|
کدخبر: 185048

ضرر خودروسازان برای تولید هر خودرو چقدر است؟

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور گفت: امروز تولید هر خودروی جدید با زیانی بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان برای خودروساز همراه است.

خودرو ضرر خودروسازان برای تولید هر خودرو چقدر است؟

محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور در گفت وگویی،  با اشاره به مشکلات تولید قطعه در کشور، گفت: خودروسازان و قطعه سازان بعد از تحریم کمر همت بستند تا این صنعت را سرپا نگه دارند، اما متاسفانه با مشکلات جدی مواجه شدند. متاسفانه مطالبات قطعه سازان هر روز در حال افزایش است و اکنون این مطالبات به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور با بیان اینکه این ظرفیت در کشور وجود دارد که اگر خودرویی وارد کشور شد، می‌توانیم قطعات آن را در داخل تولید کنیم، ادامه داد: چند وقت است که واردات خودرو‌های مونتاژی در کشور رونق گرفته است و قطعه سازان این آمادگی را دارند حتی برای این خودروها، قطعه تولید کنند.  

نجفی منش معتقد است اگر پول قطعه سازان سر وقت پرداخت شود و دولت نیز در قیمت گذاری (چه ارز و چه خودرو) دخالت نکند، شرکت‌های قطعه ساز می توانند اقدام به داخلی سازی قطعات تا مرز ۹۰ درصد کنند و مشکلی در این کار وجود ندارد.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور  با بیان اینکه بارها در خصوص قیمت گذاری دستوری خودرو هشدار داده بودیم اما گوش شنوایی وجود ندارد و این روال همچنان ادامه داد و باعث افزایش ضرر و زیان خودروساز و قطعه ساز شده است، گفت: در ماه‌های گذشته بار‌ها هشدار داده بودیم که تاکید بر قیمت‌گذاری دستوری خودرو شرایط را در این بخش به شدت دشوار می‌کند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه متاسفانه هیچ یک از تصمیم‌گیران، جرات اتخاذ تصمیمی جدید در خصوص قیمت گذاری دستوری ندارد، گفت: این موضوع کار را به جایی رسانده که امروز تولید هر خودرو جدید با زیانی بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان مواجه شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها