|
کدخبر: 145084

نمایشگاه چاپ امروز ۲۷ ساله می شود

بیست و هفتمین نمایشگاه چاپ از امروز در نمایشگاه تهران برگزار شده و تا ١٦ دی ماه فعال خواهد بود.

نمایشگاه نمایشگاه چاپ امروز ۲۷  ساله می شود

مدیرعامل اتحادیه چاپخانه داران با اشاره به برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه چاپ از ۱۳ تا ۲۷ دی ماه، گفت: فعالیت این صنعت ۷۵ درصد به واردات وابسته است که درحال حاضر ثبت سفارش با مشکل روبه رو است.

احمد ابوالحسنی اظهار داشت: فعالان صنعت چاپ با وجود شیوع بیماری کرونا به فعالیت خود ادامه داده و بخشی از فعالان این صنف کار تهیه ماسک، جعبه‌های بسته‌بندی و لوازم مربوط به تولید و بسته‌بندی الکل و غیره را برای عرضه به بازار انجام دادند.

وی افزود: بیست و هفتمین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته با حضور ۱۹۰ شرکت و در ۷ سالن نمایشگاهی برگزار خواهد شد و با توجه به ریزش اغلب نمایشگاه‌ها این نمایشگاه با رشد مواجه است.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران تاکید کرد:‌ بیست و هفتمین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته پذیرای مخاطبان خاص و تخصصی خواهد بود و این فرصت هم برای غرفه‌داران فراهم است که مخاطبان تخصصی بیشتری را به نمایشگاه دعوت کنند.

وی با اشاره به وابستگی ۷۵ درصدی مواد اولیه صنعت چاپ به واردات گفت:‌ ثبت سفارش واردات مواد اولیه اکنون با مشکل مواجه است. ابوالحسنی تصریح کرد:‌ در بخش تولیدات شامل فیلم‌های پلیمری تکنولوژی مناسبی وجود دارد اما پتروشیمی مواد خام را به خارج صادر می‌کند و برای تولیدکنندگان داخلی نیز گران عرضه میشود به همین دلیل مذاکراتی با وزارت صمت و ارشاد صورت گرفته است تا این مواد با نرخ مناسبتری در اختیار انها قرار گیرد.

در ادامه این نشست، بهنام نجفی مدیر فنی برگزاری نمایشگاه نیز گفت: پلت فرمی طراحی شده است تا شرکت‌کنندگان آخرین اخبار نمایشگاه را بازدید کنند و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس iroxpo.com به صورت مجازی از نمایشگاه دیدن کنند.

وی با اشاره به امکان بازدید مجازی از نمایشگاه اظهار کرد: با استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی و به روز دنیا که از کشور آلمان خریداری شده است امکان بازدید مجازی فراهم شده است و علاقه‌مندانی که امکان بازدید حضور ندارند می‌توانند به صورت مجازی بازدید داشته باشند و حتی غرفه‌دارانی که به دلایلی تمایل به حضور ندارند به صورت آنلاین در این نمایشگاه شرکت کنند.

کرونا فرصت حضور شرکت های خارجی را حذف کرد

همچنین، غلامرضا شجاع، مدیر تشریفات برگزاری نمایشگاه نیز در این نشست با بیان اینکه کرونا اکنون به بخشی از زندگی مردم تبدیل شده است، اظهار کرد:‌ رعایت قوانین و مقررات سخت‌گیرانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری نمایشگاه‌ها از جمله نمایشگاه چاپ و بسته بندی در دستور کار قرار گرفته است و در تمامی ۷ سالن برگزاری نمایشگاه این پروتکل‌ها رعایت خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ نگاه ما در برگزاری این نمایشگاه مالی و سودآوری نیست بلکه درصدد هستیم تا برگزاری این نمایشگاه فرصتی را برای اهالی آن فراهم کنیم تا از دستاوردهای جدید در این حوزه بهره‌مند شوند.

شجاع به اشاره به ظرفیت‌های مناسب اقتصادی ایران اظهار کرد:‌ ایران از نظر جغرافیایی موقعیتی استراتژیک در منطقه دارد و امکان استفاده از ترانزیت هوایی و زمینی در کنار دسترسی به کشورهای منطقه اوراسیا با ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت که همگی عضو اکو هستند ظرفیتی بزرگ و اقتصادی برای کشور است که می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب از آن به درستی بهره‌برداری کرد.

مدیر تشریفات برگزاری نمایشگاه عنوان کرد:‌ توجیه اقتصادی مناسبی برای انجام تولیدات کیفی و مناسب با هدف دستیابی به بازار صادراتی وجود دارد واین فرصتی است که در طول برگزاری نمایشگاه‌ها می‌توان از آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در ارتقای کیفیت صنعت چاپ و بسته‌بندی موثر است، اظهار کرد:‌ ماشین‌الات صنعت چاپ از کیفیت مناسبی برخوردار هستند و با توجه به ارتباط این صنعت با بسته‌بندی صنایع غذایی و دارویی نقش مهمی در بهبود وضعیت صنایع وابسته به آن نیز خواهد داشت.

شجاع در بخش دیگری از این نشست با اشاره به تاثیرات نامطلوب کرونا بر حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌های بین المللی اظهار کرد: کرونا فرصت حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه را از بین برده است و این امیدواری وجود دارد که با کاهش میزان بازدیدکنندگان فرصت حضور برای بازدیدکنندگان تخصصی فراهم شود و آمار بازدید آنها افزایش یابد.

وی با اشاره به جلسه‌ای که روز شنبه با حضور تشکل‌های صنفی مرتبط برگزار می‌شود، عنوان کرد:‌ به منظور انجام هماهنگی‌های لازم برای برگزاری نمایشگاه روز شنبه با حضور تشکل‌های صنفی مرتبط جلسه‌ای برگزار خواهد شد. در این جلسه از غرفه‌داران درخواست می‌شود تا مخاطبان تخصصی را به نمایشگاه دعوت کنند و این انتظار نباید تنها از برگزارکنندگان نمایشگاهی باشد تا بتوان نمایشگاهی قابل قبول ارایه داد.

شجاع با انتقاد از عملکرد شهرداری در تبلیغات نمایشگاهی اظهار کرد: در دوسلدورف آلمان شهرداری تمامی هزینه‌های تبلیغاتی نمایشگاهی را برعهده دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها