|
کدخبر: 149801 سهیل فرزین

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی در گفتگو با گسترش نیوز عنوان کرد:

شکوفایی صنعت نمایشگاهی در ۱۴۰۰

حسن زمانی گفت: صنعت نمایشگاهی ما در سال ۱۴۰۰ بین ۵۰ تا ۷۰ درصد نسبت به سال جاری پیشرفت خواهد داشت.

نمایشگاه شکوفایی صنعت نمایشگاهی در ۱۴۰۰

صنعت نمایشگاهی و تاثیر این صنعت در توسعه اقتصاد و تجارت کشور به قدری با اهمیت است که این عرصه را به عنوان ویترین اقتصاد کشور می شناسند.

شاید به جرات بتوان گفت که صنعت نمایشگاهی یکی از صنایعی بود که بیشترین تاثیر را از شیوع ویروس کرونا پذیرفت. ممنوعیت چند ماهه برگزاری رویدادها در سطح کشور تیر خلاصی بر پیکره نیمه جان این صنعت بود. صنعتی که بسیاری از کارشناسان و فعالان آن بر این باورند که نگاه ویژه ای از جانب دولت بر اهمیت این صنعت وجود ندارد. برخی دیگر نیز معتقدند که دولت باید این عرصه را به بخش خصوصی واگذار کند و نقش خود را در این صنعت کمرنگ کند.

شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران به عنوان یکی از حلقه های سیاستگذار صنعت نمایشگاهی، تاثیر مهمی بر روند فعالیت فعالان این صنعت و رشد و توسعه آن دارد. با تغییر مدیریت این شرکت امیدها برای بهتر شدن شرایط و هموار شدن مسیر فعالیت فعالان این حوزه در سال های آینده بیشتر شده است.

خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز در همین رابطه گفت و گویی را با حسن زمانی، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه ها ترتیب داده و آخرین وضعیت صنعت نمایشگاهی را از وی جویا شده که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

با گسترش نیوز همراه باشید:

حسن زمانی در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: پیش بینی ما این است که صنعت نمایشگاهی در سال ۱۴۰۰ بین ۵۰ تا ۷۰ درصد نسبت به سال جاری پیشرفت خواهد داشت. با توجه به وجود تمام مشکلات و چالش هایی که در این صنعت هست، این عرصه حرف های زیادی برای گفتن دارد. به عقیده من  سال آینده سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی در کشور و در دنیا خواهد بود.

وی در ادامه افزود: ما در سال آینده اکسپوی ۲۰۲۰ را نیز پیش رو داریم. این رویداد بزرگ بین المللی می تواند اوج قدرت این صنعت در تمام دنیا باشد. یکی از شاهکارهای بزرگ صنعت نمایشگاهی ما برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ دوبی خواهد بود. ما با برنامه ریزی ویژه ای که در این خصوص انجام داده ایم درصددیم تا بیشترین بهره را از مدت زمان برگزاری این رویداد بزرگ که شش ماه خواهد بود، کسب کنیم.

ظرفیت بالای اشتغالزایی در صنعت نمایشگاهی

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران در بخش پایانی صحبت های خود گفت: صنعت نمایشگاهی ویترین نمایان و درخشان جمهوری اسلامی ایران است که با فعال بودن آن چراغ صنعت، تولید، صادرات و اشتغال کشور روشن خواهد شد. تنها یک متر مربع از این صنعت ۵.۷ روز اشتغالزایی دارد. حال اگر ما بالای یک میلیون متر  مربع برگزاری رویداد ها در کشور را داشته باشیم با عدد بالایی از میزان اشتغال زایی در کشور رو برو خواهیم بود که باید از این ظرفیت بزرگ نهایت بهره وری را به عمل بیاوریم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها