|
کدخبر: 185274

مدیر امور نظارت و برنامه‌ریزی شرکت ملی مس ایران در گفت‌وگو با گسترش نیوز:

فملی، همواره در مسیر رکوردزنی است

شرکت ملی صنایع مس ایران در سال‌های گذشته با عملکرد بی‌نظیر خود توانسته در رشد اقتصادی کشور همواره مثبت عمل کند و در راستای این سیاست برای امسال نیز برنامه‌های توسعه‌ای و رکوردهای تازه‌ای را در پس فعالیت‌های خود دارد.

معدن فملی، همواره در مسیر رکوردزنی است

فملی در حوزه تولید و فروش محصولات خود به ویژه کنسانتره و کاتد همواره ارقام قابل قبولی را به ثبت می‌رساند و از این رو در پایان هر سال درآمد قابل توجهی عاید صنعت این کشور می‌شود.

سعد عبدی در گفت‌وگو با گسترش نیوز اظهارکرد: شرکت ملی صنایع مس ایران در سال ۱۳۹۹ در زمینه‌ تولید و فروش تمام محصولات به رکوردهای بی‌نظیری دست یافت و شرکت طبق روش و سیاستی که دارد اسفند ماه هر سال با جمع‌بندی شاخص‌های اصلی نسبت به برنامه‌ریزی جهت تولید، فروش در سال آینده و همچنین برنامه‌های توسعه‌ای خود اقدام می‌کند که توسط مدیرت عامل به مجتمع‌های تولیدی، ستاد و معاونت توسعه ابلاغ می‌شود. سال گذشته با توجه به نام‌گذاری که انجام شده بود شاهد ارقام و اعداد بی‌نظیری در خصوص عملکرد شرکت مس بودیم. تولید ۲۸۰ هزار تنی کاتد مس یک دستاورد برای این شرکت بود. تولید کنسانتره که محصول کارخانجات تغلیظ به حساب می‌آید نیز برای نخستین بار به رقم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسید.

سعد_عبدی

وی افزود: در تولید آند، لجن الکترولیزی حاوی طلا و نقره نیز رکورد بی‌نظیری در طول تاریخ شرکت مس ثبت شد. با توجه به عملکرد مثبتی که از شرکت مس در سال ۱۳۹۹ شاهد بودیم برای سال ۱۴۰۰ نیز برنامه توسعه‌ای و رکوردی را تبیین کرده‌ایم. در امسال قصد داریم به عدد ۲۹۰ هزار تن در تولید کاتد دست یابیم و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ازجمله بهبود ظرفیت‌های تولید، افزایش بهره‌وری و همچنین در رابطه با موضوع تجهیزاتی و نیروی انسانی و ایجاد انگیزه که یکی از ارکان مدیریتی شرکت محسوب می‌شود، می‌توان به تمام اهداف رکوردهای تولیدی رسید و قطعا در پایان امسال به تولیدی بیش از ۲۹۰ هزار تن کاتد مس دست خواهیم یافت.

عبدی تصریح کرد: شاخص‌های اصلی برنامه تولید سال ۱۴۰۰ بحث رسیدن به برنامه استخراج حدود ۲۰۰ میلیون تن اعم از اکسید، سنگ سولفوری و باطله‌برداری‌ها است. همچنین برای تولید سنگ سولفور نیز برنامه ۵۲ میلیون تنی داریم و با توجه به عیار معادن روباز و میزان برداشت‌هایی که صورت می‌گیرد، هم تراز با دنیا با عیار ۰.۶۱ درصد در حوزه کنسانتره مس قدم برمی‌داریم.

ادامه داد: در رابطه با برنامه اکتشافات شرکت مس باید گفت که در سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار متر حفاری انجام شد و برای امسال نیز برنامه ۱۵۰ هزار متر حفاری در مناطق مختلف اعم از کرمان، جنوب خراسان، سونگون، سیستان و بلوچستان و اطراف اصفهان در دست داریم. خوشبختانه در دو سال اخیر به بیش از ۱.۵ میلیارد تن مس حدود ۰.۵ درصد اکتشاف صورت گرفته که این عدد به هفت میلیون تن می‌رسد و به ذخایر کشور اضافه شد که بخش اعظم این موضوع مربوط به شهر فریدون است.

وی مطرح کرد: در کارخانه‌‌های تغلیظ جایی که کنسانتره تولید می‌شود که برنامه برای سال ۱۴۰۰، بیش از یک میلیون و ۱۷۷ هزار تن خواهد بود و طبق برنامه در مجتمع‌های سرچشمه، سونگون، میدوک، ایجو، چهل‌کوره می‌توان در پایان سال ۱۴۰۰به رکوردی بیش از عدد مورد نظر رسید. در رابطه با کارخانه‌های ذوب و مس آندی نیز شرایط به همین شکل است و در واقع این بخش سومین مرحله از تغییر به حساب می‌آید و هدف تولید‌اند را بر روی ۳۵۱ هزار تن مقرر ساخته‌ایم که قطعا با روند فعلی عملکرد شرکت مس به رقمی بیش از این خواهیم رسید. برنامه کاتد پالایشگاهی شرکت نیز که محصول نهایی است تولید بیش از ۲۹۰ هزار تن در نظر گرفته شده است که در تلاش هستیم در پایان سال ۱۴۰۰ آمار ثبت شده این رکوردها را به سمع و نظر همگان برسانیم.

 

  • رضا ارسالی در

    سرمایه گذاران بورس مجددا داره اوج غیر من طقی میگیره احتمالا با ای فرمان پیش بره ر کورد قبلی را تا یک ماه دیگه میزنه همگی س ریع بدون فکر وارد شوید احتمالا دولت مجدد ا قصد صیادی دارد از طرف دولت از تمامی خد مت گذاران به دولت اسلامی سپاسگذارم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها