|
کدخبر: 207393 سهیل فرزین

مدیرعامل سایت نمایشگاهی قزوین در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

شرط رونق مجدد صنعت نمایشگاهی در دوران پساکرونا

حاجی محمدی گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد از جمعیت استان قزوین واکسینه شده اند و همین موضوع نوید بخش روزهای خوب و پرفروغ برای صنعت نمایشگاهی کشور است.

نمایشگاه شرط رونق مجدد صنعت نمایشگاهی در دوران پساکرونا

پس از گذشت حدود دو سال از شیوع ویروس کرونا و آغاز واکسیناسیون عمومی بسیاری از فعالیت های صنعتی مانند گذشته در حال انجام است و اقتصاد و صنعت کشور آرام آرام در حال بازگشت به ریل است. در این میان مجوز برگزاری فعالیت های نمایشگاهی کشور نیز صادر شده و سایت های نمایشگاهی به شرط برگزاری رویدادهای تخصصی و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی می توانند اقدام به برگزاری رویدادها کنند. با توجه به این موضوع هنوز هستند سایت هایی که فعالیت خود را بنا به دلایل مختلف آغاز نکرده اند که سایت نمایشگاهی قزوین یکی از آنها است. خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز در همین رابطه گفتگویی را با علی اصغر حاجی محمدی عضو انجمن برگزار کنندگان و مدیرعامل این سایت ترتیب داده که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

حاجی محمدی در ابتدای این گفتگو به تشریح برنامه های سایت نمایشگاهی قزوین در ۶ ماهه دوم سال پرداخت و گفت: سایت نمایشگاهی قزوین تا اطلاع ثانوی به منظور واکسیناسیون عمومی مردم در اختیار ستاد مقابله با کرونا قرار گرفته است. آنطور که به نظر می رسد و از شنیده ها پیداست واکسیناسیون عمومی در استان قزوین حدود دو ماه دیگر ادامه دار خواهد داشت. ما برای بعد از اتمام پروسه واکسیناسیون برنامه ریزی کرده ایم و برگزاری رویدادهای تخصصی صنعت ساختمان، کشاورزی و چند عنوان نمایشگاه دیگر را تا پایان سال در برنامه داریم.

علی-اصغر-حاجی-محمدی

چشم انداز صنعت نمایشگاهی کشور

وی در ادامه در تشریح چشم انداز صنعت نمایشگاهی کشور با اشاره به سرعت گرفتن واکسیناسیون و شیوع ویروس کرونا و همچنین صدور مجوز برگزاری رویدادهای تخصصی در کشور، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد از جمعیت استان قزوین واکسینه شده اند و همین موضوع نوید بخش روزهای خوب و پر فروغ برای صنعت نمایشگاهی کشور است. اگر واکسیناسیون کامل شود و به سطح ایمنی موردنظر ستاد مقابله با کرونا برسیم می توانیم افق های روشنی را پیش روی صنعت نمایشگاهی مشاهده کنیم.

عضو انجمن برگزارکنندگان نمایشگاهی در ادامه گفت: نباید فراموش کنیم که به طور قطع وضعیت صنعت نمایشگاهی در کوتاه مدت مانند شرایط قبل از شیوع ویروس کرونا نخواهد شد و باید با گذر زمان به وضعیتی پایدار در این صنعت برسیم. ما در سال ۹۸ بالغ بر ۵۰ عنوان نمایشگاهی برگزار کردیم اما در کمال تاسف در سال ۹۹ موفق شدیم که تنها ۳ مورد رویداد برگزار کنیم. همین موضوع نشان می دهد که چه ضرر و زیان شدیدی  گریبانگیر سایت نمایشگاهی قزوین شده است. بنابراین پس از مدیریت شیوع ویروس کرونا و واکسیناسیون عمومی باید منتظر بمانیم تا به مرور زمان وضعیت صنعت نمایشگاهی به روند سابق بازگردد.

حاجی محمدی در بخش دیگری از صحبت های خود به جایگزینی رویدادهای مجازی به جای نمایشگاه های مجازی اشاره کرد و گفت: به عقیده من برگزاری رویدادها در بستر فضای مجازی نیز موضوعی است که به مرور زمان جایگاه خود را پیدا خواهد کرد. امروزه بسیاری از روزمرگی های مردم مانند خرید کالاهای مورد نیاز خانه نیز در بستر اینترنت انجام می شود و مورد استقبال نیز قرار گرفته است. اما برگزاری رویدادهای مجازی در صنعت نمایشگاهی زمان بر خواهد بود.

استفاده از ظرفیت بی نظیر اکسپو ۲۰۲۰

مدیرعامل سایت نمایشگاهی قزوین در ادامه صحبت های خود به برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ در شهر دوبی اشاره کرد و گفت: این رویداد جهانی برای اولین بار در منطقه خاورمیانه و در نزدیکی کشور ما برگزار می شود. این نزدیکی مسافت می تواند تاثیر بسیار مثبتی برای کشور ما از نظر جذب توریست، جذب سرمایه و افزایش تجارت خارجی کشور داشته باشد. بنابراین نباید از این ظرفیت بزرگ که ایجاد شده غافل بود. فعالان نمایشگاهی، مسئولان و سیاست گذاران کشور باید از این فرصت کم نظیر نهایت بهره و استفاده را ببرند.

حاجی محمدی در بخش پایانی صحبت های خود اظهار داشت: در حال حاضر که مجوزهای برگزاری نمایشگاه های تخصصی صادر شده است فعالان این حوزه باید بیش از پیش به برگزاری رویدادهای نمایشگاهی اهتمام داشته باشند تا اصطلاحا چرخ دنده های فعالیت های نمایشگاهی کشور فعال شوند و این صنعت بزرگ که ویترین اقتصاد کشور به شمار می رود دوباره با رونق روبرو شود. از طرفی مشارکت کنندگان و سایت های نمایشگاهی نیز باید با یکدیگر تعامل داشته باشند تا بعد از وقفه یک سال و نیم در برگزاری رویدادها فاصله ای که میان تولیدکنندگان و مشارکت کنندگان به وجود آمده از بین برود و صنعت نمایشگاهی دوباره با رونق به فعالیت خود ادامه دهد.

ارسال نظر