|
کدخبر: 190246

آزادسازی معادن راکد اقدامی شجاعانه بود

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آزادسازی معادن راکد اقدامی شجاعانه در روزهای پایانی دولت بوده است که باید با نگاهی مثبت به آن نگریست.

معدن آزادسازی معادن راکد اقدامی شجاعانه بود

فریدون حسنوند با بیان این مطلب افزود: معادن حبس شده جزو انفال کشور به شمار می‌رود و باید در اختیار دولت و حاکمیت برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهش و رونق تولید قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: اشتغالزایی، عدم وابستگی در حوزه مواد معدنی، ارز آوری و تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی دستاوردها و پیامدهای ناشی از اجرای این طرح بزرگ خواهد بود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایران یکی از کشورهای غنی در حوزه معدن است، اما نتوانسته در حد انتظارات و متناسب با ظرفیت‌ها جایگاه خود را در دنیا تثبیت نماید که یکی از مهم‌ترین دلایل آن همین معادن راکد و محبوس بوده است.

حسنوند ادامه داد: افرادی از سال‌ها قبل با عناوین مختلف مجوزهای معادن را گرفته اند، اما عملاً در بخش استخراج و تأمین مواد اولیه شرکت‌های تولیدی قدمی برنداشتند و رکود معادن و ظرفیت‌های خدادادی و طبیعی کشور را موجب شدند که این موضوع باعث شد کارخانه هایی که نیاز اولیه شان این مواد معدنی بوده است، عمدتا یا تعطیل شوند یا به واردات روی آورند و وابستگی ما را چند برابر کردند که اجرای طرح آزادسازی معادن در جهت قطع این وابستگی هاست و می‌بایست دیدگاه‌ها را نسبت به اجرای این طرح مثبت کنیم.

 

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها