|
کدخبر: 207204 سهیل فرزین

اختصاصی گسترش نیوز:

بازگشت پرقدرت نمایشگاه ها به شهرآفتاب با یک رویداد ویژه

قادری گفت: امیدواریم با برگزاری قوی نمایشگاه پوشاک بعد از یک سال و نیم دوره نقاهت به دلیل شیوع ویروس کرونا، شاهد رونق مجدد نمایشگاه ها در کشور باشیم.

نمایشگاه بازگشت پرقدرت نمایشگاه ها به شهرآفتاب با یک رویداد ویژه

محمدرئوف قادری در نشست خبری نمایشگاه پوشاک که امروز در محل اتحادیه پوشاک برگزار شد با اشاره به اینکه این اتحادیه سال ها دغدغه ارائه خدمات ارزنده به تولیدکنندگان کشور را داشت، اظهار داشت:  اتحادیه پوشاک کشور سال ها تلاش کرده تا بتواند در این حوزه خدمات ارزنده ای را به تولیدکنندگان، صادرکنندگان و کل کشور ارائه کند. جای بسی خوشحالی است که موفق شدیم زمینه برگزاری نمایشگاه پوشاک را در مجموعه شهر نمایشگاهی آفتاب فراهم کنیم. این رویداد یک نمایشگاه متفاوت خواهد بود چرا که به صورت کاملا تخصصی برگزار خواهد شد.

وی افزود: شرکت کنندگان در این رویداد با تبادل اطلاعات، تکنولوژی ها، برنامه ریزی ها و آشنایی کافی با توانمندی های یکدیگر موفق خواهند شد که به کشور خدمت کنند. صنعت پوشاک یکی از بازارهای بسیار بزرگ در دنیا و ایران به شمار می رود. متاسفانه ما سالانه حدود ۲ میلیارد دلار واردات پوشاک داریم و این در حالی است که با توجه به توانمندی و شایستگی تولیدکنندگان کشور ما نیازمند برندهای خارجی نیستیم.

نشست خبری-نمایشگاه-پوشاک-2

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب در ادامه گفت: یکی از بزرگترین مشکل صنعت پوشاک ما این است که ما در حوزه برندینگ فعالیت گسترده ای نداشته ایم. این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. نوع پوشش، مد و تولیدی که درکشور صورت می گیرد می تواند برای نجات کشور بسیار کارساز باشد. ما باید در حوزه برندینگ فعالیت خود را افزایش دهیم.

وی در ادامه با طرح این پرسش که چرا ما تا کنون نتوانسته ایم در حوزه برندینگ موفق عمل کنیم، گفت: بزرگترین دلیل این مشکل رقابت بخش دولتی با بخش خصوصی است. تا زمانی که فعالیت های اقتصادی در کشور ما در انحصار بخش دولتی باشد، بخش خصوصی نمی تواند خلاقیت های خود را بروز دهد. بزرگترین بیماری اقتصاد کشور ما دولتی بودن آن است. انحصار دولتی حوصله رقابت را از بخش خصوصی گرفته است. ما باید اقتصاد کشور را به جایگاه واقعی خود برگردانیم.

قادری با تاکید براینکه دولت ها باید به جای تصدی گری سیاست گذاری کنند، گفت: متاسفانه جای پای دولت در همه بخش های اقتصادی و صنعتی کشور دیده می شود. به همین دلیل ما در دنیای امروز که تبدیل به دهکده ای جهانی شده امکان رقابت با دیگر کشور ها را نداریم. ما از سال ۱۲۸۵ اولین کشور خاورمیانه بودیم که در نمایشگاه بین المللی بریتانیا شرکت کردیم. کشورهای همسایه ما در آن سال ها حتی با واژه صنعت نمایشگاهی آشنا هم نبودند. اما امروز همسایگان ما اکسپوهای جهانی برگزار می کنند و ما حتی نامزد برگزاری این رویداد جهانی هم نشدیم.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب افزود: برگزاری اکسپوها می تواند در یک دوره برگزاری نزدیک به ۶۰ میلیارد دلار درآمد برای کشور میزبان ایجاد کند. این درآمد با درآمدهای نفتی کشور برابری می کند. اکسپو ظرفیت بزرگی است که نباید از آن غافل بود.

قادری در پایان گفت: امیدواریم با برگزاری قوی نمایشگاه پوشاک بعد از یک سال و نیم دوره نقاهت به دلیل شیوع ویروس کرونا، شاهد رونق مجدد نمایشگاه ها در کشور باشیم.

ارسال نظر