|
کدخبر: 132417 سهیل فرزین

در گفتگوی گسترش نیوز با فعالان صنعت نمایشگاهی مطرح شد:

حرکت سایت نمایشگاهی اصفهان روی ریل تخصصی

بخش چهارم از گفتگوی گسترش نیوز با چهره های شاخص صنعت نمایشگاهی کشور پیرامون افتتاح و بهره برداری از سایت نمایشگاهی اصفهان را در این گزارش مطالعه کنید.

نمایشگاه حرکت سایت نمایشگاهی اصفهان روی ریل تخصصی

سایت نمایشگاهی اصفهان امروز افتتاح خواهد شد. خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز از چند روز گذشته اقدام به انتشار سلسله گفتگوهایی با برخی چهره های شاخص صنعت نمایشگاهی کشور پیرامون تاثیر افتتاح این سایت در صنعت نمایشگاهی کشور کرده است.

۳ قسمت اول این گفتگوها از طریق لینک های زیر در دسترس است:
ارتقای صنعت نمایشگاهی ایران با بهره برداری از سایت اصفهان
سایت نمایشگاهی اصفهان دریچه ای رو به جهان
سایت نمایشگاهی اصفهان هم‌سو با رویدادهای بین المللی

در این گزارش بخش چهارم این گفت و گوها را مطالعه خواهید کرد.

خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز در این بخش گفتگوهایی را با محمدرضا مودودی سرپرست سابق سازمان توسعه تجارت، محمود بندرچی و امید فدایی فعال و برگزارکننده نمایشگاهی ترتیب داده است که به ترتیب در ادامه مطالعه خواهید کرد.

با گسترش نیوز همراه باشید:

محمدرضا مودودی / سرپرست سابق سازمان توسعه تجارت

وی در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: سایت نمایشگاهی اصفهان یکی از معدود فضاهایی است که تلاش شده با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت نهادهای عمومی در داخل کشور شکل بگیرد و سعی خواهد کرد که تمام استانداردهای بین المللی برای برگزاری رویداد ها را رعایت کند.

مودودی

 وی افزود: تمام مدیرانی که در این سال ها تلاش کردند که این سایت به مرحله افتتاح و بهره‌برداری برسد زحمات زیادی در این خصوص کشیده اند. استان اصفهان با توجه به اینکه یکی از کانون های گردشگری در کشور است خواهد توانست که علاوه بر فضای نمایشگاهی که در اختیار رویدادهای مختلف قرار خواهد داد از ظرفیت گردشگری خود استفاده کند و جذابیت برگزاری نمایشگاه ها را در سطح بین‌المللی ارتقا دهد. سرپرست سابق سازمان توسعه تجارت در پایان اظهار داشت: اصفهان بعد از تهران در زمره بهترین های صنعت نمایشگاهی کشور است. امید است با افتتاح این سایت شاهد رقم خوردن اتفاقات بهتر در این استان باشیم. انشاالله بتوانیم در محل‌های مختلف ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالفعل و بالقوه صنعتی و تجاری خود را بهتر معرفی کنیم.

محمود بندرچی / برگزار کننده نمایشگاهی

 وی در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: به اعتقاد من تاسیس و بهره برداری از هر سایت جدید با استانداردهای بین المللی که بتواند رتبه کشور را چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی ارتقا دهد امری به غایت مهم و تاثیرگذار است.

محمود-بندرچی

وی افزود: افتتاح سایت نمایشگاهی اصفهان را به تمام دست اندر کاران این سایت همچنین مسئولان استانی تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم که بهره برداری از این سایت الگوی خوبی برای دیگر سایت های کشور باشد. زیرا ما به این گونه سایت ها در کشور نیاز داریم. متاسفانه امروزه رتبه صنعت نمایشگاهی ایران در منطقه، رتبه پایینی است و امارات که کشور بسیار کوچکی در منطقه است رتبه اول این صنعت را به خود اختصاص داده است. سایت نمایشگاهی ما نسبت به همسایگان خود وضعیت خوبی ندارد و امیدواریم که این اتفاق موجب شود که شهرهای بزرگ کشور ما نیز به فکر ایجاد شهرک‌های نمایشگاهی با آخرین تکنولوژی ها و متدهای روز دنیا باشند.

امید فدایی / برگزار کننده نمایشگاهی

وی در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: من از چند سال گذشته پیگیر سایت جدید اصفهان بوده ام و به عقیده من این سایت می تواند به غیر از سایت تهران به عنوان اولین سایت تخصصی صنعت نمایشگاهی کشور، خود را مطرح کند.

امید-فدایی

فدایی گفت: این سایت با توجه به برنامه ریزی‌ها و هزینه هایی که طی چندین سال گذشته انجام شده خوشبختانه به بهره برداری رسید. با توجه به اینکه شرایط امروزی شرایط مناسبی برای صنعت نمایشگاهی نیست افتتاح این طرح می‌تواند نور امیدی در دل تمام فعالان صنعت نمایشگاهی کشور روشن کند.

 این فعال صنعت نمایشگاهی در ادامه افزود: افتتاح این طرح اقدام بسیار مبارک و مثبتی است و امیدوارم که در ادامه فعالیت خود در مسیر تخصصی شدن نمایشگاه‌ها پیشروی کند. سایت نمایشگاهی اصفهان گام بزرگی را در این زمینه برداشته است. خوشبختانه این سایت از همان ابتدا با نگاه تخصصی نمایشگاهی ساخته شده و سخت افزار این نمایشگاه نیز محلی استاندارد و خوب است. البته باید به این موضوع توجه کرد که تنها داشتن ساختمان و سخت‌افزار زیبا ملاک نیست و نیاز است که در نحوه و کیفیت برگزاری نمایشگاه ها نیز دقت شود تا پازل نمایشگاهی حداقل در اصفهان کامل شود.

فدایی در پایان با اشاره به اینکه اصفهان موقعیت خاص و ممتاز در کشور دارد، گفت: این استان استانی پهناور و صنعتی است و از نظر گردشگری نیز جزو استان‌های مهم در کشور محسوب می‌شود‌. از این رو بحث برگزاری نمایشگاه های بین المللی در این استان می تواند پر رنگ باشد. نمایشگاه اصفهان در بحث بین المللی بودن نمایشگاه های کشور تاثیر بسزایی خواهد داشت و امید است که با حرکت بر روی ریل تخصص و تمرکز بر برگزاری نمایشگاه های بین المللی مسیر پیشرفت را طی کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها