|
کدخبر: 144210 سهیل فرزین

برگزارکننده نمایشگاهی در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

چالشی بزرگ در برگزاری رویدادهای مجازی

علی شالباف گفت: امروزه بحث برگزاری مجازی نمایشگاه‌ها، وبینارها و مواردی از این قبیل در حال بحث و تبادل نظر است. به عقیده من سال ها قبل باید به این موضوع پرداخته می‌ شد.

نمایشگاه چالشی بزرگ در برگزاری رویدادهای مجازی

امروزه علم و تکنولوژی به موازات یکدیگر با سرعت بالایی در حال پیشرفت هستند و انسان ها در صددند که نسبت به این تغییرات واکنش مناسب نشان دهند. عملکرد جوامع مختلف در مسیر مدرنیته شدن تاثیر مستقیمی بر اقتصاد، صنعت و در انتها معیشت افراد آن جامعه دارد.‌ کشور ما نیز از قافله عقب نمانده و در بسیاری از موارد همپا و همگام با تکنولوژی روز دنیا قدم برداشته است ولی در بعضی از بخش ها نتوانسته خود را به تکنولوژی و متدهای روز دنیا برساند. یکی از بخش ها که به عقیده اکثر کارشناسان نتوانسته خود را همسطح کشورهای پیشرفته دنیا کند، صنعت نمایشگاهی کشور است.

اما برای اینکه بتوان به این مهم دست یافت و رتبه صنعت نمایشگاهی کشور را در سطح جهانی ارتقا داد چه اقداماتی باید انجام شود؟

خبرنگار گسترش نیوز در همین رابطه با علی شالباف فعال و برگزارکننده نمایشگاهی ترتیب داده و نظر وی را در این خصوص جویا شده که در ادامه مطالعه خواهید کرد‌.

با گسترش نیوز همراه باشید:

علی شالباف در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: به عقیده من ما حداقل تا نیمه اول سال ۱۴۰۰ هم شاهد تبعات شیوع ویروس کرونا در صنعت نمایشگاهی خواهیم بود. یعنی هم‌ بازدیدکنندگان تا اطمینان خاطر از کنترل شیوع این ویروس از حضور در رویداد ها اجتناب خواهند کرد و مشارکت کنندگان نیز از دو بُعد نگرانی های خود را نسبت به ویروس کرونا در زمان برگزاری رویداد ها خواهند شد. اولین دغدغه و نگرانی آنهاخود موضوع شیوع ویروس کرونا و دومین مورد نیز تبعاتی است که از نظر اقتصادی و مالی به همه صنایع و صنوف مخصوصاً تولیدکنندگان وارد شده است. امیدواریم با تمهیداتی که در حال صورت گرفتن است بتوانیم به سلامت از این تنگنا عبور کنیم.

علی_شالباف

این فعال صنعت نمایشگاهی در ادامه صحبت های خود به انتخابات ریاست جمهوری کشور در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: این رویداد در صنعت نمایشگاهی بی تاثیر نخواهد بود. انتخابات ریاست جمهوری جزو برنامه هایی است که تمام بازارهای مالی را تحت الشعاع قرار می دهد و اینکه کدام جناح یا گروه زمام اداره کشور را به دست خواهد گرفت در تمام بخش‌های کشور مخصوصاً اقتصاد تاثیر چشمگیری خواهد داشت. بنابراین صنعت نمایشگاهی نیز از رویداد بی بهره نخواهد بود.

برگزار کننده نمایشگاهی در ادامه گفت: عدم حمایت های دولت  از این عرصه، سختگیری ها در صدور مجوز برگزاری رویدادها، تحریم ها و غیره دیگر چالش هایی هستند که فعالان صنعت نمایشگاهی در شرایط کنونی با آنها دست به گریبانند. فارغ از این موارد موضوع نقدینگی نیز مهمترین چالش پیش روی صنعت نمایشگاهی است‌. شیوع ویروس کرونا شرایطی را به وجود آورده که تعداد بالایی از مجموعه ها ناگزیر شده اند که بسیاری از نیروهای خبره خود را از کار برکنار کنند. شیوع این ویروس هشدار بزرگی برای سبک زندگی و کاری تمام انسان‌ها بود.

برگزاری مجازی نمایشگاه‌ها

وی همچنین گفت: امروزه بحث برگزاری مجازی نمایشگاه‌ها، وبینارها و مواردی از این قبیل در حال بحث و تبادل نظر است. به عقیده من سال ها قبل باید به این موضوع پرداخته می‌ شد. در روزگاری نه چندان دور اکثر مردم اولین اقدامی که در روز انجام می‌ دادند خرید یک روزنامه و نشریه بود؛ ولی امروزه این موضوع بسیار کمرنگ شده و با توجه به اینکه دسترسی به اخبار به صورت الکترونیکی و در بستر فضای مجازی فراهم شده کمتر کسی سراغ روزنامه می‌ رود. شاید صنعت نمایشگاهی نیز در آینده به همین سمت و سو سوق پیدا کند. بنابراین از امروز باید زیرساخت‌ های مربوط به این موضوع را فراهم کنیم.

شالباف در پایان گفت: این اقدام به تلاش مضاعف تمام فعالان صنعت نمایشگاهی و ایجاد اطمینان در مشارکت کنندگان و بازدید کنندگان نیاز دارد تا ضریب اطمینان و خاطر برای آن ها ایجاد شود تا مجدداً بتوانند در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها