|
کدخبر: 138646 سهیل فرزین

گفت و گوی گسترش نیوز با برگزارکننده نمایشگاهی:

تغییر دولت موجب تحول در صنعت نمایشگاهی می شود؟

مرتضی ساجدی گفت: چشم امید تمام فعالان نمایشگاهی به این است که در سال بعد شرایط برای فعالیت در این حوزه به مراتب راحت تر شود.

نمایشگاه تغییر دولت موجب تحول در صنعت نمایشگاهی می شود؟

صنعت نمایشگاهی کشور این روزها حال و روز خوشی ندارد و اکثر فعالان این عرصه نیز امید چندانی به بهبود دوباره وضعیت ندارند. وجود تحریم ها و محدودیت در روابط بین المللی کشور سابق بر این جان صنعت نمایشگاهی کشور را گرفته بود و شیوع ویروس کرونا تیر خلاصی بر پیکر نیمه جان این صنعت بود. در این میان نباید از تصمیم هایی که متولیان و سیاست گذاران این صنعت اخذ می کردند نیز غافل بود. سیاست هایی که گهگاه چالش های جدیدی را در این حوزه ایجاد می کرد.

بسیاری از فعالان صنعتی و اقتصادی کشور در انتظار انتخابات ریاست جمهوری سال آینده هستند. به باور آن ها با تغییر تیم دولت جان تازه ای به فعالیت های اقتصادی و صنعتی داده خواهد شد. زیرا تفکرهای جدیدی که وارد اقتصاد و صنعت کشور می وشوند قطعا تحول هایی را در پی خواهد داشت. از طرفی بسیاری از فعالان صنعت نمایشگاهی کشور بر این باورند که دولت کنونی شناخت درستی از این صنعت ندارد و به دلیل همین عدم شناخت است که تصمیماتی بعضا غلط در این حوزه گرفته می شود.

حال سوالی که پیش می آید این است که آیا روی کار آمدن دولت جدید در تحول صنعت نمایشگاهی تاثیرگذار خواهد بود؟

خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز برای دریافت پاسخ این سوال گفت و گویی را با مرتضی ساجدی فعال و برگزارکننده نمایشگاهی ترتیب داده که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

با گسترش نیوز همراه باشید:

تاثیر تغییر دولت در صنعت نمایشگاهی

مرتضی ساجدی در ابتدای این گفت و گو با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی کشور در شرایط بسیار نامناسبی به سر می برد، اظهار داشت: چشم امید تمام فعالان این صنعت به این است که در سال بعد شرایط برای فعالیت در این حوزه به مراتب راحت تر شود. البته ایجاد این سهولت منوط به پشت سر گذاشتن شرایط خاصی است که مدیریت،‌ مهار یا کشف واکسن کرونا اصلی ترین این شرایط است.

مرتضی-ساجدی

وی افزود:‌ امیدواریم که تغییر دولت موجب شود تا شرایط برای فعالیت در صنعت نمایشگاهی کشور، به شرایط عادی بازگردد و صنعت نمایشگاهی کشور متحول شود. چرا که تصمیمات اقتصادی که توسط دولت گرفته می شود نقش بسیار مهمی در روند فعالیت و آینده فعالیت های نمایشگاهی کشور دارد. امیدواریم هیئت دولت جدیدی که در سال ۱۴۰۰ روی کار خواهد آمد با انگیزه و توانی مضاعف فعالیت داشته باشد تا ضمن شکوفا شدن اقتصاد کشور شاهد رشد و اعتلای صنعت نمایشگاهی نیز کشور نیز باشیم.

این برگزارکننده نمایشگاهی در بخش دیگری از صحبت های خود به تغییر مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران اشاره کرد و گفت: متاسفانه دولت به صورت کامل شناختی از صنعت نمایشگاهی ندارد. چون افرادی که در این زمینه متولی امر بودند هیچ سر رشته ای از صنعت نمایشگاهی و مسائل مربوط به آن نداشتند. صرف اینکه با پیش زمینه مدیر موفق بودن مسئولیت صنعتی به این بزرگی را به افراد غیر متخصص سپردن اقدامی است که جز ضربه به صنعت نمایشگاهی نتیجه دیگری در پی نخواهد داشت. انتصاب های متفاوت و متعدد در این بخش از صنعت نیز موجب اخلال در روند فعلی صنعت نمایشگاهی خواهد شد. چون فرد منتصب تا شناختی حداقلی از این صنعت پیدا کند و برنامه ریزی های خود را انجام دهد دوره مدیریتش به پایان می رسد و نوبت نفر بعدی می شود!

ممنوعیت فعالیت های نمایشگاهی

ساجدی در پایان به ممنوعیت دوباره فعالیت های نمایشگاهی در تمام مناطق کشور اشاره کرد و گفت: بر خلاف سال های گذشته برگزاری نمایشگاه ها در اغما به سر می برند و تنها برخی از نمایشگاه ها به صوت کج دار و مریز برگزار می شوند از همین رو از متولیان امر خواهشمندیم که در شرایط کنونی برگزاری آن دسته از رویدادها را نیز با چالش روبرو نکنند تا همین اندک بارقه امید نیز از بین نرود و با صدور مجوز برگزاری رویدادها موجب بقای صنعت نمایشگاهی شوند. در این میان باید به اشتغال زایی و تعداد نفرات شاغل در این صنعت نیز توجه داشت. تصمیماتی که امروزه مبنی بر ممنوع بودن فعالیت رویداد ها گرفته می شود زندگی این نفرات را تحت تاثیر قرار می دهد و موجب بیکار شدن آن ها خواهد شد که این امر نیز آثار منفی اجتماعی و اقتصادی خاص به خود را دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها