|
کدخبر: 143666

آغاز بیستمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌خانگی

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌خانگی امروز (جمعه) با حضور معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

نمایشگاه آغاز بیستمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌خانگی

امسال متاثر از پاندمی کرونا، بیستمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌خانگی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و بدون حضور خارجی‌ها و بازدیدکنندگان مردمی برگزار می‌شود.

این نمایشگاه چهار روزه با شعار «درخشش تولید در کشاکش تحریم»، پس از انجام هماهنگی‌های لازم با ستاد ملی مقابله با کرونا، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در متراژ ۱۶ هزار مترمربع و با حضور ۱۷۵ واحد تولیدی داخلی، بدون حضور خارجی‌ها برگزار می‌شود.

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌خانگی با حضور بازدیدکنندگانی از صنایع و واحدهای صنعتی تا دوشنبه (هشتم دی‌ماه) ادامه خواهد یافت.

این نمایشگاه، با توجه به متراژ و حضور واحدها، بزرگترین نمایشگاه برگزار شده از ابتدای امسال تاکنون محسوب می‌شود.

با هماهنگی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، همزمان با برگزاری فیزیکی این نمایشگاه، نمایشگاه مجازی برای واحدهایی که موفق به حضور نشدند و سایر افراد فراهم شده است، همچنین مقرر شده طی چهار روز برگزاری نمایشگاه، وبیناری با حضور مسوولان و تولیدکنندگان و صنعتگران برگزار شود.

برپایه این گزارش، با استقرار تونل‌های ضدعفونی در ورودی سالن‌ها، استقرار تیم‌های پزشکی و اورژانس، تهیه و تامین مواد ضدعفونی‌کننده، الزام به ماسک زدن افراد و همچنین رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در زمان غرفه‌سازی، این نمایشگاه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مدنظر ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شده و ناظران برای مدیریت کنترل‌شده تعداد بازدیدکنندگان در هر لحظه حضور دارند.

سعید شیرکوند معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌جمهوری، "زمانی" مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران و "عبدالله هندیانی" معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از جمله مسوولان حاضر در مراسم افتتاحیه بودند.

بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۲ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۱۰۰ دستگاه انواع یخچال و ‌فریزر، ماشین لباس‌شویی و تلویزیون از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه است.

در هشت ماهه امسال، یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۳۰۰ دستگاه یخچال و فریزر در کشور تولید شد که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۲۹.۲ درصدی نشان می‌دهد.

مطابق این آمارها، در هشت ماهه امسال ۶۶۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه ماشین لباس‌شویی توسط کارخانجات داخلی تولید شد. تولید یاد شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۸.۲ درصدی داشته است.

تولید انواع تلویزیون در این مدت با رشد ۶۲.۵ درصدی پیشتاز شد و به ۸۰۱ هزار و ۶۰۰ دستگاه رسید. با این حال، در تولید کولر آبی افت ۱۱.۲ درصدی در هم‌سنجی با سال گذشته به ثبت رسید و تولیدکنندگان داخلی ۷۵۸ هزار و ۲۰۰ دستگاه از این محصول تولید کردند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها