|
کدخبر: 142019 سهیل فرزین

برگزارکننده نمایشگاهی در گفت و گو با گسترش نیوز مطرح کرد:

صنعت نمایشگاهی در آستانه عبور از بحران

عبدالکریم جلالی گفت: سال ۹۹ سال بحرانی برای صنعت نمایشگاهی کشور بود. صنعت نمایشگاهی در این سال با بحران کرونا که پدیده ای عجیب بود روبرو شد.

نمایشگاه صنعت نمایشگاهی در آستانه عبور از بحران

شیوع ویروس کرونا در جهان موجب شد که تمام فعالیت های تجاری و اقتصادی کشوها دستخوش تغیراتی شود. ایران نیز از این قاعده مستثنی نبود و در اتفاقی بی سابقه تمام فعالیت های نمایشگاهی در کشور با تعلیق روبرو شد. سرانجام، پس از کش و قوس های فراوان و تغییر مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران، ستاد مقابله با کرونا چندی پیش با برگزاری نمایشگاه های تخصصی در مناطق زرد و نارنجی تا پایان سال موافقت کرد و خیال فعالان نمایشگاهی را تا حدودی راحت کرد.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی متافو، متالورژی (فولاد، صنایع معدنی، آهنگری و ماشین کاری، قالب سازی و ریخته گری) جزو مهم ترین رویدادهایی است که پس از فعالیت مجدد صنعت نمایشگاهی اواخر بهمن ماه برگزار خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه ایران متافو به دلیل حضور صنایع بالادستی و پایین دستی از معدن تا صنایع معدنی و محصولات، به عبارتی تکمیل زنجیره معدن و صنایع معدنی - متالورژی و ریخته‌گری از اهمیت فراوانی برخوردار است.

خبرنگار گسترش نیوز در همین رابطه گفت و گویی را با عبدالکریم جلالی مدیرعامل شرکت نمانگر به عنوان برگزارکننده این رویداد نمایشگاهی ترتیب داده و چند و چون برگزاری این رویداد و وضعیت کنونی صنعت نمایشگاهی را جویا شده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

با گسترش نیوز همراه باشید:

جزییات برگزاری نمایشگاه متافو

عبدالکریم جلالی در ابتدای این گفتگو با بیان اینکه نمایشگاه متافو از ۲۹ بهمن ماه تا ۲ اسفند ماه و در ۴ روز کاری برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این نمایشگاه در فضایی به وسعت ۲۳ هزار متر مربع و با کسب مجوز از ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت تمام پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است که در این رویداد بیش از ۱۵۰شرکت حضور دارند. علاوه بر برگزاری نمایشگاه متافو برگزاری نمایشگاه MIDEX از تاریخ ۹ تا ۱۲ بهمن نیز در تقویم نمایشگاهی این شرکت ثبت شده است.

عبدالکریم-جلالی

وی در ادامه عنوان کرد: سال ۹۹ سال بحرانی برای صنعت نمایشگاهی کشور بود. صنعت نمایشگاهی در این سال با بحران کرونا که پدیده ای عجیب بود روبرو شد. شیوع این ویروس، صنعت نمایشگاهی در تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داد. اما در کشور ما علاوه بر تاثیر شیوع این ویروس بر این حوزه از صنعت ما با چالش بزرگی به نام تحریم ها نیز روبرو بودیم. بنابراین دو عامل تحریم و کرونا در سال ۹۹ موجب شد که این صنعت بزرگ با بحرانی اساسی روبرو شود و تا مرز ورشکستگی نیز پیش برود.

اگر در اسرع وقت شرایط به نفع این صنعت تغییر نکند بخش قابل توجهی از شرکت های نمایشگاهی، چه صاحبان سایت ها، چه برگزارکنندگان و غرفه سازان دچار بحران جدی خواهند شد و ادامه حیات کاری آن ها با علامت سوال بزرگی روبرو خواهد شد. به نظر می رسد که این موضوع یکی از مسائل مهم در صنعت نمایشگاهی است که حتما باید مورد توجه قرار بگیرد.

تغییرات مثبت در صنعت نمایشگاهی

مدیرعامل شرکت نمانگر در بخش دیگری از صحبت های خود به تغییر مدیریت شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: بنده همیشه بر این باور بودم که تغییر در هر شرایطی نتیجه مثبت درپی خواهد داشت. امیدوارم که با این تغییر و تحول ها و با وجود تجارب گذشته و ورود نیروهای جدید با طرز فکر و ایده های نو و همچنین با همراهی و همدلی تمام ذی نفعان صنعت نمایشگاهی شاهد نتایج و دستاوردهای خوبی در این صنعت باشیم تا این بخش بزرگ و مهم از صنعت کشور از بحران کنونی خارج شود.

جلالی در پایان گفت: به عقیده من برای صنعت نمایشگاهی در سال ۱۴۰۰ دو اتفاق به صورت همزمان رخ خواهد داد. یکی از این اتفاقات تغییراتی که در سطح جهانی و در حوزه تحریم ها اتفاق خواهد افتاد و دیگری مدیریت و کنترل شیوع ویروس کرونا خواهد بود. امیدواریم این بیماری زودتر برطرف شود تا علاوه بر حفظ سلامتی آحاد مردم فعالیت های اقتصادی و نمایشگاهی نیز به روال سابق خود بازگردد و سال ۱۴۰۰ برای صنعت نمایشگاهی سال عبور از بحران باشد. البته نباید از موضوع انتخابات ریاست جمهوری که در سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد غافل بود. از طرفی استقرار دولت جدید موجب کند شدن روند فعالیت های اقتصادی من‌جمله صنعت نمایشگاهی خواهد شد اما به عقیده من اقتصاد ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ فضای امیدوارکننده تری را خواهد داشت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها