|
کدخبر: 147853

صنعت نمایشگاهی ایران ۳۳ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد

به خاطر شرایط ناشی از همه گیری ویروس کرونا این رویداد به تأخیر افتاد و ما توانستیم از این تأخیر به وجود آمده استفاده کنیم و برای حضور توانمند کشورمان در اکسپو برنامه ریزی مناسبی انجام دهیم.

نمایشگاه صنعت نمایشگاهی ایران ۳۳ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی تهران گفت: خوشبختانه در یکی دو ماه اخیر از نمایشگاه ها استقبال خوبی شد. در نمایشگاه صنایع برق و آب تولیداتی که به نمایش گذاشته شده است از لحاظ کیفیت بسیار پیشرفته و از نظر فناوری در سطح بسیار بالایی است.

حسن زمانی خاطر نشان کرد: این موضوع ثابت می کند بخش فنی ما شانه به شانه با کشورهای پیشرفته در این صنعت حرکت می کند. تولیداتی که توسط جوانان و متخصصان این مرز و بوم انجام می شود تا پیش از این باید با ارز از خارج تهیه می شد ولی خوشبختانه، صنعت برق کشور رشد چشمگیری در سالیان اخیر داشته است و دولت نیز در زمینه های مختلف از این صنعت حمایت کرده و  توانسته این صنعت را روی پای خود نگه دارد.

تامین نیاز داخلی و کاهش واردات

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه ها با اشاره به اینکه امروزه می توانیم تمام محصولات مورد نیاز صنعت برق و آب و فاضلاب را در داخل تولید کنیم گفت: این موضوع برای صنعت برق و تولید کنندگان ایرانی مایه افتخار است. صنعت برق ایران در بخش اشتغال زایی نیز عملکرد بسیار خوبی داشته است.

دکتر زمانی با اشاره به بحث صادرات در صنعت برق افزود: در زمینه صادرات صنعت برق در سالیان اخیر بسیار خوب عمل کرده ایم و موفق شده ایم به کشورهای همسایه صادرات خود را افزایش دهیم و درآمد ارزی قابل توجه ای برای کشور ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در صورت حمایت های بیشتر دولت و مجلس از صنایع آب و برق، قطعاً در آینده حرف های زیادی در این صنایع برای گفتن خواهیم داشت.

ارزش افزوده صنعت برق و آب

زمانی با اشاره به اهمیت  اهمیت نمایشگاه بین المللی صنعت برق تاکید کرد: ارزش افزوده ای که این صنعت در کشور ایجاد می کند به چیزی بالغ بر ۱۲هزار میلیارد تومان در سال می رسد. که ارزش افزوده ی بسیار بالایی ایجاد می کن  وی افزود: این صنعت در سال برای بیش از پنجاه هزار نفر اشتغال زایی مستقیم و چند برابر این تعداد اشتغال زایی غیر مستقیم ایجاد می کند.

تامین ۹۵ درصد نیاز فروشگاه های زنجیره ای در داخل

زمانی با اشاره به اینکه امکانات و تجهیزات مورد نیاز فروشگاه های زنجیره ای تا چند سال پیش از خارج تهیه می شد گفت: خوشبختانه امروز بعد از افتتاح نمایشگاه شاهد بودیم که بیش از ۹۵ درصد نیاز فروشگاه های زنجیره ای در داخل تأمین می شود و این یکی از افتخارات بسیار بزرگ برای نیروهای جوان و متخصص کشور است که موفق شدند آن موقعیت را به فرصت تبدیل کنند.

رئیس هیأت مدیره شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی با اشاره به اینکه کشور ما بالغ بر ۳۲۸ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در سال تولید می کند گفت: با این میزان از تولید کشورمان رتبه چهاردهم را دنیا به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در شرایطی که ۲۰ درصد جمعیت دنیا از داشتن این نعمت الهی محروم هستند، کشور ما با سرمایه گذاری که در چند سال گذشته انجام داده، موفق شده  است دورترین روستاهای کشور را برق رسانی کند و امروزه هیچ روستایی نیست که از این نعمت الهی محروم شده باشد. دکتر زمانی افزود: نکته ای حائز اهمیت این است که صنعت انرژی ۷۰درصد صادرات در زمینه خدمات فنی و مهندسی به را به خود اختصاص داده است و می تواند بالغ بر ۵ میلیارد درآمد ارزی برای کشورمان ایجاد کند.

کمیسر ژنرال اکسپو دوبی در ادامه گفت: صنعت برق یکی از بزرگترین صنایع کشور است و هر میزان سرمایه گذاری با بازخورد مناسبی روبرو خواهد شد.

پیگیری برگزاری نمایشگاه در سال شیوع کرونا

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاهها توضیح داد: شاهد افتتاح دو نمایشگاه بزرگ صنایع برق و آب بودیم که به دلایل همه گیری کرونا  برگزاری آنها در هاله ای از ابهام قرار گرفته بود ولی با پیگیری هایی صورت گرفته شاهد افتتاح آنها بودیم.

دکتر زمانی با بیان اینکه نمایشگاهها به دلیل مقابل با کرونا تعطیل شده بود گفت: با تعطیل شدن نمایشگاهها از پتانسیل ها و امکانات مناسبی که در اختیار داشتیم محروم شده بودیم. وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری هایی صورت گرفته و همکاری دستگاه های مختلف موفق شدیم که نمایشگاهها را مجددا برگزار کنیم.

اشتغال نمایشگاهی

دکتر زمانی با بیان اینکه بیش از ۳۳ هزار فرصت شغلی در کشور، مستقیم و با واسطه به صنعت نمایشگاهی وابسته است. افزود: به ازای برگزاری هر متر مربع نمایشگاه ۵.۷ درصد، نفر روز اشتغال زایی ایجاد می کند و اگر همین موضوع را مد نظر قرار دهیم، با توجه به وضعیتی که ما در امر اشتغال زایی در کشور داریم برای برگزاری نمایشگاه این میزان اشتغال زایی بسیار بالا است وی در ادامه افزود: در زمان برگزاری هر نمایشگاه، بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ رسته کاری فعال می شود که باعث ایجاد جنب و جوش و نشاط خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه ها با اشاره به  تاثیر و وابستگی نمایشگاه ها بر اشتغال زایی و مسائل اقتصادی تاکید کرد: نمایشگاه آیینه تمام قد، صادرات ما در خارج از کشور است. و برای تحقق ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در سال، نمایشگاه بهترین جایی است که باید به آن پرداخته شود.

۱۲۰ نمایشگاه داخلی و خارجی در ۱۴۰۰

زمانی در ادامه تاکید کرد: خوشبختانه تمام نمایشگاه هایی که برای سال جاری پیش بینی کرده ایم  را اجرا خواهیم کرد. همچنین برای سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۰۰ نمایشگاه داخلی و حدود ۲۰ نمایشگاه خارج از کشور را برنامه ریزی کرده ایم که در صورت تحقق، به لحاظ درآمد ارزی و ریالی و ایجاد اشتغال زایی جزو بهترین ها در کشور خواهیم شد.

این مقام ارشد نمایشگاهی در پاسخ به سوال نشریه اقتصاد و نمایشگاه در مورد برنامه های شرکت سهامی نمایشگاه ها برای رویداد اکسپو دبی گفت: به خاطر شرایط ناشی از همه گیری ویروس کرونا این رویداد  به تأخیر افتاد و ما توانستیم از این تأخیر به وجود آمده استفاده کنیم و برای حضور توانمند کشورمان در اکسپو برنامه ریزی مناسبی انجام دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: پاویونی که متعلق به جمهوری اسلامی است در بهترین مکان منطقه ای که در نظر گرفته شده قرار دارد و به دلیل اینکه این اکسپو در طی شش ماه برگزار خواهد شد پیش بینی می کنیم این رویداد بین ۲۵ تا ۳۰میلیون بازدید کننده داشته باشد.

دکتر زمانی در پایان خاطر نشان کرد: ما برای پاویون جمهوری اسلامی ایران تمامی نیازهایی که در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، تجاری، لازم بوده است، پیش بینی کرده ایم و به نظر من پاویون جمهوری اسلامی ایران در رویداد اکسپو دبی یکی از قوی ترین پاویون هایی مشارکت کننده خواهد شد.

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها