|
کدخبر: 160511

نمایشگاه تهران در رعایت پروتکل ها برگزیده شد

حمیدرضا آملی با اشاره به تعطیلی مراکز بزرگ نمایشگاهی جهان، گفت: تمام فعالیت‌های اقتصاد دنیا -ازجمله صنعت نمایشگاهی-تحت تأثیر این ویروس قرار گرفت و شاهد تعطیلی مراکز بزرگ نمایشگاهی جهان بودیم. نمایشگاه‌هایی که قدمتی بیش از 50 سال داشته اند برای اولین بار تعطیل شدند.

نمایشگاه نمایشگاه تهران در رعایت پروتکل ها برگزیده شد

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سهامی نمایشگاه ها با اشاره به اینکه «اتحادیۀ جهانی نمایشگاه UFI» برای همۀ کشورها پروتکلی بهداشتی در زمینه «برگزاری نمایشگاه‌ها» ارسال کرد افزود: در ایران و به‌خصوص در «شرکت سهامی نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران» به‌عنوان پرچم‌دار صنعت نمایشگاهی کشور، این پروتکل‌ها توسط کارشناسان مجربِ مجموعه بررسی و به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه شد. بعد از برگزاری جلساتی متعدد به ‌اتفاق وزارت بهداشت، بر روی آن اصلاحاتی صورت گرفت و تقریباً می‌توان گفت پروسه‌ای سختگیرانه از طرف وزارت بهداشت اعمال شد که شرکت سهامی نمایشگاه ها در فرآیند عبور از این پروسه قرار گرفت و درنهایت با تعامل خوبی که با مجموعه وزارت بهداشت داشت، توانست این پروتکل را به تصویب رسانده و جزو معدود دستگاه‌های دولتی قرار گیرد که پروتکل بهداشتیِ مصوب وزارت بهداشت را در دستور کار قرار داده بود.

آملی با بیان اینکه در زمان تأیید این پروتکل ها، از سوی وزارت بهداشت بررسی‌هایی میدانی بر روی مجموعه نمایشگاه بین المللی صورت گرفت افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی و امتیاز این سایت، گستردگی آن است و این امتیاز، امکان فاصله‌گذاری اجتماعی را به‌صورت کامل، در اختیار ما قرار می‌داد و توانستیم قوانین‌ مجموعه را متناسب با شرایط کرونا اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر فاصلۀ غرفه‌ها را بیشتر کرده و بخشی از سود مجموعه را در تخصیص غرفه حذف کردیم و غرفه‌های گسترده‌تری در اختیار شرکت‌ها قرار دادیم تا مجریان بتوانند طبق پروتکل‌ها، نمایشگاه را برگزار کنند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سهامی نمایشگاه ها با بیان اینکه پروتکل‌ها در چهار بخش از طرف وزارت بهداشت به ما ابلاغ شد که به همین خاطر در صنعت نمایشگاهی کشور، این پروتکل‌ها را با نام «پروتکل‌های چهارگانه» می‌شناسند؛ افزود: این پروتکل ها الزاماتی را در چهار بخش اصلیِ مشارکت‌کنندگان، بازدیدکنندگان، غرفه داران و برگزارکنندگان مشخص کرده است.

وی ادامه داد: الزامات پروتکل ها در زمینه غرفه سازی، مشخص می‌کرد که در یک محدودۀ مشخص، چند نفر می‌توانند حضور داشته باشند و این افراد باید به چه فاصله‌ای را با هم حفظ کنند. حتی شیشه‌ای که بین دو طرفِ متصدی و مراجعه کننده قرار می‌گیرد هم جزو الزامات بود؛ ضمن اینکه داشتن ماسک در داخل سالن اجباری بود و به هیچ وجه شخصی بدون ماسک در داخل سالن دیده نمی‌شد.

آملی در ادامه تصریح کرد: به دلیل اینکه که شرکت کنندگان ما اکثراً شرکت‌های بزرگ و برتر کشور هستند و حتی مراجعه‌کنندگان نیز متخصص بخش‌های اقتصادی، مسئولین و کارشناسانی هستند که خودشان پروتکل‌ها رعایت می کردند از این لحاظ مشکل خاصی به وجود نیامد.

آملی در ادامه به سایر اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه ها در این زمینه اشاره کرد و افزود: جلسات جانبی نمایشگاه حذف شد و ملزم کردیم که جلسات نشست‌های تجاری و کلاس‌های آموزشی باید در فضای مجازی و به‌صورت آنلاین برگزار شوند به مجریان نمایشگاه نیز توصیه کردیم ثبت‌نام و جانمایی در نمایشگاه ها ‌ را به صورت مجازی انجام دهند و تا جای ممکن از مراجعات حضوری به ستادها خودداری شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سهامی نمایشگاه ها در ادامه تاکید کرد: در زمان برگزاری نیز شرکت سهامی نمایشگاه ها به‌عنوان سیاست‌گذار، اقدامات پیشگیرانه‌ای انجام داد که می توان به ضدعفونی‌ کردن سالن ها، اعلام پیام‌های بهداشتی از طریق رادیو نمایشگاه، پذیرش مراجعه‌کنندگان فقط از میان متخصصین دعوت شده و دعوت عموم به دیدار نمایشگاه از طریق «پورتال شرکت سهامی نمایشگاه» به‌صورت مجازی اشاره کرد. آملی با بیان اینکه هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه‌ها، بازرسان و مسئولانی از وزارت بهداشت مراجعه می‌کردند تا اوضاع را کنترل و ارزیابی کنند افزود: شرکت سهامی نمایشگاه ها با ستاد کرونا و وزارت بهداشت در این زمینه به صورت کامل همکاری کرد. وی ادامه داد: در گزارش‌هایی که برای وزارت بهداشت ارسال کردند، تأیید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرکت سهامی نمایشگاه‌ها مورد تاکید قرار گرفت و بعد از گرفتن این تاییده از سوی آن‌ها، مصوبۀ پروتکل‌های بهداشتی را به استان‌ها و سایت‌های دیگر نیز ابلاغ کردیم.

آملی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت سهامی نمایشگاه ها با مدیریت و اهتمام دکتر زمانی موفق شد در نیمۀ دوم سال، نزدیک به ۲۵ نمایشگاه را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار کند که از این لحاظ جزو برترین دستگاه‌های رعایت‌کنندۀ پروتکل‌های بهداشتی قرار گرفت.

منبع: اخبار نمایشگاه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها