|
کدخبر: 174602 نسیم حکم آبادی

در گفت‌وگوی گسترش نیوز با مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت ملی صنایع مس ایران:

تداوم درخشش«فملی» در دو ماه ابتدایی سال

شرکت ملی صنایع مس ایران با تکیه بر مدیریت درست و برنامه‌ریزی مدون همواره در آمارهای تولید و فروش منتشر شده فراتر از برنامه عمل کرده و با ثبت رکوردهای جدید به درخشش خود ادامه می‌دهد.

معدن تداوم درخشش«فملی» در دو ماه ابتدایی سال

«فملی» در حوزه فروش و تولید انواع محصولات خود همچون کاتد، کنسانتره، آند و دیگر محصولات بهترین عملکرد خود را ارائه کرده و در تلاش بوده با ادامه این روند جایگاه فعلی مس را در جهان ارتقا دهد.

سعد عبدی در گفت‌وگو با گسترش نیوز اظهار داشت: شرکت ملی صنایع مس ایران در دو ماه ابتدایی سال جاری در بخش‌های مختلف فراتر از برنامه عمل کرده است. در حوزه استخراج تا پایان اردیبهشت ماه با تولید ۳۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن، بیش از ۱۲ درصد از برنامه جلو هستیم. در قسمت سنگ سولفوری نیز حدود ۱۰ میلیون تن تولید داشتیم و بیش از ۲ درصد از برنامه تعیین شده فراتر عمل شده است. در رابطه با کنسانتره مس نیز باید گفت که شرکت حدود ۲۱۶ هزار و ۷۱۰ تن تولید داشت که ۵ درصد نسبت به برنامه جلوتر است. آند تولیدی شرکت ملی مس نیز چنین وضعیت مطلوبی دارد به طوری که در دو ماه ابتدایی سال جاری ۶۲ هزار و ۳۲۵ تن تولید ثبت شده و حدود ۵ درصد از برنامه فراتر است.

سعد_عبدی

وی افزود: در رابطه با کاتد پالایشگاهی که محصول نهایی شرکت مس محسوب می‌شود به جرات می‌توان گفت که بهترین عملکرد گزارش شده است. این در حالی است که ۵۰ هزار تن برای دو ماه فروردین و اردیبهشت به ثبت رسیده است که حدود ۷ درصد از پیش‌بینی‌های انجام شده بیشتر بوده است. میزان تولید لجن الکترولی‌زی مس که حاوی طلا و نقره نیز است تا پایان اردیبهشت ماه ۲۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته گزارش شده است. از لحاظ کیفی چیزی به اسم تولید مس محتوای معدنی داریم که در دنیا شاخص شرکت صنعتی و معدنی است که بیش از ۵۲ هزار و ۴۰۰ تن تولید داشتیم.

عملکرد فملی فراتر از برنامه

مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت ملی صنایع مس ایران عنوان کرد: آمار گزارش شده میزان تولیدات در دو ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ بود. در رابطه با فروش نیز می‌توان گفت که شرکت مس همچون تولید شرایط مطلوبی را تجربه کرده است. در حالی که درآمد ۴۱ هزار ۹۰۰میلیارد تومان برای دو ماه فروردین و اردیبهشت شرکت مس به ثبت رسیده است که عددی بسیار قابل قبول و درخشانی در طول تاریخ فعالیت این شرکت به حساب می‌آید. با توجه به برنامه‌هایی که برای سال جاری تبیین کردیم میزان درآمد ۵۰ تا ۵۱ هزار میلیارد تومان برای شرکت در نظر گرفته شده است، بنابراین نسبت به عملکرد سال گذشته ۲۱.۵ درصد رشد را مشاهده خواهیم کرد و نسبت به برنامه سال ۱۳۹۹، چیزی حدود ۳۲ درصد افزایش بهره‌وری را به ثبت رساندیم.

عبدی یادآور شد: با توجه به بررسی بازارهای داخلی و خارجی، معضلات تحریم و راهکارهایی که برای دور زدن تحریم‌ها به کار گرفتیم و همچنین تعامل با شرکت‌هایی که کاتد شرکت مس را خریداری می‌کنند، می‌توان به این نتیجه رسید که شرکت ملی مس کاتدی با کیفیت و با گرید A+ جهانی که به بورس فلزات لندن مربوط می‌شود را تولید می‌کند. برنامه صادرات را بر مبنای ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزار تن بنا نهادیم و برنامه فروش داخلی برای ۱۴۰ هزار تن تعیین شده است که با همت و توانایی پرسنل خدوم شرکت مس این اعداد و ارقام محقق خواهد شد و در یان بین کشور و سهامداران متنعم خواهند شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت ملی مس دو نوع آمار فروش دارد، یک مورد فروشی است که انجام شده و روشی که ثبت می‌شود که معمولا یک اختلاف اندکی با هم دارند. اما شرکت مس در دو ماه ابتدایی سال جاری از رقم هفت هزار ۶۰۰ میلیارد تومان عبور کرده است، به عبارت بهتر شرکت در زمینه فروش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶۹ درصد رشد را به ثبت رسانده است که رقم قابل توجهی به حساب می‌آید. این آمار شامل فروش داخلی و صادرات می‌شود که برای ماه‌های آینده امیدوارتر گام خواهیم برداشت که به آمار مطلوب‌تری دست یابیم و میزان فروش در خرداد ماه را به بیش از متوسط دو ماه گذشته برسانیم. متوسط فروش دو ماه ابتدایی سال سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است که باید به سهامداران و ذینفعان این خبر را نوید دهیم که در خرداد ماه فروش فوق‌العاده‌ای را به عرصه نمایش خواهیم گذاشت.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها