|
کدخبر: 112673 مسعود رمضانی

در گفتگوی اختصاصی گسترش‌نیوز با مدیرعامل شرکت رستاک پادویژن مطرح شد؛

گردهمایی ۷۰ شرکت داخلی در هفدهمین نمایشگاه تخصصی متافوند

هفدهمین نمایشگاه بین المللی متالوژی، فولاد و ریخته گری، ماشین آلات و صنایع وابسته (متافوند) ۱۲ الی ۱۵ مردادماه امسال با حضور ۷۰ شرکت داخلی و ۱۰ نماینده از کشورهای دیگر در سالن پروین اعتصامی نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه شرکت‌های شاخصی همچون مس سونگون، فولاد شهریار، مجتمع فولاد صنعت بناب، فولاد آذربایجان و فولاد مهر سهند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور خواهند داشت.

نمایشگاه گردهمایی ۷۰ شرکت داخلی در هفدهمین نمایشگاه تخصصی متافوند

مدیرعامل شرکت رستاک پادویژن برگزارکننده تخصصی نمایشگاه‌های حوزه متالورژی، فولاد و ریخته‌‌گری، در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز به برگزاری ‌بدون مانع دو نمایشگاه تخصصی پیش رو در حوزه متالورژی، فولاد و ریخته‌‌گری (متافوند) در تبریز و (متالکس) در اصفهان خبر داد.

بندرچی

محمود بندرچی گفت: هفدهمین نمایشگاه بین المللی متالوژی، فولاد و ریخته گری، ماشین آلات و صنایع وابسته (متافوند) ۱۲ الی ۱۵ مردادماه امسال با حضور ۷۰ شرکت داخلی و ۱۰ نماینده از کشورهای دیگر در سالن پروین اعتصامی نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه شرکت‌های شاخصی همچون مس سونگون، فولاد شهریار، مجتمع فولاد صنعت بناب، فولاد آذربایجان و فولاد مهر سهند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور خواهند داشت.

برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی با بخشنامه دولت

وی همچنین با اشاره به وجود برخی شایعات مبنی بر برگزار نشدن نمایشگاه‌ها با توجه به شیوع کرونا گفت: طبق بخشنامه‌ای که از سوی دولت و ریاست جمهوری ابلاغ شده است، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی بلامانع است و تاکنون بخش‌نامه جدیدی مبنی بر ملغی‌شدن نمایشگاه‌ها صادر نشده و این دو نمایشگاه پیش‌رو قطعا برگزار خواهد شد.

بندرچی ادامه داد: با توجه به بیانات رهبر معظم معظم انقلاب مبنی بر نام‌گذاری این سال با عنوان «جهش تولید» و اعمال تحریم‌های ظالمانه‌ علیه کشورمان یکی از صنایعی که می‌تواند کمک شایانی به خودکفایی کشور کند صنایع متالورژی، فولاد، ریخته‌گری و صنایع وابسته است و ما علاقه‌مندیم که این نمایشگاه رشد بهتر و روز افزونی داشته باشند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نمایشگاه‌های تخصصی

مدیرعامل رستاک پاد ویژن در ادامه به اهمیت اجرای نمایشگاه‌های تخصصی پرداخت و خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه‌های تخصصی به‌عنوان موتور محرک هر صنعتی به شمار می‌رود و مشکلات ناشی از کرونا نباید منجر به توقف فعالیت‌های اقتصادی شود. با توجه به اینکه برپایی نمایشگاه در شرایط فعلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه کرونا نباید موجب توقف فعالیت‌های اقتصادی درکشور شود افزود: انتظار برای پایان یافتن کرونا منطقی و عقلانی نیست و درحال‌حاضر برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در دنیا به روال طبیعی خود در حال برگزاری است و دنیا به این نتیجه رسیده که نمی‌توان با انتظار برای ساخت واکسن اقتصاد را تعطیل کرد چرا که در بهترین شرایط ممکن برای ساخت آن، تست بالینی و تولید انبوه آن ۱۸ ماه زمان خواهد برد ضمن اینکه برپایی نمایشگاه‌ها یکی از ارکان فعالیت‌های اجتماعی به شمار می‌رود.

مدیرعامل رستاک پاد ویژن به حضور دیگر نمایشگاه‌های تخصصی در حال شرایط فعلی اشاره کرد و گفت: دو سایت تبریز و اصفهان از سایت‌های موفق کشور هستند و هم‌اکنون نیز نمایشگاه صنعت برق در اصفهان در حال برگزاری است و بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان از آن رضایت کامل دارند ضمن اینکه اجرای این نمایشگاه نیز با انجام تمامی مفاد پروتکل‌های بهداشتی و با هماهنگی ستاد مقابله با کرونای استان صورت گرفته است.

بندرچی با اشاره به شرایط کرونایی و لزوم حضور در جامعه خاطرنشان کرد: ما به‌عنوان شهروندان یک جامعه تمامی فعالیت‌های روزمره خود از قبیل خرید را انجام می‌دهیم و قطعاً حضور در نمایشگاه نیز یکی از فعالیت‌های اجتماعی به شمار می‌رود. قطعاً در چنین شرایطی حضور در این فضاها کمی دشوار است اما زمانی که عنوان می‌شود استفاده از ماسک به جلوگیری از انتشار ویروس کمک خواهد کرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم شاهد برپایی این نمایشگاه باشیم.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌های فوق تخصصی به‌منظور جذب مخاطب عام صورت نمی‌گیرد و بیشترین تعداد بازدید‌کننده‌‌های آن در صورت قدرت جذب از سوی برگزار‌کنندگان نهایتاً ۲ تا ۳ هزار نفر است که ازلحاظ آماری تعداد قابل قبولی است.

سرمایه‌گذاری بر روی مخاطبین خاص

مدیرعامل رستاک پاد ویژن تصریح کرد: برگزاری رویداد تخصصی در این شرایط برای شرکت‌های برگزارکننده می‌تواند زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری بیشتر بر روی مخاطبین خاص باشد و دستیابی به بانک اطلاعات قوی‌تری را به همراه داشته باشد. بالطبع برگزارکنندگان نیز می‌بایست باانرژی بیشتری نسبت به گذشته در جهت افزایش و جذب مخاطب اقدام کنند.

۲۵ درصد از عملیات فروش در نمایشگاه‌ها صورت می‌گیرد

بندرچی برگزاری نمایشگاه‌ها را فرصتی طلایی برای واحدهای تولید دانست و ادامه داد: صنعت نمایشگاهی به برندینگ شرکت‌ها کمک می‌کند چراکه ۲۵ درصد از عملیات فروش هر برندی در نمایشگاه‌ها صورت می‌گیرد و حضور واحدهای کوچک، متوسط و بزرگ به ارائه توانمندی‌ها منجر خواهد شد.

وی درباره برگزاری این رویداد گفت: نمایشگاه متافوند با هماهنگی سازمان صمت استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود و باید از تلاش‌های آقای امین زاده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز تشکر کرد. حضور مهندس قدیمی، دبیر انجمن صنفی کارخانجات ریخته‌گری ایران، دکتر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران به همراه هیات همراه در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه‌ قطعی شده و مقامات استانی نیز حتماً حضور جدی خواهند داشت.

هویت مستقل در برگزاری هفدهمین نمایشگاه متافوند

بندرچی در پایان برگزاری رویداد متافوند در دوره‌های قبلی را در حاشیه دیگر نمایشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: نخستین سایتی که نمایشگاه تخصصی متالورژی فولاد و ریخته‌گری را در کشور پایه‌گذاری کرد تبریز بوده و توجه به رویدادهای دیگر به اهمیت آن کمتر پرداخته‌شده است. امسال برگزاری هفدهمین دوره آن این نمایشگاه به‌صورت مستقل خواهد بود که همین امر بر هویت ‌بخشی آن می‌افزاید. امیدواریم و انتظار داریم اهالی صنعت از این رویداد فوق تخصصی حمایت کنند.

 

ارسال نظر