|
کدخبر: 287392

استفاده از دانش بنیان ها برای توسعه معادن

رییس هیات مدیره شرکت گل گهر عنوان کرد: با وجود ذخایر بالای معدنی با مشکل جدی در بخش اکتشاف مواجه هستیم که برای رفع آن باید دانش‌بنیان‌ها را برای توسعه معادن بکار بگیریم.

معدن استفاده از دانش بنیان ها برای توسعه معادن

حمیدرضا فولادگر، رییس هیات مدیره شرکت گل گهر در آیین اختتامیه رویداد توسعه ایده‌های فناورانه گل گهر گفت:‌ با اینکه در بخش معادن شامل عناصر فلزی و کانی‌های غیرفلزی ذخایر بالایی داریم به طوری که حدود ۶۰ میلیارد تن ذخایر معدنی‌مان برآورد شده است همچنان در میزان اکتشاف عقب هستیم.

او افزود: ما باید در زمینه اکتشاف خیلی بهتر و بیشتر عمل کنیم. ما هر چقدر به سمت تکمیل زنجیره حرکت می‌کنیم کمتر کار کردیم، به دلیل اینکه زنجیره‌مان را کامل نکردیم و به سمت خام فروشی روی آوردیم. در سال‌های اخیر سهم معادن در میزان GDP مان افزایش یافته و به ۱.۳ رسیده است.

فولادگر تصریح کرد: با تکمیل زنجیره‌ می‌توانیم ارزش افزوده ایجاد کنیم. همه دغدغه مجلس هم این بوده است که از صادرات خام فروشی به وسیله حقوق گمرکی و حقوق دولتی جلوگیری شود. در بحث اقتصاد مقاومتی هم آن چیزی که می‌تواند جایگزین نفت و گاز شود معدن و صنایع معدنی است. در بحث فولاد نیز باید تامین پایدار سنگ آهن را مورد توجه قرار دهیم. در نهایت اینکه ما هیچ راهی نداریم که برای توسعه صنایع معدنی مان دانش‌بنیان‌ها را به آن‌ها وصل کنیم.

منبع: معدن بیدار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها