|
کدخبر: 218263 سهیل فرزین

گفتگوی گسترش نیوز با رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان؛

نمایشگاه کشاورزی در سراسر استان کرمان برگزار شود

برخوری گفت: ممکن است به علت پهناوری استان کرمان برخی از کشاورزان نتوانند از این نمایشگاه بازدید کنند. بنابراین انتظار می رود که چنین نمایشگاهی در شهرستان های کرمان مخصوصا جنوب استان نیز برگزار شود.

نمایشگاه نمایشگاه کشاورزی در سراسر استان کرمان برگزار شود

جنوب کرمان با وسعتی معادل ۴۰۰۰۰ کیلومتر جزئی از ناحیه جنوب شرقی ایران است که با تولید بیش از ۴ میلیون ۵۰۰ هزارتن انواع محصولات کشاورزی و دامی که شامل ۸۵ گونه محصول زراعی و باغی با کیفیت است سال هاست به عنوان یکی از بخش های مهم در حوزه کشاورزی کشور شناخته می شود.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی کرمان که در این استان در حال برگزاری است ظرفیت مناسبی را برای نمایش توانمندی ها و پتانسیل های این قسمت از استان کرمان را فراهم ساخته است. خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز در همین رابطه گفتگویی را با سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ترتیب داده که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با گسترش نیوز همراه باشید.

پیشرفت های قابل ملاحظه استان کرمان در بخش کشاورزی

برخوری در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: عمده اقتصاد استان کرمان بر مبنای کشاورزی است و نوع کشاورزی ما، کشاورزی کاملا پیشرفته است و از همین جهت می توان ادعا داشت که در تمام بخش های کشاورزی توسعه یافته در کشور، استان کرمان حرفی برای گفتن دارد. به عنوان مثال در موضوع آبیاری تحت فشار میزان اراضی این استان از میانگین کشور بالاتر است. در موضوع گلخانه ها که به عنوان یکی از شاخص های کشاورزی پیشرفته و توسعه یافته شناخته می‌شود نیز، بعد از استان تهران، جنوب کرمان که شامل هفت شهرستان است بیشترین سطح گلخانه ای را در کشور از آن خود کرده است.

سعید-برخوری

وی افزود: در بخش سبزی و صیفی استان نیز موفق شدیم که از ۲۴۵ هزار هکتار سطح زیر کشت چهار و نیم میلیون محصول را به صورت سالانه برداشت کنیم. البته لازم به ذکر است که بعضی از کشت های استان، سالانه سه مرتبه انجام می شود. ما در شش محصول مقام اول تولید در کشور را داریم. در تولید با کیفیت گیاهان دارویی و محصولات گلخانه ای، مرکبات و خرما در سطح خیلی بالا و بسیار خوب عمل می کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در ادامه عنوان کرد: برای ادامه مسیر باید از بخش های مختلف مانند ضریب مکانیزاسیون، استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری و استفاده از نهاده ها، بذر، سموم مختلف و کودهای گوناگون از تکنولوژی‌ های پیشرفته استفاده کنیم. در همین راستا نیاز است که کشاورزان استان با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود کشور در سطح بسیار بالای جهانی ظاهر شوند.

برخوری افزود: خوشبختانه کشاورزان ما کشاورزان نو پذیری هستند و نوع تولید و کیفیت تولیدات کشاورزان استانی موید این موضوع است.

تاثیر مثبت نمایشگاه بین المللی کشاورزی کرمان در این حوزه

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی کرمان اشاره کرد و گفت: رویداد کشاورزی که در حال برگزاری است یکی از بهترین نمایشگاه‌ های حوزه است اما به عقیده من باید در این بخش اقدامات مثبت و قابل توجه دیگری نیز انجام داد. استان کرمان برای برگزاری نمایشگاه های کشاورزی باید اقدامات بیشتری انجام دهد تا نمایشگاه های متعددتر و با وسعتی گسترده تر برگزار شوند. با توجه به اینکه اقلیم جنوب کشور متفاوت است به تبع آن نوع کشاورزی این ناحیه نسبت به سایر نقاط کشور متفاوت است و از طرفی ممکن است به علت پهناوری استان کرمان برخی از کشاورزان نتوانند از این نمایشگاه بازدید کنند. بنابراین انتظار می رود که چنین نمایشگاهی در شهرستان های کرمان مخصوصا جنوب استان نیز برگزار شود.

برخوری در پایان با بیان اینکه نمایش روش ها و تکنولوژی های پیشرفته و کشاورزی نوین در نمایشگاه ها به طور قطع موجب پیشرفت کشاورزی استان خواهد شد، خاطرنشان کرد: انتظار می رود که تقویم نمایشگاهی و تاریخ برگزاری این رویداد به صورت ثابت مشخص باشد تا کشاورزان در تقویم خود قرار داده و حتماً از این نمایشگاه بازدید کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها