|
کدخبر: 161767

پیشنهاد آبی وزیر کشاورزی به کشاورزان

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه آب مهمترین و اساسی ترین عامل در بخش کشاورزی است، تاکید کرد: بی شک دستیابی به توسعه و خودکفایی کشور در زمینه کشاورزی بدون جلوگیری از هدر رفت آب آبیاری و بهره مندی از فناوری جدید امکان پذیر نیست.

موسیقی پیشنهاد آبی وزیر کشاورزی به کشاورزان

کاظم خاوازی در پیامی به مناسبت روز جهانی آب، نوشت: آب مهمترین و اساسی‌ترین عامل در بخش کشاورزی است. امروزه محدودیت آب و افزایش جمعیت جوابگوی نیاز کشاورزان عزیز ما نیست و باید به فکر راه چاره‌ای اساسی در این زمینه باشیم بنابراین توجه به راه‌های بهره برداری هر چه بهتر از آب با هدف رسیدن به کشاورزی و توسعه پایدار، در صورتی امکان‌پذیر است که ذخایر آبی و خاکی کشورمان حفظ شود.

او ادامه داد: در این مسیر استفاده از روش‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی علاوه بر امکان استفاده بیشتر و بهتر از آب موجود، از فرسایش خاک نیز جلوگیری خواهد کرد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: امروزه مدیریت استفاده صحیح و بهینه از آب، آبیاری در بخش کشاورزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مطمئناٌ با شرایط فعلی که با کاهش نزولات آسمانی و منابع آب زیرزمینی همراه است موفقیت از آن کشورهایی خواهد شد که این مایه حیاتی را در اختیار داشته باشند.

خاوازی گفت: بی‌شک دستیابی به توسعه و خودکفایی کشور در زمینه کشاورزی بدون جلوگیری از هدر رفت آب آبیاری و بهره مندی از فناوری جدید امکان‌پذیر نیست. در این راستا، وزارت جهاد کشاورزی با سیاستگذاری‌های انجام شده در زمینه توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، اجرای روش‌های به‌زراعی و به‌نژادی، تغییر الگوی کشت، یکپارچه‌سازی و تسطیح اراضی، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و اولویت دهی به گیاهان پاییزه و محصولات زودرس، ضمن فراهم کردن بستر لازم برای تولید بیشتر و افزایش بهره وری آب کشاورزی، با حفاظت از منبع خدادادی آب و تامین امنیت غذایی کشور پیام‌آور خوبی برای نسل آینده باشد.

وی افزود: شعار امسال روز جهانی آب «ارزش آب» و توجه دادن در مورد معنای آب برای مردم، ارزش واقعی آن و چگونگی محافظت بهتر از این منبع حیاتی است؛ لذا ضمن گرامیداشت این روز، لازم است مساله ارزش‌گذاری به آب و حفاظت از آن هرچه بیشتر مورد توجه همگانی قرارگیرد تا از هدررفت این سرمایه ملی جلوگیری به عمل آید.

خاوازی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی نیز ضمن اتخاذ و اعمال سیاست‌های ذکرشده، آموزش و ترویج همگان خصوصا بهره برداران گرامی را در راستای استفاده بهینه از منابع آبی در دستور کار خود دارد تا علاوه بر حفظ منابع خدادادی، کشاورزی شکوفاتری داشته باشیم.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها