|
کدخبر: 219379 سهیل فرزین

برگزارکننده نمایشگاهی در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

برگزاری نمایشگاه کشاورزی در راستای کمک به احیای دریاچه ارومیه

دوازدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی ارومیه با حمایت جدی چهار معاونت زراعت، باغبانی، آب و خاک و آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی کشور، ستاد ملی احیا دریاچه ارومیه، مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور و حضور سه سازمان جهاد کشاورزی استان های حوزه آبریز دریاچه، همزمان با نخستین رویداد کشاورزی دانش بنیان و نوآور و حضور یکصد شرکت، با رویکرد احیا دریاچه ارومیه برگزار می شود.

نمایشگاه برگزاری نمایشگاه کشاورزی در راستای کمک به احیای دریاچه ارومیه

آذربایجان غربی با دارا بودن حدود یک میلیون هکتار اراضی قابل کشت و ۸۰۰ هزار هکتار اراضی زیر کشت اعم از باغی و زراعی یکی از استان های پیشرو در بخش تولیدات کشاورزی است؛ اشتغال، تلاش و همت ۲۳۵ هزار بهره بردار در این استان در سال گذشته موجب شد تا میزان تولیدات ۶.۲ میلیون تنی استان در سال ۱۳۹۸در این بخش به ۶.۸ میلیون تن در سال ۱۳۹۹ افزایش یابد. بنابراین ظرفیت این استان برای برگزاری نمایشگاه کشاورزی فرصت بی نظیری برای تولیدکنندگان فراهم می کند تا آخرین دستاوردهای خود در حوزه های مختلف کشاورزی را به مصرف کنندگان معرفی کنند.

دوازدهمین نمایشگاه کشاورزی ارومیه در آینده ای نزدیک برگزار خواهد شد. خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز پیرامون جزییات برگزاری این رویداد مهم گفتگویی را با علیرضا عاجزی مدیرعامل شرکت نمایگشاهی رونق و مدیر برگزاری این نمایشگاه ترتیب داده که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با گسترش نیوز همراه باشید.

جزییات برگزاری دوازدهمین نمایشگاه کشاورزی ارومیه

عاجزی در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: دوازدهمین نمایشگاه تخصصی ماشین آلات، ادوات باغبانی و مکانیزاسیون،  نهاده های کشاورزی، سیستم های آبیاری و تجهیزات گلخانه ای آذربایجان غربی در شهر ارومیه در تاریخ ۱ تا ۴ دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد. این نمایشگاه با توجه به ظرفیت و پتانسیل هایی که در منطقه غرب کشور وجود دارد و امکانات و ساختار مناسبی که شرکت نمایشگاهی بین المللی ارومیه از آن برخوردار است، یکی از اصلی ترین و مهم ترین نمایشگاه های حوزه کشاورزی و باغداری در غرب کشور به حساب می آید. گفتنی است نمایشگاه در فضایی بالغ بر ده هزار متر مربع با حضور ۱۰۰ شرکت تولیدکننده مطرح و نمایندگان برندهای خارجی برگزار خواهد شد.

علبرضا_عاجزی

اهمیت برگزاری نمایشگاه کشاورزی در شهر ارومیه

وی در ادامه به اهمیت برگزاری این رویداد در استان آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: این استان تقریبا به حوزه آبریز دریاچه ارومیه متصل است و بقای این دریاچه یکی از اهداف و سیاست های کلان کشور است. بنابراین همه باید برای احیای این دریاچه تمام تلاش خود را به کار ببندیم. در همین راستا ما نیز سعی کرده ایم تا در دوازدهمین نمایشگاه کشاورزی ارومیه با معرفی فناوری ها و سیستم های نوین در حوزه کشاورزی کشور به کاهش مصرف آب کمک کنیم.

این برگزارکننده نمایشگاهی همچنین خاطرنشان کرد: امیدواریم که با تلاش تولیدکنندگان و برگزاری نمایشگاه کشاورزی ارومیه مسیر کشاورزی منطقه غرب کشور به سمت کشاورزی نوآور و خلاقانه تغییر جهت دهد و ما نیز جدیدترین روش های کشاورزی در کشور را در این نمایشگاه به معرض دید عموم، متخصصان و فعالان این حوزه قرار دهیم.

حمایت همه جانبه تشکل ها و سازمان ها

عاجزی در پایان تصریح کرد: این نمایشگاه با حمایت جدی و ویژه وزارت جهاد کشاورزی در قالب ۴ معاونت زراعت، باغداری، آب و خاک و ترویج و تحقیقات کشاورزی برگزار می شود. لازم به ذکر است که این نمایشگاه با حمایت تشکل ها و انجمن های مختلف از جمله مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور، انجمن سازندگان ادوات کشاورزی کشور، انجمن تولیدکنندگان کودهای کشاورزی، انجمن تولیدکنندگان سموم دفع آفات کشاورزی کشور و سایر تشکل ها و مجامع مختلف در این حوزه و همچنین و حضور سه سازمان جهاد کشاورزی استان های حوزه آبریز دریاچه، همزمان با نخستین رویداد کشاورزی دانش بنیان و نوآور برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها