه توسعه صادرات استان ما را مکلف به برگزاری حداقل یک مورد رویداد نمایشگاهی در سال ۱۴۰۰ کرده است. اما در حال حاضر علی رغم صدور مجوز برگزاری نمایشگاه های تخصصی در سطح کشور ستاد  مقابله با کرونای استان ما را از برگزاری رویدادهای نمایشگاهی منع کرده است.

صابر-عمو-رسولی

وی افزود: برای برنامه ریزی برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در ۶ ماه دوم سال منتظر اجازه ستاد مقابله با کرونا هستیم اما به عقیده من اولین رویداد در سایت نمایشگاهی در ماه بهمن یا اسفند سال جاری برگزار خواهد شد.

چشم انداز صنعت نمایشگاهی

عضو انجمن برگزارکنندگان نمایشگاهی در ادامه به چشم انداز صنعت نمایشگاهی تا پایان سال اشاره کرد و گفت: حدود دو سال است که فعالیت های نمایشگاهی با رکود شدید مواجه شده اند. فعالان این صنعت در این مدت منتظر صدور دستورها و مجوزهای لازم بودند و با توجه به اینکه صدور مجوزها به تازگی اتفاق افتاده به طور میانگین تا پایان سال هر استان حدود ۴ نمایشگاه را برگزار خواهد کرد.

عمورسولی افزود: به نظر می رسد با اتمام واکسیناسیون در کشور تا پایان سال، فعالیت های نمایشگاهی در سال آینده به روال سابق بازگردد و ما شاهد برگزاری رویدادها با طبق تقویم های سنوات گذشته باشیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نمایشگاه ها بهترین مکان برای نمایش محصولات تولیدی و صنعتی کشور و همچنین خدمات، دستاوردها و ظرفیت های شرکت های داخلی و خارجی به شمار می رود. استان قم یکی از استان هایی است که در برخی صنایع مانند کفش و فرش به برند تبدیل شده است. خوشبختانه استقبال های بسیار خوبی از نمایشگاه هایی که در سایت استان برای این دو محصول برگزار می شد به عمل می آمد و بعضا مشاهده می شد که بیش از ۲۰۰ مهمان خارجی از این رویدادها بازدید می کردند و بیش از ۱۴۰ قرارداد در این رویدادها امضا می شد.

مدیرعامل سایت نمایشگاهی قم همچنین اظهار داشت: نمایشگاه ساخت داخل که در این سایت برگزار شد نیز یکی دیگر از نمایشگاه های بسیار مهم است که در غالب آن بسیاری از نیازهای صنعتگران استان و کشور احصا و رفع شد. از این جهت برگزاری رویدادهای نمایشگاهی اهمیت بسیار بالایی دارند و به طور قطع باید ادامه دار باشند.

ظرفیت اکسپو برای ایران

عمورسولی در ادامه با اشاره به برگزاری اکسپو در کشور امارات و شهر دوبی، خاطرنشان کرد: اکسپو یک رویداد جهانی است و برای تمام کشورهای دنیا مزیت های خاص به خود را دارد. اما نباید فراموش کرد که این دوره از برگزاری اکسپو برای اولین بار در منطقه خاورمیانه و در نزدیکی کشور ما برگزار می شود. بنابراین ما می توانیم از این ظرفیت نهایت استفاده را داشته باشیم.

عضو انجمن برگزارکنندگان نمایشگاهی گفت: کشور امارات دارای جایگاه ویژه ای در تجارت جهان است. اینکه کشور ما چگونه می تواند توانایی های خود را در اکسپو به دنیا نشان دهد مسئله بسیار مهمی است. سازمان توسعه تجارت در این زمینه می توانست زمینه های مناسب تری را برای حضور صنعتگران و تجار کشورمان در این رویداد بین المللی فراهم کند. با توجه به اینکه قیمت دلار در کشور ما رقم قابل توجهی است سازمان توسعه تجارت می توانست با اعطای یارانه به تولیدکنندگان کشور قدم بسیار بزرگی را برای حمایت از آنها در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی بردارد.

عمورسولی در پایان اظهار داشت: امیدواریم با توجه به اینکه صنعت نمایشگاهی که در این مدت با صدمه شدیدی روبرو شده به زودی با تدابیر مسئولان و فعالان این حوزه به شرایط سابق بازگردد تا بتواند وظیفه خود در اقتصاد کشور را به درستی انجام دهد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها