|
کدخبر: 217742 سهیل فرزین

کمیسر ژنرال ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

گره همدلی ملل بر تار و پود فرش ایرانی

پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی توانسته در مدت زمان چهل روز مخاطبان فراوانی را جذب کند.

نمایشگاه گره همدلی ملل بر تار و پود فرش ایرانی

اکسپو ۲۰۲۰ بیش از یک ماه است که در حال برگزاری است و در این مدت کشورها تلاش کرده اند که با ارائه آخرین دستاوردهای علمی، پژوهشی و همچنین تکیه بر فرهنگ، سنن و تمدن خود مخاطبان از ۱۹۸ کشور جهان را مجذوب کشور خود کنند.

ایران نیز یکی از کشورهای حاضر در این رویداد بین المللی است و تا کنون موفق شده نقش پررنگی در جذب مخاطب داشته باشد. در همین خصوص خبرنگار اعزامی گسترش نیوز به اکسپو ۲۰۲۰ گفتگویی را با حسن زمانی مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران و کمیسر ژنرال ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی ترتیب داده و نظر وی را در این خصوص جویا شده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با گسترش نیوز همراه باشید.

اکسپو؛ جهانی کوچک

زمانی در ابتدای این گفتگو با بیان اینکه اکسپو جهان کوچکی است که کشورها را در کنار هم قرار داده است تا هر یک خلاقیت‌ های خود را به نمایش بگذارند، گفت:  اکسپو فرصتی برای تصویرسازی است. اکسپو رویدادی نیست که امروز از آن بهره‌ برداری کنیم، چرا که دستاوردهای آن را بیشتر در آینده مشاهده خواهیم کرد.  اکسپو را مرکز جهانی گفت‌ و شنود می‌ دانند. همه کشورها متمرکز در یک نقطه تلاش می‌ کنند شریک تجاری و سرمایه‌ گذار پیدا کنند، در عین حالی که فرهنگ خود را معرفی می‌ کنند و ترویج می‌ دهند.

حسن-زمانی

وی افزود: پایون ایران در این دوره از برگزاری اکسپوها نیز تلاش کرده که با وحدت رویه و نگاه به آینده و با تکیه بر سنت ها و فرهنگ غنی خود خاطره خوبی را برای بازدیدکنندگان فراهم کند. پاویون جمهوری اسلامی ایران در متراژ ۲۰۱۴ مترمربع با شعار «ایران، تمدنی کهن و استوار؛ تنوع اقوام و میزبان ملت‌ها» در موقعیت مکانی مطلوبی در این نمایشگاه قرار دارد. حوزه گردشگری نیز در ۶۰ مترمربع به صورت مستقیم و در ۳۸۲ متر مربع به صورت مشارکتی معرفی ظرفیت‌ های صنعت گردشگری کشور را برعهده دارد.

اکسپو دوبی فرصتی طلایی برای جبران ضررهای کرونا

کمیسر ژنرال ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی در  ادامه به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن در حوزه های مختلف اقتصادی و صنعتی کرد و گفت: بخش گردشگری جهان و ایران نیز از شیوع این ویروس صدمات بسیار سهمگینی را متحمل شد. برگزاری اکسپو در شرایط کنونی بهترین ابزار برای احیای این بخش از دست رفته کشور و جذب گردشگر به میهن به شمار می رود و فرصتی طلایی برای فعالان صنعت گردشگری محسوب می‌ شود.

زمانی در ادامه خاطرنشان کرد: در جریان برگزاری نمایشگاه، رویکردهای آتی کشورها، آشنایی با اقوام و جاذبه‌ های گردشگری، دستاوردهای علمی و صنایع خلاق، دستاوردهای تجاری و صنعتی و همچنین گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی به نمایش گذاشته خواهد شد.

اهداف ایران از حضور در اکسپو دوبی

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به تشریح اهداف حضور ایران در اکسپو ۲۰۲۰ پرداخت و گفت: به نمایش گذاشتن دستاوردهای علمی، معرفی پتانسیل‌ های اقتصادی و تولیدی، اعزام هیات‌ های تجاری، برگزاری نشست‌ های B۲B و بازارسازی برای محصولات از مهمترین اهداف حضور ایران در اکسپوی دبی است که امیدواریم در مدت ۶ ماه برگزاری این رویداد در نیل به این اهداف موفق عمل کنیم.

زمانی در پایان تصریح کرد: خوشبختانه در مدت زمان کوتاهی که از افتتاح اکسپو می گذرد استقبال خوبی از پاویون ایران به عمل آمده و طراحی زیبا و چشمگیر این پاویون نظر مخاطبان از ملت های مختلف جهان را به خود جلب کرده است. دار قالی که در پاویون ایران قرار داد نیز با شعار «یک گره تا همدلی» موجب شده که مردم کشورهای مختلف فارغ از نژاد و ملیت با زدن گره ای به این فرش در بافت این فرش که در انتها به موزه اکسپو اهدا خواهد شد نقش داشته باشند. به عبارتی می توان گفت گره همدلی ممل بر تار و پود قالی ایرانی نقش بسته است.

ارسال نظر