|
کدخبر: 280412

سند چشم‌انداز ۱۴۱۰ گل‌گهر تدوین می‌شود

توسعه در دل کویر

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر بزرگ‌ترین تولیدکننده سنگ آهن، کنسانتره و گندله کشور است.

معدن توسعه در دل کویر

 این مجموعه معدنی و صنعتی در طول سال‌های گذشته نقش بی‌بدیلی را در توسعه استان کرمان و شهرستان سیرجان ایفا کرده است. این شرکت طرح‌های متعددی را برای توسعه حداکثری در آینده در دستور کار دارد.

 نشست «آینده گل‌گهر از دیدگاه استراتژیک» با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران شرکت گل‌گهر، مدیران عامل شرکت‌های منطقه گل گهر و مدیران ارشد شهرستان سیرجان برگزار شد. در این گردهمایی از سند چشم‌انداز ۱۴۱۰ گل گهر رونمایی و این سند موردبررسی و تشریح قرار گرفت. در ادامه نیز میثاق نامه همدلی برای تحقق این سند چشم‌انداز به امضای مدیران عامل شرکت‌های منطقه گل‌گهر و شرکت‌های تابعه رسید.

دورنمای روشن در انتظار گلگهر

ایمان عتیقی مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در این نشست تاکید کرد: با محقق شدن سند چشم‌انداز ۱۴۱۰، شرکت گل‌گهر به یکی از شرکت‌های بزرگ معدنی و صنعتی بین‌المللی تبدیل خواهد شد. مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در این مراسم با تاکید بر اینکه پروژه‌ها، اقدامات و طرح‌های توسعه گل‌گهر همواره بر اساس برنامه‌های استراتژیک این شرکت مسیر خود را پیموده است، گفت: پس از تنظیم و اجرای سند چشم‌انداز ۹۸ گل‌گهر، در دوره‌های متفاوت برای توسعه فراز و نشیب‌های زیادی به وجود آمد اما همواره سعی شده بر سندهای چشم‌انداز پایبند باشیم تا مسیر خود را به‌خوبی طی کند.

عتیقی خطاب به حاضرین، مدیران و مسئولین شرکت‌های منطقه اظهار کرد: بعدازاین شما جوانان و تلاشگران به‌عنوان مدیران و نقش‌آفرینان حال و آینده منطقه بر چشم‌انداز، تحقق سند چشم‌انداز، حرف‌ها و میثاق‌هایی که امروز می‌بندیم بایستید و نگذارید توسعه تغییر کند. گل‌گهر می‌تواند در تحقق سند چشم‌انداز الگویی برای کشور باشد.

لزوم حمایت از مدیران صنعتی و اقتصادی

رئیس حوزه قضایی شهرستان سیرجان نیز در این نشست ضمن تقدیر از تلاش‌های شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در عرصه تولید و اقتصاد گفت: حمایت از مدیران صنعتی و اقتصادی شهرستان که دغدغه تولید دارند را وظیفه خود می‌دانیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی مدیران شرکت گل هر را فرماندهان جبهه تولید و اقتصادی دانست و افزود: با افراد هنجارشکنی که قصد تخریب مواضع تولیدی و مدیران فعال اقتصادی شهرستان رادارند، برخورد خواهیم کرد. وی ادامه داد: معتقدیم مدیران معدنی و صنعتی هر چه در جبهه اقتصادی و تولید فعال باشند و پشتیبانی شوند، در جبهه‌های دیگر کشور، اثرات مثبت آن دیده می‌شود.

گلگهر پیشرو در تولید

حمیدرضا فولادگر رئیس هیات مدیره شرکت گل‌گهر نیز در این مراسم راه برون‌رفت از شرایط موجود را تولید دانست و گفت: از بعد اقتصادی، حمایت از تولید بهترین راه توسعه و بهبود شرایط است. از بعد اجتماعی نیز تولید با اشتغالزایی می‌تواند بیکاری را بهبود بخشد. جامعه‌ای که در حال تولید باشد، جامعه پویایی است و بهترین راه امیدوارکردن جوانان نیز تولید است.

فولادگر همدلی، انسجام و همت مدیران و کارکنان منطقه گل‌گهر را در راستای تحقق سند چشم‌انداز گل‌گهر مؤثر دانست و افزود: در جلسات مسئولان شاهدیم مجموعه گل‌گهر را به لحاظ پیشران بودن و پروژه‌های مهم و پیشرانی که دارد، گل سرسبد تولید و صنعت فولادی کشور می‌دانند. بنابراین انتظار می‌رود همه مسئولان از عملکرد این مجموعه حمایت کنند.

حرکت به سمت آینده

معاون امور اقتصادی استانداری کرمان نیز در این گردهمایی گفت: کسانی در اقتصاد موفق‌تر خواهند بود که پیش‌بینی بهتری از آینده داشته باشند و بتوانند با برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت آینده را بسازند. حسین مهرابی با تقدیر از توجه مدیران منطقه گل‌گهر به آینده و چشم‌انداز آتی افزود: گل‌گهر روند و مسیر آینده را به‌خوبی طی می‌کند. برگزاری چنین نشست‌هایی مدیران منطقه را با سندها و برنامه‌ریزی‌های آتی این شرکت آشنا می‌کند. انتظار می‌رود با توسعه چنین نشست‌هایی مدیران نیز درگیر فرآیند توسعه شوند تا قدمی مثبت در اجرای بهتر پروژه‌ها بردارند.

سخن پایانی

منطقه معدنی و صنعتی گل‌گهر با داشتن ذخایر غنی از سنگ آهن به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین قطب‌های فعال معدنی و صنعتی در ایران و خاورمیانه مطرح است. این شرکت از امکان لازم برای تبدیل‌شدن به یک منطقه بزرگ و رقابتی در سطح ایران و حتی جهان برخوردار است. شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر یکی از شرکت‌های فعال این منطقه است که نقش مهمی در سیاست‌گذاری و مدیریت منطقه را بر عهده دارد. این شرکت در حال حاضر به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده کنسانتره و گندله کشور شناخته می‌شود. با اجرای پروژه‌های توسعه و بهینه‌سازی خطوط شرکت در افق چشم‌انداز، مجموع تولیدات سالانه این مجموعه معدنی و صنعتی به بیش از 30 میلیون تن خواهد رسید. این شرکت به‌منظور توسعه زنجیره ارزش خود با تأسیس شرکت‌های فولادی سهم خود را در تولید محصولات فولادی نظیر آهن اسفنجی توسعه داده است. علاوه بر این به فرایند تولید فولاد نیز ورود کرده است. بدین ترتیب انتظار می‌رود این شرکت در آینده نزدیک به اولین منطقه‌ای در ایران بدل خواهد شد که کلیه فرآیند تولید از معدن تا محصول نهایی را در یک منطقه در کنار هم قرار داده است.

 

 

ارسال نظر