|
کدخبر: 209466 سهیل فرزین

گفتگوی گسترش نیوز با نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف؛

نارضایتی شدید اصناف از تسهیلات کرونایی

درستی گفت: دولت باید قدم های بزرگتری برای حل مشکلات اصناف کشور مخصوصا صنف پوشاک بردارد.

صنعت و معدن 
نارضایتی شدید اصناف از تسهیلات کرونایی

گردش مالی سالانه بازار پوشاک در کشور بین ۱۲ تا ۱۵ میلیارد دلار برآورد می ‌شود که کمتر از نیمی از آن توسط تولیدات داخلی تأمین می‌شود. علی رغم اینکه صنعت پوشاک کشور یکی از صنایع اشتغالزایی کشور به شمار می‌رود، اما همواره فعالان این بخش صنعتی با چالش‌هایی مواجه‌اند و این وضعیت ادامه حیات اقتصادی را برای آن‌ها با مشکل مواجه می‌کند. با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تاکید ویژه رییس جمهور و وزیر صمت بر حمایت از تولید داخل و نگاه ویژه به صنعت پوشاک، امید آن می رود که رزوهای خوب این صنعت در راه باشد. ابراهیم درستی نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف تحقق این پیش بینی را منوط به تولید صادرات محور در حوزه پوشاک کشور عنوان می کند. در همین رابطه گفتگویی را با او ترتیب داده ایم که در ادامه مطالعه خواهید کرد.  

درستی با بیان اینکه نمایشگاه زنجیره تامین پوشاک برای اولین بار و به صورت کاملا تخصصی برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این رویداد تاثیر بسیار گسترده ای بر جلوگیری از قاچاق داشت. تمام کالاهایی که در نمایشگاه عرضه شدند محصولات تولید داخل بودند. از سمتی دیگر نیز خوشبختانه دولت برنامه ویژه ای برای حمایت از این صنف را در دست دارد. در همین راستا در  دو ماه گذشته نیز وزیر صمت بارها بر حمایت از حوزه پوشاک کشور تاکید داشته است. آقای فاطمی امین ابراز امیدواری کرده که در مدت زمانی کوتاه ما به غیر از تامین نیاز داخل ما پوشاک تولید داخل را به مرحله صادرات نیز خواهیم رساند.

ایراهیم_درستی

نمایشگاه پوشاک بستری برای صادرات

وی افزود:‌ برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک، طراحی، مد، لباس، چرم و صنایع وابسته اولین رویدادی بود که در سطح بسیار گسترده برگزار شد و تمام محصولات و ماشین آلات تولیدی مورد نیاز زنجیره پوشاک را ارائه داد. برگزاری این رویداد بستر مناسبی برای نیل به هدف صادرات پوشاک ایرانی به شمار می رود.

نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف همچنین خاطرنشان کرد: برگزاری این نمایشگاه به ما ثابت کرد که باید بیش از پیش به بخش خصوصی فعال کشور اطمینان کنیم و عرصه را برای فعالیت این بخش مهیا کنیم. رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار امسال را سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها انتخاب کرده اند. در همین راستا ما باید تلاش کنیم که از مانع افزایی های بی مورد که بعضا در مسیر فعالیت تولیدکنندگان کشور به وجود می آید جلوگیری کنیم.

درستی افزود: امروزه تولیدکنندگان در بخش های مختلف مانند دریافت وام های کم بهره، مالیات و ... با مشکلات فراوانی روبرو هستند؛ این مشکلات چالش هایی هستند که قابلیت حل شدن دارند و باید رفع شوند. رفع این مشکلات تاثیر بسیار شگفتی بر پویایی صنعت کشور خواهد داشت. در همین راستا دولت نیز باید قدم های بزرگتری برای حل مشکلات اصناف کشور مخصوصا صنف پوشاک بردارد.

نایب رییس اتاق اصناف تهران تصریح کرد: با دیدگاه و نگرش جدیدی که در وزارت صنعت، معدن  و تجارت کشور شکل گرفته می توان در آینده ای نه چندان دور شاهد روزهای شکوفایی صنعت پوشاک با صادرات محصولات این بخش باشیم.

 اصناف از تسهیلات کرونایی رضایت ندارند

درستی در بخش دیگری از صحبت های خود انتقاداتی را  نسبت به پرداخت وام کرونایی به اصناف زیان دیده از شیوع این ویروس در کشور مطرح کرد و گفت: برای این دسته از اصناف تسهیلاتی حدود ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان با نرخ سود ۱۲ درصدی در نظر گرفته شده بود. این تسهیلات به هیچ عنوان رضایت اصناف کشور را جلب نکرد. پروسه زمانی اعطای وام ها نیز به شدت طولانی بود. فارغ از این موضوعات، بانک ها نیز برای پرداخت این تسهیلات به شدت سلیقه ای عمل کردند.

مشاور و نماینده وزیر صنعت در اصناف کشور در پایان اظهار داشت: با فضایی که امروزه در بدنه دولت و وزارت صمت به وجود آمده امیدواریم بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که اصناف کشور از عملکرد ما راضی باشند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها