|
کدخبر: 182408

اجرای طرح بازسازی معادن در چهارمحال و بختیاری

معاون امور معادن استان چهار محال و بختیاری گفت: در راستای اجرای دستور العمل اجرایی ماده ۱۷ قانون معادن، ۲۴ معدن در استان آماده اجرای طرح احیا و بازسازی است که منابع طبیعی با احیا و بازسازی این معادن در صورت تخصیص اعتبار موافقت کرده است.

معدن اجرای طرح بازسازی معادن در چهارمحال و بختیاری

مهرداد قاسمی گفت: در راستای اجرای دستورالعمل اجرایی ماده ۱۷ قانون معادن، ۲۴ معدن در استان چهارمحال و بختیاری آماده اجرای طرح احیای و بازسازی است.

معاون امور معادن استان چهار محال و بختیاری گفت: برابر مصوبه کمیته تعامل، هشت معدن متروکه و ۱۶ معدن غیرفعال برای احیا معرفی شده است که در صورت تخصیص اعتبار این معدن‌ها احیا و بازسازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بازسازی و احیای عرصه‌های منابع طبیعی آسیب‌دیده ناشی از فعالیت‌های معدنی یکی از بهترین راهکار‌های مهم در کنترل آثار زیان‌بار بعدی آن و نیز دستیابی به ایجاد محیطی مناسب و مطلوب برای تجدید حیات طبیعی و استفاده از سایر قابلیت‌های معادن است.

قاسمی افزود: پس از تصویب قانون اصلاح قانون معادن در سال ۱۳۹۰ و درج موضوع بازسازی و احیا در ماده ۲۵ این قانون و ماده ۱۷ اصلاحیه مربوطه، وظیفه بازسازی و احیای معادن بر عهده سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور گذاشته شده اسـت.

 

منبع: شاتا

ارسال نظر