|
کدخبر: 143770 سهیل فرزین

مدیرعامل شرکت رستاک پادویژن در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

فرصت طلایی بهره برداری از صنایع معدنی سیستان

محمود بندرچی گفت:‌ اگر برگزاری رویدادها مخصوصا در حوزه معدن با پلن و ایده از پیش تعیین شده ای باشد، به طور حتم به نتیجه خواهد رسید.

نمایشگاه فرصت طلایی بهره برداری از صنایع معدنی سیستان

استان سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت های بزرگ و فراوان ذخایر معدنی است. این استان از نظر موقعیت جغرافیایی ویژه و مناسب به لحاظ همجواری باکشورهای افغانستان و پاکستان و برخورداری از ۱۱۰۰ کیلومتر مرز خاکی با کشور های پاکستان و افغانستان و ۳۰۰ کیلومتر مرز ساحلی در کنار دریای عمان و همچنین دسترسی به آب های آزاد بین المللی خارج از تنگه هرمز شرایط ویژه ای دارد. همچنین امکان ارتباط باکشورهای شرق آسیا، شبه قاره هند، شیخ نشین های عربی وبازارهای آفریقایی و شرایط ممتاز برای تصدی نقش در بازرگانی ملی و ترانزیت خارجی میان اروپا و آسیای مرکزی با آب های شرقی وجنوبی و شاخ آفریقا از جمله مواردی است که سیستان و بلوچستان را تبدیل به استانی مهم در جغرافیای کشور می کند.

اما به عقیده اکثر فعالان حوزه معدن تا کنون از ظرفیت های معدنی این استان بزرگ بهره برداری کافی و وافی به عمل نیامده است.

شرکت رستاک پادویژن که سابقه برگزاری چندین نمایشگاه معدنی بزرگ در استان های مختلف کشور را دارد این بار نگاه ویژه ای به پتانسیل های معدنی این استان داشته و درصدد است که رویداد معدن و صنایع معدنی را در این استان برگزار کند.

خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز در همین رابطه گفت و گویی را با محمود بندرچی مدیرعامل شرکت رستاک پادویژن انجام داده که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

با گسترش نیوز همراه باشید:

محمود بندرچی اظهار داشت: این نمایشگاه از تاریخ ۲۶ الی ۲۹ بهمن ماه در شهر زاهدان برگزار خواهد شد. همزمان با آن همایش بزرگ فرصت های سرمایه گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی این استان و با حضور دو هیئت بلند پایه از کشور پاکستان و افغانستان هم برگزار خواهد شد.

محمود-بندرچی

هدف برگزاری نمایشگاه

وی افزود: هدف از برگزاری این رویداد به تصویر کشیدن توانمندی ها و پتانسیل های نهفته در استان سیستان و بلوچستان است. متاسفانه تا کنون توجه چندانی به ظرفیت ها و ذخایر معدنی این استان نشده است. امیدواریم که برگزاری این رویداد گامی مثبت در راستای شناساندن این ظرفیت ها باشد و برگزاری این نمایشگاه موجب شود که بخشی از سرمایه گذاری های حوزه معدن به این استان سوق پیدا کند. گفتنی است که تا کنون حدود ۸۰ شرکت در این رویداد معدنی ثبت نام کرده اند.

سرمایه گذاری در حوزه معدن

مدیرعامل شرکت رستاک پادویژن گفت: استان سیستان و بلوچستان تمام عناصر اصلی معدن مانند سرب، روی، طلا و عناصر نادر خاکی را دارد. به طور حتم برگزاری این رویداد فرصت طلایی و خوبی برای فعالان این حوزه خواهد بود تا بتوانند از ظرفیت ها و پتانسیل های این بخش بهترین استفاده را ببرند. در برگزاری رویدادها باید هدف اصلی نمایشگاه ها را مد نظر قرار داد. اگر در پشت پرده برگزاری رویدادها فکر و ایده خاصی وجود داشته باشد می توان به برگزاری آن رویداد امیدوار بود. بنابراین اگر برگزاری رویداد ها مخصوصا در حوزه معدن با پلن و ایده از پیش تعیین شده ای باشد مطمئنا به نتیجه خواهد رسید.

بندرچی همچنین گفت: این رویداد با کمک تمام سازمان های مادر و اصلی حوزه معدن کشور مانند ایمیدرو، خانه معدن، نظام مهندسی معدن، اتاق بازرگانی استانی و کشور برگزار خواهد شد. خوشبختانه همه به ظرفیت ها و پتانسیل های استان سیستان و بلوچستان واقف هستند. خوشبختانه استقبال خوبی نیز از این رویداد بعمل آمده است. شرکت های حاضر در این رویداد نیز با هدف سرمایه گذاری در بخش معدن استان در این رویداد گرد هم آمده اند.

مدیرعامل شرکت رستاک پادویژن با اشاره به اینکه بنیاد برکت بیش از ۲هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان سیستان و بلوچستان انجام داده است، گفت: علاوه بر این بنیاد شرکت ملی مس و سایر شرکت ها مانند چادرملو، ذوب آهن، شرکت سرمایه گذاری نور و... در این رویداد حضور جدی دارند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها