|
کدخبر: 147022

برای نمایشگاه‌های مجازی پولتان را دور نریزید

یوخن ویت - رئیس سابق شرکت نمایشگاهی کلن و UFI

پول خرج کردن برای نمایشگاه‌های مجازی اتلاف هزینه است و هرگونه استراتژی دیجیتال باید" کل نگرانه" باشد.

بسیاری افراد در صنعت ما بی‌کار شده یا به مرخصی اجباری رفته اند، بسیاری دیگر می‌ترسند که رویداد آنها برگزار نشود و به دنبال چالش‌های جدید هستند، بعضی دیگر هنوز معتقدند که کافرمایانشان عکس العمل خوبی به این وضعیت نشان نداده‌اند. شخصی به من می‌گفت، حس می‌کند "سوار بر کشتی تایتانیک" شده است.

یوخن-ویت

خوب، این حس تایتانیکی درست است؟ امسال سال دشواری بوده و در تاریخ صنعت نمایشگاهی هرگز هوای صنعت ما چنین تیره و تار نشده بود. صنعت ما برای دهه‌ها شاهد رشد یکنواخت و سود بالا بوده و در نتیجه، نوآوری به عنوان اولویت اول ما قرار نگرفت. در این برهه زمانی و در شرایط رکود شدید اقتصادی حاضر، تحقیقات نوآورانه بسیاری صورت گرفته است.

برگزار‌کنندگان در تلاش‌های پرشتاب خود در ارائه راهکارهای جایگزین برای زنده نگه داشتن رویداد ها، ایده هایی را برای نمایشگاه‌های مجازی و نمایشگاه‌های "هیبرید" (نمایشگاه‌های فیزیکی و مجازی به صورت همزمان) مطرح نمودند. متأسفانه بسیاری از برگزار‌کنندگان دچار این سردرگمی شده‌اند که این ایده‌های مبتکرانه مستلزم صرف پول بسیار زیاد بوده و اغلب ارزش کمی ایجاد می‌نماید. مدیرعامل یک شرگت برگزار کنننده نمایشگاه می‌گوید، با هزینه ی میلیونی برای یک "نمایشگاه مجازی" "چیزهای زیادی یاد گرفته ام".

این حرف مرا متقاعد نمی‌کند.  اساس هر نمایشگاه حضور فیزیکی است. هیچ نمایشگاه مجازی و هیبریدی وجود ندارد، کما اینکه هیچ غذای مجازی یا شنای هیبریدی وجود ندارد. صرف میلیونها برای اینکه چیز‌های زیادی یاد بگیرید اتلاف هزینه است؛ باید بر "ارائه ارزش" به مشتریانمان تمرکز کنیم. به نظر می‌رسد در صنعت ما نسبت به "مجازی نمودن" رویداد‌ها واکنش غیر ارادی وجود دارد، بدون اینکه بدانیم تا چه اندازه مشتریان ارزش چنین پیشنهاداتی را درک می‌کنند.

ما اغلب می‌بینیم رویداد‌های مجازی بجای اینکه در قالب بخشی از یک استراتژی جامع دیجیتال ارائه شوند، به عنوان محصولات مستقل ارائه شده‌اند. در نتیجه سطح مشارکت و رضایتمندی پایینتر از انتظار واقع می‌شود.

برای ادامه رویداد‌های موفق رو-در-رو، باید یک راهکار دیجیتال داشته باشیم که چهار معیار ذیل را محقق نماید:

۱-تقویت رویداد‌های رو-در-رو از بالاترین اولویت برخوردار است. هر کاری که ما به صورت دیجیتال انجام می‌دهیم باید حامی تجارت فیزیکی باشد؛ یک پیشنهاد فقط دیجیتال، نمی‌تواند با غول‌های دیجیتال حاظر رقابت نماید

۲-پیشنهادهای دیجیتال باید برای مشتریان ما ارزش افزوده ایجاد نماید، تا بتواند پولساز باشد.

۳-پیشنهاد‌های دیجیتال باید محتواهای درجه یک ارائه نماید

۳-پیشنهاد‌های دیجیتال باید از بازه زمانی یک رویداد رو-در-رو فراتر بوده و در دسترس بازدید کننده‌ها قرار گیرد.

نزدیک به ۲۰ سال پیش، از یک" گزاره ارزشی" برای صنعت ما حمایت می‌کردم که می‌گفت "برگزارکنندگانی دارای مزیت رقابتی هستند که ظرفیت ارائه خدمات ارتباطات و هم رسانی را مستقل از زمان، مکان و رسانه/کانال داشته باشند".

چنین گزاره ارزشی هنوز معتبر بوده و یک رویداد مجازی یا هیبرید فقط می‌تواند بخش کوچکی از آن باشد. ما باید ایده هایی مطرح کنیم که در آن رویداد فیزیکی جذابیت محوری خود را در یک صنعت حفظ کند درحالیکه بعضی از اجزای این رویداد می‌تواند دیجیتالیزه شود، اما پیشنهادات دیجیتالی جهانی و در تمام طول سال برای خدمات جایگذاری محصول، محتوی، هم رسانی، شبکه‌سازی و ترویج صنعت و غیره می‌تواند به ایجاد و حفظ جوامع کل این صنعت کمک کند.

با پلتفرم درست دیجیتال، بسیار بهتر می‌توانیم رفتار و علاقه مشتری را بسنجیم.  راهکارهای فوق تغییر اساسی در روش تجارت برگزار‌کنندگان ایجاد می‌کند و در نتیجه تاثیر عمده‌ای نیز بر سایت‌های نمایشگاهی می‌گذارد.

سایت‌های نمایشگاهی در آینده باید حمایت بهتری از برند نمایشگاه داشته باشند و فن آوری هایی را ارائه کنند که تجارت دیجیتال برگزارکنندگان را پشتیبانی کند. اولویت‌های سرمایه‌گذاری باید تغییرکند. البته در زمان تغییر تقاضای مشتری، اندازه نمایشگاه‌ها در اروپا کاهش بیشتری خواهد داشت. این در شرایطی است که آسیا شرایط متفاوتی دارد.

ما تخصص و تمرکز بیشتری را روی بازدید‌کنندگان و مشارکت‌کنندگان خواهیم دید. سایت‌های بسیار بزرگ با چندصد هزار مترمربع فضای نمایشگاهی با دیدگاه و درک سایت‌های تولید صنعتی دیگر نیاز بازار را برآورده نخواهند کرد. در عوض، سایت‌های بصری با ساختارهایی که امکان بازدید را در کمترین زمان فراهم می‌آورند و مجهز به فن آوری‌های دیجیتال (سایت هوشمند) با بیشترین انعطاف‌پذیری و طراحی عالی و محیط مهیج هستند، مبدل به مقصد پیشرو بازار خواهند شد.

ما طی دوازده ماه گذشته در اروپا چندین پروژه تعمیر سایت‌های برگزاری را به اجرا درآوردیم. بر اساس برآوردهای استراتژیک بازار، اغلب این پروژه‌ها منجر به کاهش اندازه شدند که مؤید ابعاد کیفی فوق الذکر می‌باشد. این سایت‌ها خواهند توانست هرگونه "حس سوار بودن بر کشتی تایتانیک" را از بین ببرند.

تهیه و تنظیم: محسن خواجه محمدی

ارسال نظر